Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
niet alleen de show, maar ook de sprint
tenminste, zal spannend worden volgend jaar! snel zijn we sowieso, met een 1.6 multiklepper, een 1.4 turbo, diverse 1.6/rallyeblokjes..
waar is YD-54-BB eigenlijk gebleven? dat was een zwarte GT, stond een maand of 3 geleden nog op kenteken. Keek gisteren toevallig op de RDW om te kijken wanneer ik voor de keuring moet, keek ook eens bij 54 en die is verdwenen!

tenminste, zal spannend worden volgend jaar! snel zijn we sowieso, met een 1.6 multiklepper, een 1.4 turbo, diverse 1.6/rallyeblokjes..
waar is YD-54-BB eigenlijk gebleven? dat was een zwarte GT, stond een maand of 3 geleden nog op kenteken. Keek gisteren toevallig op de RDW om te kijken wanneer ik voor de keuring moet, keek ook eens bij 54 en die is verdwenen!
De sprint ga ik zeker aan meedoen volgend jaar
Ik vind het vooral tof dat er dan door AX-en mee wordt gedaan in verschillende klasses, al vraag ik me wel af hoever ik kom in de 16v klasse en bijvoorbeeld matthieu met z'n turbo, er sprinten ook wagens mee met echt belachelijk veel vermogen. Maar goed, dat zien we dan wel, eerst rijden 



-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik denk dat je met een AX in principe heel ver kan komen. Het enige dat lichter is en meer grip heeft is nl. een Lotus Super Seven/Caterham-achtige...
Maar ik denk dat je met je 130 pk's ofzo een aardig eind zal verliezen, aangezien de 16V klasse op Full Speed ook meteen tot twee liter is, en die maat van me ook mee gaat doen met z'n Corsaatje..
In principe zou je misschien wel moeten kunnen winnen als je verder gaat tunen, aangezien twee liter in zo'n lichte auto eigenlijk teveel is. Same goes for sjees, een Impreza Turbo moet je in principe wel van kunnen winnen op korte sprints omdat ie een hoop gewicht heeft dat op gang moet komen. Wordt wel een kwestie van verlichten, verlagen, enz...
Ben overigens wel benieuwd hoe de klasse tot 1600cc eruit gaat zien volgend jaar -> TTF is erbij, Sander heeft een nieuw blok, en Ger misschien webers tegen die tijd?
Maar ik denk dat je met je 130 pk's ofzo een aardig eind zal verliezen, aangezien de 16V klasse op Full Speed ook meteen tot twee liter is, en die maat van me ook mee gaat doen met z'n Corsaatje..
In principe zou je misschien wel moeten kunnen winnen als je verder gaat tunen, aangezien twee liter in zo'n lichte auto eigenlijk teveel is. Same goes for sjees, een Impreza Turbo moet je in principe wel van kunnen winnen op korte sprints omdat ie een hoop gewicht heeft dat op gang moet komen. Wordt wel een kwestie van verlichten, verlagen, enz...
Ben overigens wel benieuwd hoe de klasse tot 1600cc eruit gaat zien volgend jaar -> TTF is erbij, Sander heeft een nieuw blok, en Ger misschien webers tegen die tijd?
Al een tijdje niks meer van me laten horen, dit omdat er niet veel meer gedaan is aan beide auto's, tot deze week. De Chic heeft net een nieuwe apk gekregen, en daarvoor heb ik 1 aandrijfas, 1 aandrijfashoes, en een gaskleppotentieometer moeten vervangen. Verder zat de bestuurdersstoel los en de apk is altijd een leuke reden om dat eens vast te zetten. Ook de uitlaat mankeerde het een en ander aan, zowel bevestiging als gasdichtheid, maar da's nu allemaal opgelost
. Hij mag dus weer tot 19 oktober de wegen onveilig maken
Verder heb ik 2 daagjes vrij genomen om eens een beetje aan mijn blauwe project te werken. Hierbij ben ik een paar onduidelijkheden tegengekomen, en ben benieuwd wat jullie ervan zeggen...
In de eerste plaats heb je (als je voor de auto staat) links de koelvloeistofslangen zitten (bij het ontluchtingsdopje). Daar komen 3 slangen samen, 1 gaat het interieur in, een andere gaat op een aansluiting midden achter op het blok, en de derde gaat naar het inlaatspruitstuk om de cilinderkop te koelen. Slang 1 & 2 zijn geplaatst, de derde niet, omdat er op het inlaatspruitstuk van de 16v geen aansluiting te vinden is. Wat moet ik met die slang doen? Kijk ik niet goed, of zit de aansluiting verstopt? Of moet ik hem anders dicht maken, zodat ie niet meer gebruikt word?
Verder het kapje van de luchtkamer, aan de onderkant zitten een paar aansluitingen die mij niets zeggen. Daarvoor de foto's
De linker is dicht, de rechter is een opening.
De omcirkelde aansluitingen gaat het mij dus om. Op de 2e foto zou de linkeraansluiting voor de vacuum van de remmen kunnen zijn. Zeker ben ik hier echter niet van. Die andere 2 zijn een compleet raadsel, en ik hoop van de 16v-kenners te horen waar ze voor zijn.
Verder blijkt mijn startmotor niks te doen, en de originele van de AX past niet, dus ga ik op zoek naar een nieuwe


Verder heb ik 2 daagjes vrij genomen om eens een beetje aan mijn blauwe project te werken. Hierbij ben ik een paar onduidelijkheden tegengekomen, en ben benieuwd wat jullie ervan zeggen...
In de eerste plaats heb je (als je voor de auto staat) links de koelvloeistofslangen zitten (bij het ontluchtingsdopje). Daar komen 3 slangen samen, 1 gaat het interieur in, een andere gaat op een aansluiting midden achter op het blok, en de derde gaat naar het inlaatspruitstuk om de cilinderkop te koelen. Slang 1 & 2 zijn geplaatst, de derde niet, omdat er op het inlaatspruitstuk van de 16v geen aansluiting te vinden is. Wat moet ik met die slang doen? Kijk ik niet goed, of zit de aansluiting verstopt? Of moet ik hem anders dicht maken, zodat ie niet meer gebruikt word?
Verder het kapje van de luchtkamer, aan de onderkant zitten een paar aansluitingen die mij niets zeggen. Daarvoor de foto's


De linker is dicht, de rechter is een opening.
De omcirkelde aansluitingen gaat het mij dus om. Op de 2e foto zou de linkeraansluiting voor de vacuum van de remmen kunnen zijn. Zeker ben ik hier echter niet van. Die andere 2 zijn een compleet raadsel, en ik hoop van de 16v-kenners te horen waar ze voor zijn.
Verder blijkt mijn startmotor niks te doen, en de originele van de AX past niet, dus ga ik op zoek naar een nieuwe


kakanox wrote:ik denk dat je met een AX in principe heel ver kan komen. Het enige dat lichter is en meer grip heeft is nl. een Lotus Super Seven/Caterham-achtige...
Maar ik denk dat je met je 130 pk's ofzo een aardig eind zal verliezen, aangezien de 16V klasse op Full Speed ook meteen tot twee liter is, en die maat van me ook mee gaat doen met z'n Corsaatje..
In principe zou je misschien wel moeten kunnen winnen als je verder gaat tunen, aangezien twee liter in zo'n lichte auto eigenlijk teveel is. Same goes for sjees, een Impreza Turbo moet je in principe wel van kunnen winnen op korte sprints omdat ie een hoop gewicht heeft dat op gang moet komen. Wordt wel een kwestie van verlichten, verlagen, enz...
Ben overigens wel benieuwd hoe de klasse tot 1600cc eruit gaat zien volgend jaar -> TTF is erbij, Sander heeft een nieuw blok, en Ger misschien webers tegen die tijd?
In de 1600CC klasse winnen wordt toch steeds lastiger, rijden aardig wat potente karretjes rond.
In mijn corsa licht een volledig getunde 1.6 16V (178PK op de bank). En dat op 800 kilo. En zelfs dan is het nog lastig om in de top te eindigen. Met 130 PK gooi je in de sprint klasse geen hoge ogen (ook niet in een lichte auto als de AX) Al zal je op de openbare weg menig GTI e.d achter je laten.

My Cars <98>.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact: