mijn ax spuit olie
Moderators: denny, vtspower, webmasters
mijn ax spuit olie
ik heb een ax 1.4 gti zeer goedkoop gekocht met wat werk aan, ik heb ondertussen de cilinderkoppakking vervangen: dit was nodig.
ik start de wagen en werkt perfect.1 probleem minder, toen ik de motor had laten warmlopen begon ik wat gas te geven, alles werkt perfect.
maar toen ik hem op volletoeren jaagde spoot de olie eruit via men karterontluchting .
weet er iemand raad
ik start de wagen en werkt perfect.1 probleem minder, toen ik de motor had laten warmlopen begon ik wat gas te geven, alles werkt perfect.
maar toen ik hem op volletoeren jaagde spoot de olie eruit via men karterontluchting .
weet er iemand raad
ik heb een Citroën ax 1.4 gti gekocht, deze verbruikte wat olie en water + rookontwikkeling. dus heb ik de cilinderkoppakking vervangen.alles is in orde , ik start en draai terug perfect. ik laat hem warmdraaien en geef goed wat gas, op een gegeven moment jaag ik hem op toeren en komt er olie uit de karterontluchting!!!
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?
tsja, der staan 103.000km op en hij heft nog op 3 cilinders 10.75 bar en op 1ne 11.25 bar kompressie en der komt echt wel veel uit ze
ik heb een Citroën ax 1.4 gti gekocht, deze verbruikte wat olie en water + rookontwikkeling. dus heb ik de cilinderkoppakking vervangen.alles is in orde , ik start en draai terug perfect. ik laat hem warmdraaien en geef goed wat gas, op een gegeven moment jaag ik hem op toeren en komt er olie uit de karterontluchting!!!
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?
nope, men olie is der bekan uit :d en ik vin da ook een goei kompressie ze :P
en ik hem nikske late vlakke, ik hem da gecontroleerd en da was vrij goe
menne kadett hee 12 en 3 van 13.5 bar compressie :d
en ik hem nikske late vlakke, ik hem da gecontroleerd en da was vrij goe
menne kadett hee 12 en 3 van 13.5 bar compressie :d
ik heb een Citroën ax 1.4 gti gekocht, deze verbruikte wat olie en water + rookontwikkeling. dus heb ik de cilinderkoppakking vervangen.alles is in orde , ik start en draai terug perfect. ik laat hem warmdraaien en geef goed wat gas, op een gegeven moment jaag ik hem op toeren en komt er olie uit de karterontluchting!!!
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?
Wanneer heb je die compressie test laten doen, voor of na de koppakking wissel?
Als je de kop heb laten vlaken en hij is teveel gevlakt, dan drukt de hogere compressie de olie ook weg.
Ik ken het 1.4 GTI blok niet echt, is dat een gewoon 1.4i TU blok met multipoint injectie
Als het een TU blok is, dan heb je natte cylinderbussen in het blok zitten, deze moet je gezien hebben toen je de kop heb gelicht.
Je heb toch niet de motor met de hand gedraaid met de kop eraf, zonder dat je de bussen eerst met bouten en grote ringen heb vast gezet?
Je heb de kop toch wel voorzichtig gelicht?, dus naar achteren kantelen om deze te lichten, ipv recht omhoog trekken.
In beide gevallen kunnen de cylinderbussen iets omhoog komen, waardoor de afdichtingsring eronder verstoord word en olie gaat lekken.
Als je de kop heb laten vlaken en hij is teveel gevlakt, dan drukt de hogere compressie de olie ook weg.
Ik ken het 1.4 GTI blok niet echt, is dat een gewoon 1.4i TU blok met multipoint injectie
Als het een TU blok is, dan heb je natte cylinderbussen in het blok zitten, deze moet je gezien hebben toen je de kop heb gelicht.
Je heb toch niet de motor met de hand gedraaid met de kop eraf, zonder dat je de bussen eerst met bouten en grote ringen heb vast gezet?
Je heb de kop toch wel voorzichtig gelicht?, dus naar achteren kantelen om deze te lichten, ipv recht omhoog trekken.
In beide gevallen kunnen de cylinderbussen iets omhoog komen, waardoor de afdichtingsring eronder verstoord word en olie gaat lekken.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
neen het is geen multipoint injectie, het is een motronic sywteem,
ik heb die compressie voor en na gemeten, en de kop is niet gevlakt.
de cilinderkop hek ik gecontroleerd op vlakheid en dat was nog zeer goed
ik heb die compressie voor en na gemeten, en de kop is niet gevlakt.
de cilinderkop hek ik gecontroleerd op vlakheid en dat was nog zeer goed
ik heb een Citroën ax 1.4 gti gekocht, deze verbruikte wat olie en water + rookontwikkeling. dus heb ik de cilinderkoppakking vervangen.alles is in orde , ik start en draai terug perfect. ik laat hem warmdraaien en geef goed wat gas, op een gegeven moment jaag ik hem op toeren en komt er olie uit de karterontluchting!!!
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
stekker wrote:neen het is geen multipoint injectie, het is een motronic sywteem,
ik heb die compressie voor en na gemeten, en de kop is niet gevlakt.
de cilinderkop hek ik gecontroleerd op vlakheid en dat was nog zeer goed
Kop kan je zelf niet of nauwelijks controleren op vlakheid, het werkt met minder dan tienden van mm's, die meet je echt zo niet ff na, ook niet met een glasplaatje oid
mo ge kunt er wel speciaal gereedschap voor hebbe ligge he
ik heb een Citroën ax 1.4 gti gekocht, deze verbruikte wat olie en water + rookontwikkeling. dus heb ik de cilinderkoppakking vervangen.alles is in orde , ik start en draai terug perfect. ik laat hem warmdraaien en geef goed wat gas, op een gegeven moment jaag ik hem op toeren en komt er olie uit de karterontluchting!!!
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?