Blijven ook best leuke auto's vind ik persoonlijk
Sjoerd aka GTE (Renault 5 GTE '89)
Moderator: webmasters
-
CitroënAXDriver
- AX Master

Hey hallow, van harte welkom hier met je R5.
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
koelprobleem is ook opgelost, nieuwe thermostaat met pakking
het hele koelsysteem doorgespoeld, tuinslang erop en lekker laten lopen.
en hij koelt nu weer prachtig
even bandjes opgepompt en even snel tot de 120 getrokken, en hij is RAP...pffff haha
nu nog de aanlopende remmen oplossen en we gaan richting de apk
het hele koelsysteem doorgespoeld, tuinslang erop en lekker laten lopen.
en hij koelt nu weer prachtig
even bandjes opgepompt en even snel tot de 120 getrokken, en hij is RAP...pffff haha
nu nog de aanlopende remmen oplossen en we gaan richting de apk
kleine update
de bout+moer die de stuurstang in de knelkoppeling houdt was kaduuk. de bout was gebarsten waardoor met een kleine ruk je de stuurstang uit de knelkoppeling trok > levensgevaarlijk dus
komende week zo'n nieuwe bout halen en de stuurstang maken en snel voor de apk gaan
al even gereden, 125km/h in z'n 3e versnelling en nog toeren over
Centrale deurvergrendeling werkt al, electrische ramen werken beide (de bestuurderskant heb ik het hele systeem in 2-en moeten zagen en eruit gesloopt.
het cosmetische komt dan in de loop van de tijd nog wel
de bout+moer die de stuurstang in de knelkoppeling houdt was kaduuk. de bout was gebarsten waardoor met een kleine ruk je de stuurstang uit de knelkoppeling trok > levensgevaarlijk dus
komende week zo'n nieuwe bout halen en de stuurstang maken en snel voor de apk gaan
al even gereden, 125km/h in z'n 3e versnelling en nog toeren over
Centrale deurvergrendeling werkt al, electrische ramen werken beide (de bestuurderskant heb ik het hele systeem in 2-en moeten zagen en eruit gesloopt.
het cosmetische komt dan in de loop van de tijd nog wel
morgen laatste boutje met moer van de dealert ontvangen en dan deze week voor de voorkeuring
dan krijg ik een lijstje mee wat er allemaal aan gedaan moet worden
update met foto's:
tijdje terug de remmerij aangepakt:

remschijven voor (ik ken dit remblokkensysteem niet, volgens mij zijn deze blokken namelijk nog vrij goed???)

de remblokken rechtsachter lopen aan, een schurend geluid.
ik heb dit probleem links opgelost door de blokken er even uit te halen,schoon te maken, in te smeren met kopervet en weer terug te plaatsen. Die zuiger ging prima heen en weer
rechtsachter gaat die zuiger enorm stroef. Ook hier heb ik de blokken er even uitgehaald en weer teruggeplaatst, maar nog blijven ze aanlopen.
het rubber wat ik omcirkelt heb is enorm hard en is niet soepel meer. Is dit de reden dat de blokken aanlopen?

tips/idee?n/aanvullingen altijd welkom
verder wat impressie foto's van vandeweek
foto's zijn wat groot maar goed
allereerst > gele koplampen

achterkant heeft nog behoorlijk wat werk

rommel wat opzij schuiven zodat de fietsen er nog langs kunnen

interieur is nog netjes, afgezien van 't instaprandje

beetje rommelig, maar door 't dakraampje een overzichtsfoto van de cockpit

automaatje geworden

je moet 't toch ergens kwijt

dan krijg ik een lijstje mee wat er allemaal aan gedaan moet worden
update met foto's:
tijdje terug de remmerij aangepakt:

remschijven voor (ik ken dit remblokkensysteem niet, volgens mij zijn deze blokken namelijk nog vrij goed???)

de remblokken rechtsachter lopen aan, een schurend geluid.
ik heb dit probleem links opgelost door de blokken er even uit te halen,schoon te maken, in te smeren met kopervet en weer terug te plaatsen. Die zuiger ging prima heen en weer
rechtsachter gaat die zuiger enorm stroef. Ook hier heb ik de blokken er even uitgehaald en weer teruggeplaatst, maar nog blijven ze aanlopen.
het rubber wat ik omcirkelt heb is enorm hard en is niet soepel meer. Is dit de reden dat de blokken aanlopen?

tips/idee?n/aanvullingen altijd welkom
verder wat impressie foto's van vandeweek
foto's zijn wat groot maar goed
allereerst > gele koplampen

achterkant heeft nog behoorlijk wat werk

rommel wat opzij schuiven zodat de fietsen er nog langs kunnen

interieur is nog netjes, afgezien van 't instaprandje

beetje rommelig, maar door 't dakraampje een overzichtsfoto van de cockpit

automaatje geworden

je moet 't toch ergens kwijt

dat je remmen het niet doen r.a. zou idd wel eens kunnen komen door dat rubbertje.. nahja, niet door het rubber zelf.. maar erachter zit een gelijdebus waar de klauw overheen schuift.. dat dit rubber zo uitgedroogt is duidt erop dat er al een tijdje geen vet/olie tussen gezeten heeft.. grote kans dus dat deze gelijdebus droog gestaan heeft en nu ingevreten is..
tijd voor revisie van die klauw dus!
verder erg mooi autootje!
en niet tegen die fiets op de eerste foto aanlopen, dan gaat het licht aan.
tijd voor revisie van die klauw dus!
verder erg mooi autootje!
en niet tegen die fiets op de eerste foto aanlopen, dan gaat het licht aan.
foto update
morgen APK (helaas is er net een kortstluiting gekomen waardoor stadslicht en m'n mistlampen in de bumper naar z'n grootje zijn...)
oja, ik heb een dubbeldins middenconsole gevonden (extra vakjes en ruimte voor knopjes
) en net even gespoten
Foto's van daarnet:
gespoten middenconsole, ik heb alleen 't onderste gedeelte gedaan (wat blauw was) omdat het bovenste gedeelte dezelfde kleur heeft als de rest van 't dashboard, leek me dan niet zo mooi om het hele middenconsole zwart te doen, maar nu ik het zo zie, zou ik m'n hele dashboard wel eens zwart willen spuiten, ziet er wel netjes uit

en een paar shots van de GTE
let op, ik heb 'm nog niet goed gewassen en nog niet gecleaned, er komt wel een mooie rode kleur nog onder vandaan (heb al een hoekje gedaan)

ruiten zijn wat vies van het vervangen van het electrische raam

morgen APK (helaas is er net een kortstluiting gekomen waardoor stadslicht en m'n mistlampen in de bumper naar z'n grootje zijn...)
oja, ik heb een dubbeldins middenconsole gevonden (extra vakjes en ruimte voor knopjes
Foto's van daarnet:
gespoten middenconsole, ik heb alleen 't onderste gedeelte gedaan (wat blauw was) omdat het bovenste gedeelte dezelfde kleur heeft als de rest van 't dashboard, leek me dan niet zo mooi om het hele middenconsole zwart te doen, maar nu ik het zo zie, zou ik m'n hele dashboard wel eens zwart willen spuiten, ziet er wel netjes uit

en een paar shots van de GTE
let op, ik heb 'm nog niet goed gewassen en nog niet gecleaned, er komt wel een mooie rode kleur nog onder vandaan (heb al een hoekje gedaan)

ruiten zijn wat vies van het vervangen van het electrische raam

Bedankt voor de complimenten
ben er nu nog lang niet tevreden mee, maar ben d'r al wel wijs mee
nou hij is ENORM dof en de lak is gewoon stroef, maar als je een klein stukje goed boent wordt het al dieper rood, ooit wordt ie mooibad_my84 wrote:Ziet er idd goed uit zo!
Vind toch dat 'ie al best rood is zo.
ben er nu nog lang niet tevreden mee, maar ben d'r al wel wijs mee
Bedankt! zal morgen wel een tegenvaller worden, maar ja hij is al in geen 2,5 jaar meer gekeurd haha
en die ramen zo vettig, ja dat komt omdat ik het mechanisme voor de electrische ramen heb vervangen, en ja dan moet je met je handen 't raam omhoog houden anders kiepert dat je deur in
ik heb vandaag ook nog een rood tapijt voor in de auto binnen gekregen, dus alles onder de stoelen etc wordt mooi rood
vandeweek nog alle 4 de remklauwen rood schilderen
en die ramen zo vettig, ja dat komt omdat ik het mechanisme voor de electrische ramen heb vervangen, en ja dan moet je met je handen 't raam omhoog houden anders kiepert dat je deur in
ik heb vandaag ook nog een rood tapijt voor in de auto binnen gekregen, dus alles onder de stoelen etc wordt mooi rood
vandeweek nog alle 4 de remklauwen rood schilderen