[OUD] Kevin aka kakanox (AX verkocht...)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

[OUD] Kevin aka kakanox (AX verkocht...)

Post by kevin.broke »

Zo, beste forummensjes!

Nieuwe wie=wie voor mij. De reden? Mijn oude GT gaat veranderen in een hele grote hoop bruikbare onderdelen. Ik ben op zoek naar een nieuwe, strakke GT of GTI waar ik m'n energie op kan botvieren!

Eerst wordt dat natuurlijk die van Ellen, en daarna zorg ik zelf voor een autootje met een lopende 1.4. De bedoeling is; rijden, en ondertussen een hele ombouw voorbereiden, want m'n oude blok gaat nog niet weg! Wat ben ik dan van plan? Wel, het volgende:

- eerst de GT van Ellen opknappen en op de weg zetten
- een nieuwe GT/GTI voor mezelf regelen, die strak in de lak zit en voorlopig met wat klein werk lekker loopt zodat ik daar in elk geval niet naar om hoef te kijken.
- het viergaats onderstel dat ik heb liggen onder de nieuwe auto zetten
- een setje velgjes onder die nieuwe GT

Dan heb ik dus nog steeds die 107 pk sterke 1.6 liggen, want die gooi ik niet weg.... Dat blok gaat gedeeltelijk uit elkaar! Ik ben nl. nog steeds fan van snelle auto's, heb er even minder zin in gehad doordat een vriend van me zich invalide reed.. Maar het feit dat hij sinds kort weer loopt en zelfs rijdt maakt dit tot een leuke viering!
Mijn wens is grote hopen koppel en veel pk's, dus ga ik voor een turbo. Ik wil echter geen carburateur, maar ben druk bezig te onderzoeken in hoeverre ik de XM Turbo CT motor kan combineren met mijn eigen 1.6. Dus: Compressie verlagen, zuigerbodem koelen, enz. enz. enz....

Verwacht geen snelle vorderingen, want dit gaat gewoon geld kosten en daar heb ik altijd te weinig van. Daarnaast wil ik het gewoon perfect doen, goed afwerken, zodat 't lijkt alsof het er origineel zo in heeft gezeten... en ik heb geen zin om het er weer uit te halen als het er eindelijk in zit, dus het moet betrouwbaar!! Estimated Time of Arrival: eind 2006...

Keeping y'all posted... ;)
Last edited by kevin.broke on TueDec06, 2005 12:22:31 AM, edited 4 times in total.

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Zo "collega"... :D
Uit de "kast"?! :D
Heel veel succes met 't project en alle hulp is geboden...
Doe 't lekker rustig aan, geen haast... snelheid komt wel als hij af is... :D
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Ben benieuwd Kevin! Klinkt in ieder geval goed dus hou ons op de hoogte zou ik zeggen. :) Wel jammer van je 1.6 blok maar dat zal vast wel weer goed komen in een andere AX!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Nouja ik kan niet meer zeggen dan, veel succes gewenst ermee en dat alles mag gaan lukken :D

turboblok is prachtig maar voor mij veelt te onpraktisch, rij een beetje teveel daarvoor :P

Ik wil(moet) nog wel een keer met een turbo een straalmoter bouwen :lol: .

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Was je GT te slecht dan?
Image

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

Drake wrote:turboblok is prachtig maar voor mij veelt te onpraktisch, rij een beetje teveel daarvoor :P



ik ken 1.4turbomotoren uit een Renault 5 GTT die meer dan 4ton op de teller hebben... betrouwbaarheid heeft te maken met hoe je ermee om gaat.
voor korte stukjes rijden is een turbo gewoonweg k*t, niks meer, niks minder
maar rij je het goed warm en laat je de motor goed uitdraaien, dan blijft zo'n turbo zover ik weet in prima staat.

lijkt me een gaaf project wat ik graag zal volgen
Last edited by GTE on MonOct03, 2005 10:06:06 PM, edited 1 time in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Tis meer het benzineverbruik :wink:

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

moet je vroeger schakelen :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

benzineverbruik valt idd wel mee als je normaal rijdt en niet voor belachelijke hopen druk gaat. Ik ga voor een goed rijdbare, belachelijk snelle AX met veel koppel. Kom waarschijnlijk op niet meer vermogen dan sjees, dus zo'n 150-160 pk...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Mijn GT was idd niet zo heel goed. Op diverse plaatsen breekt het roestvirus uit, ik kan er wel tegenaan gaan werken en hem helemaal overspuiten maar dat kost me +/- 5 dagen extra en een hele hoop geld. Ik heb er simpelweg geen zin meer in met de grijze GT. Daarnaast heeft m'n nieuwe slachtoffer geen katalysatorplicht, aangezien die simpelweg niet op het kenteken staat.. hoef ik iig geen uitlaatje te wisselen als ik voor de keuring ga. Lui ben ik! ;)

Foto's komen binnenkort, als mijn GT en die van misswibbel tegenover elkaar staan ga ik een digitale camera lenen! Misschien komt 't wrak van de grijze er dan ook nog wel bij...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo, gisteravond de definitief koop gesloten. Krijg deze week ergens de papiertjes binnen, dan is het overschrijven, ophalen en betalen... :-)

feliciteer me dan! :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ImageImage

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

kakanox wrote:ImageImage



heej suc6 hoop dat t goed komt
alleen wat jij zei tegen mij ken al niej he wil niej lullig doen
van je krukas naar beneden doen..
je moet gwoon een dikke koppakking bestellen voor je compressie te verlagen

maar heel veel suc6

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat zei ik niet precies, maar goed :)

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

kakanox wrote:dat zei ik niet precies, maar goed :)



je voet pakking had j t toch over maar die het die niej eens :lol:

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

srry ontopic
suc6

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

thnx voor het succes wensen :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

egt gaaf dat je 'm maar weer gaat halen :)


't is wel een eind weg he dat... hoe heet het ook alweer? Haaksebergen?
Maarja nu kan je planken met Ellens' GT

het is echt 'n mooi autotje, goed in de lak. Zonde van die bumper

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 388
Joined: SatFeb19, 2005 9:40:44 PM
Location: nieuwegein
Contact:

Post by 1.4deetje »

He kakanox, zit net je plannen ff te bekijken.
Leuk nieuw karretje, veel plezier ermee en veel succes met het sleutelen :)
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Mooie AX inderdaad. Ik blijf wit een van de mooiste kleuren van een AX vinden.

Post Reply