slecht starten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
slecht starten
heej mensen
mn ax is beetje verkouden denk ik
kan er alleen niet achter komen waar het aanligt
de auto wil meestal in 1 keer aanslaan (1keer rond draaien startmotor)
maar de laatste tijd komt het wel eens voor dat hij pas na 2minuten wil starten of nog erger dat ik eerst de accu leeg moet starten, en dan bij aandrukken in eens in1keer aanslaat...
heb de watertemperatuur sensor vervang door 1 van de sloop
de stationairsensor is ook al een keer vervangen door 1 van de sloop
nieuwe verdelerkap + rotor is al gemonteerd
snap dr weinig meer van
iemand enig idee wat het kan zijn?
het is trouwens een 1.4i blok KDZ-y injectie!
alvast bedankt
greetz arnold
mn ax is beetje verkouden denk ik
kan er alleen niet achter komen waar het aanligt
de auto wil meestal in 1 keer aanslaan (1keer rond draaien startmotor)
maar de laatste tijd komt het wel eens voor dat hij pas na 2minuten wil starten of nog erger dat ik eerst de accu leeg moet starten, en dan bij aandrukken in eens in1keer aanslaat...
heb de watertemperatuur sensor vervang door 1 van de sloop
de stationairsensor is ook al een keer vervangen door 1 van de sloop
nieuwe verdelerkap + rotor is al gemonteerd
snap dr weinig meer van
iemand enig idee wat het kan zijn?
het is trouwens een 1.4i blok KDZ-y injectie!
alvast bedankt
greetz arnold
is dit probleem vooral bij vocht??
snachts word het wat kouder waardoor er condens onder je kap word opgeslagen.. en het liefst op electronische onderdelen.. waardoor hij dus slecht start..
koop es een busje vochtverdrijver bij de halfords (of ergens anders) en als je volgende keer weer het probleem hebt.. alle contactjes die je ziet es goed inspuiten, ook je bougie kabels.. even paar seconden in laten werken (10 ofzo) en dan starten, als dat werkt weet je waar het probleem zit..
snachts word het wat kouder waardoor er condens onder je kap word opgeslagen.. en het liefst op electronische onderdelen.. waardoor hij dus slecht start..
koop es een busje vochtverdrijver bij de halfords (of ergens anders) en als je volgende keer weer het probleem hebt.. alle contactjes die je ziet es goed inspuiten, ook je bougie kabels.. even paar seconden in laten werken (10 ofzo) en dan starten, als dat werkt weet je waar het probleem zit..
bekijk je bougies ook eens even: http://www.2cv.nl/alledag/storing_bougie.html
mn accu is niet kapot, hij houd het lang genoeg vol om te starten terwijl hij niet wil lopen...
heb net gekeken naar mn lamba zonde deze haalde ik er uit met witte aanslag er op. had nog een andere van de sloop die meer zwart bruin er uit zag, deze er in gedaan en wil nog steeds niet starten.
nu viel me op de de aansluiting op de startmotor waar de accuplus en de dynamo op gaan wel erg los zit, deze zit nog wel met moeren aan elkaar maar de draadstang kan heen weer schuiven. kan dit het probleem zijn? tevens zit hier de injectie plus op die word aangestuurd door de computer.
heb net gekeken naar mn lamba zonde deze haalde ik er uit met witte aanslag er op. had nog een andere van de sloop die meer zwart bruin er uit zag, deze er in gedaan en wil nog steeds niet starten.
nu viel me op de de aansluiting op de startmotor waar de accuplus en de dynamo op gaan wel erg los zit, deze zit nog wel met moeren aan elkaar maar de draadstang kan heen weer schuiven. kan dit het probleem zijn? tevens zit hier de injectie plus op die word aangestuurd door de computer.
de startmotor draait rond, dus hij maakt contact > dat probleem kan het dus niet zijn.
Daarentegen is een loszittend tabeind op het startrelais van je startmotor natuurlijk niet zoals het hoort. Deze hoort gewoon vast te zitten.
Gooi je accu eens gewoon een tijdje los (kwartier tot half uurtje) > dan weer bevestigen, proberen te starten en wanneer ie start gewoon (stationair) laten lopen tot de overhittingsfan aanslaat.
Ikzelf denk dat je injector flink vervuild is (aannemende dat het geen carb is).
Daarentegen is een loszittend tabeind op het startrelais van je startmotor natuurlijk niet zoals het hoort. Deze hoort gewoon vast te zitten.
Gooi je accu eens gewoon een tijdje los (kwartier tot half uurtje) > dan weer bevestigen, proberen te starten en wanneer ie start gewoon (stationair) laten lopen tot de overhittingsfan aanslaat.
Ikzelf denk dat je injector flink vervuild is (aannemende dat het geen carb is).
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
het is inderdaad een injectie, 1.4 kdz-y blok komt uit een peug 309.
heb een paar weken terug mn kachelradiateur lek gehad, toen heeft het 'te heet' lampje een paar keer gebrand, hier voor had ik geen probleem met starten, moet wel zeggen dat het nu zo erg is dat ik hem amper meer aan krijg, moet echt geluk hebben, heb nu dus ook officieel de auto de stempel "niet betrouwbaar" gegeven!
heb de computer gister gereset, ongeveer 20min van de accu gehad en toen er weer op. toen wou de auto in eerste instantie ook niet starten, paar keer geprobeerd, nog niet, toen de moed opgegeven, maar na 2uur weer eens geprobeerd, toen ineens starten... dus toen rond 12u savonds de auto laten warm draaien totdat de koelvan aansloeg (leuk voor de buren) hierna weg gereden auto in garage gezet, half uurtje later geprobeerd te starten, wou niet starten.. vanmorgen ook al niet...
heeft iemand een idee wat het kan zijn?
heb een paar weken terug mn kachelradiateur lek gehad, toen heeft het 'te heet' lampje een paar keer gebrand, hier voor had ik geen probleem met starten, moet wel zeggen dat het nu zo erg is dat ik hem amper meer aan krijg, moet echt geluk hebben, heb nu dus ook officieel de auto de stempel "niet betrouwbaar" gegeven!
heb de computer gister gereset, ongeveer 20min van de accu gehad en toen er weer op. toen wou de auto in eerste instantie ook niet starten, paar keer geprobeerd, nog niet, toen de moed opgegeven, maar na 2uur weer eens geprobeerd, toen ineens starten... dus toen rond 12u savonds de auto laten warm draaien totdat de koelvan aansloeg (leuk voor de buren) hierna weg gereden auto in garage gezet, half uurtje later geprobeerd te starten, wou niet starten.. vanmorgen ook al niet...
heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb (denk ik) hetzelfde probleem gehad > in oostenrijk. Auto ging ook steeds slechter starten, totdat ik hem dus helemaal niet meer aan de praat kreeg. Ook als ik gebruik maakte van de bergen icm met de zwaartekracht deed het motortje niet meer "Vroem".
Toen bleek de injector vervuild te zijn. Gereinigd dat ding en lopen als een zonnetje.
Toen bleek de injector vervuild te zijn. Gereinigd dat ding en lopen als een zonnetje.
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
ultrasoon reinigen > speciale vloeistof die in ultrasoon bereik in trilling wordt gebracht. Daarmee verwijder je de kleinste vervuilingsdeeltjes uit je injector.
Ook kun je zelf het zogenaamde "injector cleaner" gebruiken > een goedje dat je in je tank donderd en een eindje mee gaat rijden.
Persoonlijk voel ik meer voor de eerste methode > weet je zeker dat het goed is.
meer info: http://autobedrijf-schaap.nl/injectoren_reinigen.htm
op google zal nog veel meer info staan over dit onderwerp
Ook kun je zelf het zogenaamde "injector cleaner" gebruiken > een goedje dat je in je tank donderd en een eindje mee gaat rijden.
Persoonlijk voel ik meer voor de eerste methode > weet je zeker dat het goed is.
meer info: http://autobedrijf-schaap.nl/injectoren_reinigen.htm
op google zal nog veel meer info staan over dit onderwerp
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet