Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Je hebt niks gemist hoor joost ik heb hem pas gisteren gespoten.
bleek alleen natuurlijk de deksel te lekken, altijd als ik aan iets met olie komt gaat het lekken , terwijl er een nieuw rubber tussenzat.
vanochtend losgehaald en voeibaar pakking ertussen en hij blijft nu netjes droog, positieve is dat de blanke lak gelukkig geen last heeft van de hitte, verkleurd niet enzo.
bleek alleen natuurlijk de deksel te lekken, altijd als ik aan iets met olie komt gaat het lekken , terwijl er een nieuw rubber tussenzat.
vanochtend losgehaald en voeibaar pakking ertussen en hij blijft nu netjes droog, positieve is dat de blanke lak gelukkig geen last heeft van de hitte, verkleurd niet enzo.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Drake wrote:Je hebt niks gemist hoor joost ik heb hem pas gisteren gespoten.
bleek alleen natuurlijk de deksel te lekken, altijd als ik aan iets met olie komt gaat het lekken , terwijl er een nieuw rubber tussenzat.
vanochtend losgehaald en voeibaar pakking ertussen en hij blijft nu netjes droog, positieve is dat de blanke lak gelukkig geen last heeft van de hitte, verkleurd niet enzo.
Alles wel goed ontvet voordat je het deksel terugzette, mn pa was dat ook vergeten, en toen lekte ie ook hard, alles daarna mooi schoongemaakt + nieuwe klepdekselpakking dr op.
Toen bleef ie mooi droog, wel zonde van de nieuwe pakking toen ik korte tijd later de koppakking dr weer uit blies
Ik wou vanochtend kabels gaan trekken (speakers staan op de radio maar gaan nu definitief op de amp gezien ik anders zaterdag de boel kapotspeel dmv ondervermogen.
Maar de radio is half stuk (en garantie heb ik nog geen tijd voor gehad) 1 rca uitgang van de 3 werkt nog maar goed, vandaar dat de speakers tijdelijk op radio zitten. Maar ik kan eenzelfde model pioneer welke wel goed werkt lenen voor zaterdag, en dan kan ik wel de speakers op de amp zetten.)
Maar het afdekpaneel voor de amp was al vrij brak (cosmetisch gezien was hij prima, maar 1 van de spijlen was half gebroken en het moet behalve mooi ook praktisch zijn) en een spijl brak door toen ik hem loshaalde,
het was eigenlijk ook een testpaneeltje welke 100x al in en uit de auto is geweest en ik besloot dus een degelijk op maat gemaakt paneeltje te maken.
En na een dag hard zagen,meten,knippen, en nieten was er eigenlijk..... niks veranderd!:
maar dat was gelukkig ook de bedoeling
Op de foto zit trouwens de beschermingsfolie er nog op, en de boel is weer lekker smerig van het stof.
Dit is wat er van het oude paneel over is
voor de duidelijkheid, dat stompje rechtsonder was het zwakke punt
en het nieuwe paneel klaar voor gebruik, dit keer precies op maat en de spijl onder (op de foto links) is dikker gemaakt zodat de gehele constructie niet meer op een stuk rubber lijkt, en dus veilig in en uit de auto gehaald kan worden. Dit keer niet alleen mooi maar ook praktisch.
Was me het dagje wel weer, morgen maar eens proberen de kabels alsnog te trekken zal wel weer een ander zwak punt boven water komen maar ik heb er alle vertrouwen in dat zaterdag alles goed werkt.
Maar de radio is half stuk (en garantie heb ik nog geen tijd voor gehad) 1 rca uitgang van de 3 werkt nog maar goed, vandaar dat de speakers tijdelijk op radio zitten. Maar ik kan eenzelfde model pioneer welke wel goed werkt lenen voor zaterdag, en dan kan ik wel de speakers op de amp zetten.)
Maar het afdekpaneel voor de amp was al vrij brak (cosmetisch gezien was hij prima, maar 1 van de spijlen was half gebroken en het moet behalve mooi ook praktisch zijn) en een spijl brak door toen ik hem loshaalde,
het was eigenlijk ook een testpaneeltje welke 100x al in en uit de auto is geweest en ik besloot dus een degelijk op maat gemaakt paneeltje te maken.
En na een dag hard zagen,meten,knippen, en nieten was er eigenlijk..... niks veranderd!:
maar dat was gelukkig ook de bedoeling
Op de foto zit trouwens de beschermingsfolie er nog op, en de boel is weer lekker smerig van het stof.
Dit is wat er van het oude paneel over is
voor de duidelijkheid, dat stompje rechtsonder was het zwakke punt
en het nieuwe paneel klaar voor gebruik, dit keer precies op maat en de spijl onder (op de foto links) is dikker gemaakt zodat de gehele constructie niet meer op een stuk rubber lijkt, en dus veilig in en uit de auto gehaald kan worden. Dit keer niet alleen mooi maar ook praktisch.
Was me het dagje wel weer, morgen maar eens proberen de kabels alsnog te trekken zal wel weer een ander zwak punt boven water komen maar ik heb er alle vertrouwen in dat zaterdag alles goed werkt.
Zoals sommige al weten heb ik een GT uit 91 gekocht
Zo een dus maar dan met de lichtmetalen GT velgen:
Maandag word hij gebracht met als het meezit een apk, ik zal dan ook foto's maken van het bakje, ofwel het lang verwachte deel 2 van: Hoe een ax niet te behandelen (volcane dejavu )
Het is een opknapper en zover ik weet zijn dit de punten ofwel daar gaan we weer!:
-Roest wegwerken bij het achterzijraampje bijrijderskant en bijspuiten (ergste van alles)
-wielkastverbreder linksvoor weer netjes zwart maken is nu half wit door verf
-skirts weer correct monteren
-interieur reinigen
-koplampen weer correct monteren.
-achterlichten vervangen of de zwarte verf die er nu op zit verwijderen
-mistlampen weer aan de praat krijgen
-Sensor waterreservoir vervangen lampje knippert vaag nu ondanks voldoende niveau( heb ik ook nog liggen)
-downpipe/uitlaatspruitstuk controleren eventueel vervangen (heb ik nog)
-ventilator staat nu constant aan door een doorverbonden kabeltje, weer terugzetten op oude circuit en de sensor vervangen die de fan regeld (ook nog liggen ergens )
-deurpennen links vervangen (ook aanwezig)
-Natuurlijk mist het sleepoogkapje (wie sponserd mij er een? )
-Poetsen en nieuw rood lijntje erop zetten.
-Axclub sticker!
Nadeel: ik heb een bepert budget door geen werk, verder moet ik ook nog wat dingen aan de volcane doen.
Vordeel: ik heb zat tijd om alles te doen en op te knappen, en hij rijd nog prima op een tikkend aandrijfasje na.
Zo een dus maar dan met de lichtmetalen GT velgen:
Maandag word hij gebracht met als het meezit een apk, ik zal dan ook foto's maken van het bakje, ofwel het lang verwachte deel 2 van: Hoe een ax niet te behandelen (volcane dejavu )
Het is een opknapper en zover ik weet zijn dit de punten ofwel daar gaan we weer!:
-Roest wegwerken bij het achterzijraampje bijrijderskant en bijspuiten (ergste van alles)
-wielkastverbreder linksvoor weer netjes zwart maken is nu half wit door verf
-skirts weer correct monteren
-interieur reinigen
-koplampen weer correct monteren.
-achterlichten vervangen of de zwarte verf die er nu op zit verwijderen
-mistlampen weer aan de praat krijgen
-Sensor waterreservoir vervangen lampje knippert vaag nu ondanks voldoende niveau( heb ik ook nog liggen)
-downpipe/uitlaatspruitstuk controleren eventueel vervangen (heb ik nog)
-ventilator staat nu constant aan door een doorverbonden kabeltje, weer terugzetten op oude circuit en de sensor vervangen die de fan regeld (ook nog liggen ergens )
-deurpennen links vervangen (ook aanwezig)
-Natuurlijk mist het sleepoogkapje (wie sponserd mij er een? )
-Poetsen en nieuw rood lijntje erop zetten.
-Axclub sticker!
Nadeel: ik heb een bepert budget door geen werk, verder moet ik ook nog wat dingen aan de volcane doen.
Vordeel: ik heb zat tijd om alles te doen en op te knappen, en hij rijd nog prima op een tikkend aandrijfasje na.
Last edited by Drake on SatOct01, 2005 10:13:59 AM, edited 1 time in total.
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
huh? Dit had je me niet verteld Ga je nu met twee stuks rijden?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Hij stond ook pas vandaag te koop fox .
Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet, eerst rij ik er zelf in en knap ik hem op puur als project en dan gaat hij waarschijnlijk naar mijn zusje die bezig is met haar rijbewijs. Mocht zij hem niet willen (lijkt me onwaarschijnlijk gezien ze mijn ax al wou ) dan krijgt hij een ander baasje maar wel iemand die ik ken of binnen de axclub. ik kan helaas geen 2 auto's houden voor een lange tijd en de volcane is de betere auto dus die gaat sowieso niet weg of de GT moet me echt erg bevallen .
sowieso blijft de GT voorlopig hier zolang het kan.
Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet, eerst rij ik er zelf in en knap ik hem op puur als project en dan gaat hij waarschijnlijk naar mijn zusje die bezig is met haar rijbewijs. Mocht zij hem niet willen (lijkt me onwaarschijnlijk gezien ze mijn ax al wou ) dan krijgt hij een ander baasje maar wel iemand die ik ken of binnen de axclub. ik kan helaas geen 2 auto's houden voor een lange tijd en de volcane is de betere auto dus die gaat sowieso niet weg of de GT moet me echt erg bevallen .
sowieso blijft de GT voorlopig hier zolang het kan.
Last edited by Drake on SatOct01, 2005 10:30:47 AM, edited 1 time in total.
jij wou mij helpen, en ik wil jou helpen met je projectje.. Mocht je hulp nodig hebben, je weet me te vinden Laptop in de auto, en even in je historie kijken
Je belt maar
Je belt maar
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Prima ,
bedoeling is dat het een orginele GT word in goede staat.
ik moet alleen nog even kijken wat de beste manier is om die roest weg netjes weer goed te krijgen, is namenlijk het grootste probleem van de auto, vreemd genoeg is het ook het enige roest eraan, zelfs het gat bij het spatbord is spoorloos gelukkig
bedoeling is dat het een orginele GT word in goede staat.
ik moet alleen nog even kijken wat de beste manier is om die roest weg netjes weer goed te krijgen, is namenlijk het grootste probleem van de auto, vreemd genoeg is het ook het enige roest eraan, zelfs het gat bij het spatbord is spoorloos gelukkig
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
nee, allemaal nog hard zolang ik kon zien.
maarja wacht maar tot je de foto ziet van het scherm
maarja ik heb er zin in , eerst het ding weer goed krijgen en dan kijk ik wat ik er echt mee ga doen (Zolang het kan hou ik hem zelf uiteraard ) mischien wel een anders soort project dan de volcane.
maarja wacht maar tot je de foto ziet van het scherm
maarja ik heb er zin in , eerst het ding weer goed krijgen en dan kijk ik wat ik er echt mee ga doen (Zolang het kan hou ik hem zelf uiteraard ) mischien wel een anders soort project dan de volcane.
Last edited by Drake on SatOct01, 2005 10:32:45 AM, edited 1 time in total.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst hoor
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw