Ik heb m wel eens 110 gehad in z'n 3; had ik zelf niet echt door toen. Moest toen even voorkomen dat een Nissan Sunny me in ging halen (dat kan natuurlijk niet he, ingehaald worden door zo'n jap ).
Had vervolgens pas door dat ie nog in z'n 3 stond. Nouja die motor reageerd wel lekker vlot zo hoog in de toeren
Maar nu ik weet dat 145 in z'n 3 ook mogelijk is... gaat dat toch nog maar eens een keer getest worden
maar bij 135 in z'n 4 maakt die motor al zo een herrie, dat je 't idee krijgt dat je opstijgt die auto al aan het opstijgen is
kakanox wrote:ik weet niet of je dat moet testen Glenn is niet heel goed voor zo'n motortje
mee eens.. Glenn, geen 145 gaan rijden.. probeer eerst es rustig 120 of 125.. misschien is jou bak wel heel anders (vertanding) en euhmm me vader heeft ooit uitgerekent dat mijn motor als max ongeveer 8500rpm moest maken, geloof me.. dat houdt die van jou niet
nog niet boven de 120 geweest (niet geprobeerd) volgens jasmijn 130 zoiezo..
deze is niet voor de cross! en mijn vorige vond het heerlijk hoor.. die deed laag in de toeren bijna nix meer.. super vaag geval die auto.. blokje had ik moeten houden eignelijk
Haha nee dan waren de tandwielen door de voorruit gekomen denk
Maar ik schakel normaal gesproken best vroeg.. heb hem vaak bij 70 al in z'n vier (en ook lange stukken 60 in z'n 4). Behalve bij een oprit, daar trek ik 'm helemaal door om maar snel genoeg op die 100 km/u te komen.
De tweede versnelling is trouwens wel leuk van die vierbak. Zonder problemen van 20 naar 70; klinkt ook heel lekker
Maar die motor is dus helemaal niet zo gewend om erg hoog in de toeren te zitten.. dus toch niet zo'n goed idee om 140 in z'n 3 te proberen inderdaad
Glenn@NL wrote:Haha nee dan waren de tandwielen door de voorruit gekomen denk
Maar ik schakel normaal gesproken best vroeg.. heb hem vaak bij 70 al in z'n vier (en ook lange stukken 60 in z'n 4). Behalve bij een oprit, daar trek ik 'm helemaal door om maar snel genoeg op die 100 km/u te komen.
De tweede versnelling is trouwens wel leuk van die vierbak. Zonder problemen van 20 naar 70; klinkt ook heel lekker
Maar die motor is dus helemaal niet zo gewend om erg hoog in de toeren te zitten.. dus toch niet zo'n goed idee om 140 in z'n 3 te proberen inderdaad
Ik rijd lange stukken van 60 gewoon in de 5.. dan maar geen brom in de uitlaat.. Oprit gaan we gewoon in de 3 doortrekken.. mits motor warm is natuurlijk!
Glenn@NL wrote:Haha nee dan waren de tandwielen door de voorruit gekomen denk
Maar ik schakel normaal gesproken best vroeg.. heb hem vaak bij 70 al in z'n vier (en ook lange stukken 60 in z'n 4). Behalve bij een oprit, daar trek ik 'm helemaal door om maar snel genoeg op die 100 km/u te komen.
De tweede versnelling is trouwens wel leuk van die vierbak. Zonder problemen van 20 naar 70; klinkt ook heel lekker
Maar die motor is dus helemaal niet zo gewend om erg hoog in de toeren te zitten.. dus toch niet zo'n goed idee om 140 in z'n 3 te proberen inderdaad
Ik rijd lange stukken van 60 gewoon in de 5.. dan maar geen brom in de uitlaat.. Oprit gaan we gewoon in de 3 doortrekken.. mits motor warm is natuurlijk!
(de 3e versnelling is mijn favoriet!)
haha, je bent niet de enige.. een of andere alfaliefhebbende gitarist van het forum destijds (we spreken 2002, toen ik nog een Alfa Romeo 155 Evo 16V reed en lid was van ARTC) heeft ooit een nummer geschreven over z'n zo ontzettend geliefde 3e versnelling, die hem wist te vermaken vanaf 20 tot bijna 180 kilometer per uur.. leipo
Mijn AX een 1.1i TGE uit `89 heeft in Duitsland 180km per uur aan gegeven op de teller, de snelheidsmeter kon niet verder. Dus ik denk dat hij op dat ogenblik zo`n 170 echte km per uur reed.
145 was bij mij gister de max van mijn 1.0.. heel even aangetikt toen weer terug laten zakken..
op de terugweg even flink doorgereden.. heel stuk 130.. maar toen kwam er een nu voor mij bekend geluid van mijn linker voorband vandaan.. soort flap flap flap en een redelijke vibratie in mn stuur.. gestopt bij het benzinestation, bleek die band behoorlijk warm te zijn! maar dan ook echt warm daarna maar weer netjes 110 gaan rijden..
145 was bij mij gister de max van mijn 1.0.. heel even aangetikt toen weer terug laten zakken..
op de terugweg even flink doorgereden.. heel stuk 130.. maar toen kwam er een nu voor mij bekend geluid van mijn linker voorband vandaan.. soort flap flap flap en een redelijke vibratie in mn stuur.. gestopt bij het benzinestation, bleek die band behoorlijk warm te zijn! maar dan ook echt warm daarna maar weer netjes 110 gaan rijden..
Kakelbont wrote:Jipie ik heb bijna 150 gereden met de 1.4 diesel. Ik moest van het gas af maar denk dat het daar toch wel ophoud. Dit vind ik echt niet tegenvallen voor een diesel of wel?
@ icebite ik las net dat jouw diesel bij 142 wel gedaan is. Misschien je brandstoffilter vuil? Dat schol bij mij flink vermogen.
Ik zat hier nog eens te lezen en kom effe terug op dit topic;
Toen ik bovenstaande postte wist ik nog niet dat mijn km teller standaard 10km/u overdreef
Kakelbont wrote:Jipie ik heb bijna 150 gereden met de 1.4 diesel. Ik moest van het gas af maar denk dat het daar toch wel ophoud. Dit vind ik echt niet tegenvallen voor een diesel of wel?
@ icebite ik las net dat jouw diesel bij 142 wel gedaan is. Misschien je brandstoffilter vuil? Dat schol bij mij flink vermogen.
Ik zat hier nog eens te lezen en kom effe terug op dit topic;
Toen ik bovenstaande postte wist ik nog niet dat mijn km teller standaard 10km/u overdreef
Mijn teller start ook op 10km, en nooit helemaal op 0, maar vergeleken met GPS zit ik er qua echte km's niet zo bijster ver naast, een km of 5 denk ik
M'n AX GTI heeft met in totaal 3 mensen erin 198km'h op de teller gereden.. dus afwijking d'r af (fabriek zegt GTI:185) 190 ongeveer.. ik denk als ik d'r alleen in zit ongeveer de 200 moet halen maar bij 198 zit je op ongeveer 6200toeren dus nog zo'n 500 toeren meer en het vermogen valt als een kaarthuis in elkaar, teminste dat merk ik wel bij een GTI
Mijn vorige 205 gereden tot 235 km per uur, kon nog verder maar de deur ging bij de deurstijl zo'n 10 cm open , 205 is dus niet gemaakt voor die snelheden..........
Ik SCHAT dat de rallye tussen de 220 en 230 per uur zal komen, ik draai 5500 toeren in de 5e versnelling en dan rijd ik 200 per uur.....
Heb dan nog 2000 toeren over, zal het van de zomer weer eens gaan proberen in Duitsland......