Erik aka Eriks (Megane Gran Tour DCI)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik heb gebeld, muts! 8)

Dit is de Nieuwe Waterweg vanaf de maasvlakte.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:(

ja das waar.. kreeg idd maandag een berichtje dat ik een gemiste oproep had.. :P vlot he?

kom nog maar een keer dan.. moet je wel 120pk hebben

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Kom maar hier, kun je meteen helpen met inbouwen!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Nieuwe aanwinst!!!! :D

straks foto's! 8)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gaan we die ook inbouwen Erik? misshien mooi strak te trekken als vloerkleedje? :P

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Image

Image
Last edited by Eriks on WedOct12, 2005 6:37:36 PM, edited 2 times in total.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

q01z wrote:gaan we die ook inbouwen Erik? misshien mooi strak te trekken als vloerkleedje? :P


aanbod staat nog steeds...

hangen de gordijnen er nog? :D

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Het is een mooi stofje, niet?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Eriks wrote:Het is een mooi stofje, niet?


beetje laten groeien/vetmesten.. dan kan je dr wel een mooi kleedje van maken :) mag ik de ogen dan? die zijn wel mooi blauw :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hey Erik, leuk beestje!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Misschien is het wel weer eens tijd voor een update. De AX heeft niet veel nieuws. Hij blijft maar lopen, de km stand is nu 253.000 oid.

Hij sukkelt de laatste tijd alleen een beetje met de dynamo. Af en toe lichtte het acculampje iets op. Vorig jaar had ik dat ook al, dus nu moest het goed gebeuren.
Een gereviseerde dynamo kost je 90 euro bij een revisieboer. Veel te duur, want een nieuwe kon ik vinden voor 115 euro! Zelf reviseren is ook wel mogelijk, maar die revisiesetjes zijn moeilijk te krijgen. Ik kan ze hier voorlopig nog nergens vinden.
Dus heb ik eerst maar de dynamoriem vervangen. Daarna heb ik het probleem niet meer gehad. Totdat ik naar mijn werk in Rijswijk moest. Onderweg lichtte het lampje een keer op, daarna niet meer, maar ik merkte dat de ruitenwisser en de blower steeds trager gingen. Ik heb alle electronica uit gezet en kon het precies redden tot mijn werk. Voor het laatste verkeerslicht stopte hij er mee.

Ik ben met de trein teruggegaan en heb zondag de auto weer gehaald. Bij kakanox heb ik een andere dynamo kunnen kopen. Samen met een reserveaccu naar Rijswijk genomen, daar omgebouwd, starten en lopen!

Verder echt weinig AX nieuws. Ik moet 'm nodig eens wassen en poetsen en vooral ook uitzuigen. Een beurt kan ook geen kwaad. Nieuwe olie geef ik hem iedere 15000km samen met een nieuw filter. Tussentijd hoef ik bijna nooit bij te vullen. Hij verbruikt nog steeds helemaal niets. Dit keer ook maar weer nieuwe bougies en luchtfilter monteren. Deze bougies zitten er al weer 37.000km in! Ze schijnen maar 20.000 optimaal mee te gaan?

Ik hoop dat deze AX nog een tijdje mee gaat, want ik heb het op dit moment niet breed. Ik ben samen gaan wonen met m'n vriendin in Arnhem. Dat was een buitenkansje. We konden in een heel mooi pand een appartement krijgen. Van buiten erg mooi en oud, van binnen erg luxe met oude en nieuwe dingen gecombineerd. Het is zo mooi dat je automatisch nogal wat geld uit gaat geven aan de inrichting. We moesten overal een vloer leggen, wat erg duur is. En schilderen, maar dat is vooral veel werk.

Image
Image

We zijn er erg blij mee! Ik heb hier alleen geen sleutel ruimte meer. Parkeren is ook lastig, maar een AX krijg je altijd nog wel ergens tussen!

Ik hoop binnenkort een leuke baan te vinden. Ik heb kans op een baan bij het bedrijf waar ik nu al werk op oproepbasis. Maar voorlopig schiet dat maar niet op. Het gaat om een detachering, maar daarvoor moeten er wel eerst nieuwe opdrachten komen. Ik hoop dat dit goed komt, want een van de leuke dingen van dit werk is de Mini Cooper die je dan voor je deur krijgt! Ook lekker klein en pittig. Maar dat is dus voorlopig afwachten en verder kijken naar andere dingen.

Erik

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Eriks wrote:wel eerst nieuwe opdrachten komen. Ik hoop dat dit goed komt, want een van de leuke dingen van dit werk is de Mini Cooper die je dan voor je deur krijgt! Ook lekker klein en pittig. Maar dat is dus voorlopig afwachten en verder kijken naar andere dingen.

Erik


Peak-it ?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Gefeliciteerd met je woning en huisdier :D Zien er beide goed uit :lol:

Ik hoop voor je dat die baan doorgaat!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

blijft een gaaf huis :P ik wil de rest wel ;)
Image

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Het is trouwens een militair hospitaal geweest.

@drake: nee, niet bij Peak-it. Nooit van gehoord trouwens, maar de dame op de website is best wel veel belovend!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ok gelukkig :lol: , ik heb er nogal slechte ervaringen mee, is ook een detacheringsbureau en ook bij hun krijg je als je aan bepaalde voorwaarden voldoet een mini cooper vandaar dat ik aan dat bedrijf dacht :wink:

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Zo! De Ax heeft vandaag nieuwe bougies gekregen en een nieuw luchtfilter. Dat was allebei te hard nodig eigenlijk.

Ik hoop dat hij nu wat zuiniger gaat rijden. Ik haal de laatste tijd amper 1:12. Ik rij veel kortere afstanden nu.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Volgende week woensdag heb ik weer een sollicitatiegesprek. Iedereen duimen dus!

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Het verbaast me niets dat die AX van jou gewoon maar blijft lopen.
Het is gewoon een hardstikke goeie auto :wink:
Veel succes met je sollicitatiegesprek :!: :!:



PS. Wat een lief poesje ja :)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Citro?nAXDriver wrote:Veel succes met je sollicitatiegesprek :!: :!:



Thanks! Het gesprek ging goed en de baan lijkt me leuk. Ik kreeg een positieve reactie mee. Morgen hoor ik meer!

Post Reply