Warme motor problemen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Warme motor problemen

Post by Bixie »

Guys,

Gisteren de laatste hand gelegd aan de vervanging van het injectiehuis en electrische bedrading, stekkers etc. Gestart en meteen lopen. Geweldig!!
Toen een eindje gereden op de ringweg van Emmen, het viel me meteen op dat de motor veel soepeler liep!!
Thuis gekomen netjes geparkeerd op de oprit en mijn vrouw gezegd dat ze een eindje kon gaan proefrijden. Ze was blij dat de auto het weer deed en stapte in. Nou, ik kon wel door de grond gaan...de startmotor deed flink zijn best maar de motor gaf geen teken van leven meer...
Na de pogingen gestaakt te hebben rook ik wel een benzinegeur vanuit de uitlaat...(verzopen? onsteking?).

Het lijkt er op dus dat wanneer de motor flink warm is dat hij niet meer wil starten. Vanmorgen (koude motor) startte hij meteen weer.
Ra ra hoe kan dat?

Het zou kunnen zijn dat er een sensor kapot is die bij opstarten computer opnieuw wordt uitgelezen en aangeeft dat er meer benzine (soort choke functie) bij moet zodat hij verzuipt.

Wie herkent dit of heeft een tip voor mij om te zoeken??

Alvast bedankt.

Groetjes,

Harry
Citrofilus Totallus

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Om wat voor een motor gaat het??
Ik neem aan een TU motor, 1.1i of 1.4i??

Heb je een motor met een verdeelkap ipv een verderlerloze ontsteking? dan kan de ontstekingsmodule de boosdoener zijn. Deze willen nog weleens kuren hebben, waardoor bij een warme motor de auto niet wil startten. Dit onderdeel kun je in de buurt van de ECU, is een rood/bruin kastje welke aan de ECU vast gehaakt zit.

PS: Ik heb er eentje liggen voor een 1.4i met motorcode KDY, Bosch ECU.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Bedankt voor je antwoord.

Inderdaad heb ik (of eigenlijk mijn vrouw) een 1.4i....het is een AX GTinjection van 1992.
Gisteravond weer even een testje gedaan. Auto gestart, weggereden...na 5 minuten in de wijk rond gereden te hebben sloeg de motor af toen ik afremde voor een afslag (koppeling ingetrapt en gas losgelaten). En je raad het al...daarna wilde hij niet meer aanslaan. Uiteindelijk de auto weer naar een parkeerhaven geduwd. Ik durf te wedden dat hij nu weer zou starten...
Als het inderdaad deze module is...is dit een bekend probleem?
Is het wellicht handig eentje nieuw aan te schaffen?

Groetjes
Harry
Citrofilus Totallus

Post Reply