Distriebutieriem!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Distriebutieriem!
Jow luitjes, even een vraagje,
Bij het ontspannen van je distributie, moeten er twee bouten ergnes in gestopt worden, bij de bak, en de bovenste rol bij je cilinderkoppen geloof ik??
Iemand enig idee met welke maten deze moeten worden geblokkeerd?
En hoe je hem weer aanspand?
Thnx! Bellen kan ook altijd op mijn mobje voor live verslag
06-55394909
Local Time: 12.26
Bij het ontspannen van je distributie, moeten er twee bouten ergnes in gestopt worden, bij de bak, en de bovenste rol bij je cilinderkoppen geloof ik??
Iemand enig idee met welke maten deze moeten worden geblokkeerd?
En hoe je hem weer aanspand?
Thnx! Bellen kan ook altijd op mijn mobje voor live verslag
06-55394909
Local Time: 12.26
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
die in je cilinderkop is euhmm een boor of bout 8
die bij je bak is lastiger, ik pak hier altijd een imbussleuteltje voor, geloof 4 of 5
deze gaat er niet helemaal in, totdat je het gaatje in het vliegwiel vind; dus imbusje in dat gaatje stoppen, en dan met een sleutel 22 je krukas draaien (riem er nog op!) totdat hij erin tikt. (2 man hierbij is handig)
dan zit je nokkenas ook op de goede positie en moet je die ook kunnen blokkeren.
bij het spannen op de beun manier:
zorg dat de riem aan de voorkant vh blok al redelijk op spanning staat door m om de krukaspoulie te leggen en dan omhoog richting de nokkenaspoulie zo 'strak' mogelijk te ztten, kan meestal of los of 1 tandje hoger (dus strakker) dan spannen. ik doe dat altijd door in het 2e gat vh spanrol een bout te zetten, deze naar je toe te trekken (dus onderlangs) en dan ondertussen het spanrol vast te zetten.
daarna is het wel verstandig om bij de garage te laten controleren of de spanning goed is! (zeker de eerste keer)
die bij je bak is lastiger, ik pak hier altijd een imbussleuteltje voor, geloof 4 of 5
deze gaat er niet helemaal in, totdat je het gaatje in het vliegwiel vind; dus imbusje in dat gaatje stoppen, en dan met een sleutel 22 je krukas draaien (riem er nog op!) totdat hij erin tikt. (2 man hierbij is handig)
dan zit je nokkenas ook op de goede positie en moet je die ook kunnen blokkeren.
bij het spannen op de beun manier:
zorg dat de riem aan de voorkant vh blok al redelijk op spanning staat door m om de krukaspoulie te leggen en dan omhoog richting de nokkenaspoulie zo 'strak' mogelijk te ztten, kan meestal of los of 1 tandje hoger (dus strakker) dan spannen. ik doe dat altijd door in het 2e gat vh spanrol een bout te zetten, deze naar je toe te trekken (dus onderlangs) en dan ondertussen het spanrol vast te zetten.
daarna is het wel verstandig om bij de garage te laten controleren of de spanning goed is! (zeker de eerste keer)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hummz, bij mn 1100tje had willem heb gedaan, en niet na laten kijken en perfect.
Probleem waarschijnlijk gevonden, de waterpomp! We hadden alleen ff de maten nodig om verder te gaan, nu de onderdelen bestellen. kl*te man!
Iemand enig idee hoeveel dat nakijken in de garage kost?
Probleem waarschijnlijk gevonden, de waterpomp! We hadden alleen ff de maten nodig om verder te gaan, nu de onderdelen bestellen. kl*te man!
Iemand enig idee hoeveel dat nakijken in de garage kost?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
De nokkenas kun je blokkeren met een M8 bout, bij de AX zit geen schroefdraad in het blok waar je deze in kan draaien, bind de bout met een tie-rap lekker stevig vast.
Wat het vliegwiel betreft? om eerlijk te zeggen, heb ik daar tijdens de koppakking wissel van een AX 1.1i geen gat kunnen vinden in het vliegwiel. Het vliegwiel heb ik dus maar niet geblokkeerd, dat is niet zo erg, de krukas draait namelijk echt niet zo maar per ongeluk. Daar moet je toch echt wel een ratel opzetten met enige kracht, zeker als de bougies er nog inzitten.
Wel heb ik markeringen op de riem en het krukas/nokkenas wiel aangebracht. Deze markeringen neem je over op de nieuwe riem, waarna je deze aanbrengt in de volgorde zoals beschreven in de vraagbaak. De markeringen op de nieuwe riem en op het krukas/nokkenas moeten samenvallen, gebruik voor het markeren nagellak, tipp-ex ofzo.
Zet ook een markeerstreep op het motorblok, onder het krukaswiel.
Spannen hoeft echt niet op de beun manier, je kan zelf heel makkelijk het "speciale" spangereed maken, een L vormige sleutel met vierkant 8mm (kan ook 7mm zijn?). Het makkelijkste is een inbus sleutel die je afslijpt of een ijzeren staafje die je half inzaakt en dan 90 graden omslaan, het omgeslagen stuk vijl/slijp je vierkant op de maat die in de spanrol past.
Nadat je de riem heb aangebracht, steek je de L-vormige sleutel in de spanrol en hang dan een gewicht van 1,8kg op 10cm, dit oefent een moment uit van 18nm op de spanrol. Zet de moer vast, verwijder de blokkeerpennen en draai de motor 2 slagen met de hand, controleer de markeer streep op het krukaswiel/motorblok en of je de M8 bout nog in het nokkenas wiel kan steken. Als dit goed is, draai je de moer van de spanrol los en laat het gewicht weer even inwerken op de spanrol, zet dan de moer vast met het juiste aanhaalmoment (zie vraagbaak). Draai de motor weer 2 slagen en controleer de markeringen krukaswiel/motorblok en de M8 bout in het nokkenas wiel. Let op, raak niet in paniek, want na 1 draai aan de motor komen de markeringen op de riem en de wielen niet meer overeen. Dit is normaal, aangezien het krukaswiel kleiner (minder tanden) en het nokkenaswiel groter is. Hou de markering op het krukaswiel en het motorblok wel goed in de gaten.
Laatste check of het echt goed gespannen is, draai het lange stuk van de riem met je duim en wijsvingen om, deze moet je een kwart slag naar links en rechts kunnen draaien. Lukt dit? dan is de riem goed gespannen, de meeste garages doen het namelijk ook zo, voor een AX word er namelijk niet gespannen/gecontroleerd met een speciale meter, dat is voor de grotere Citroenen.
Als je de bovenstaande tips en de instructies in de vraagbaak/Haynes volg kan het niet fout gaan, laten controleren bij de dealer is dan ook zinloos. Je zult wel merken dat het los maken en weer vast maken van de distributiekappen en dynamo veel meer werk zal zijn dan de riem aanbrengen en spannen. Als de dealer zoveel werk moet verrichten om bij de spanrol en riem te kunnen komen voor een "controle", dan is het slechts 10 min. extra werk voor hem om er een nieuwe spanrol+riem erin te leggen.
Het los maken van de kappen is een leuk klusje, sommige boutjes zijn moeilijk te bereiken en nog moeilijker om ze weer te monteren . Raak de boutjes/moertjes niet kwijt, er zit M7 tussen en dat vind je niet effe bij de ijzerhandel, zelfs de grotere ijzerhandels hebben het niet liggen.
Suc6
Wat het vliegwiel betreft? om eerlijk te zeggen, heb ik daar tijdens de koppakking wissel van een AX 1.1i geen gat kunnen vinden in het vliegwiel. Het vliegwiel heb ik dus maar niet geblokkeerd, dat is niet zo erg, de krukas draait namelijk echt niet zo maar per ongeluk. Daar moet je toch echt wel een ratel opzetten met enige kracht, zeker als de bougies er nog inzitten.
Wel heb ik markeringen op de riem en het krukas/nokkenas wiel aangebracht. Deze markeringen neem je over op de nieuwe riem, waarna je deze aanbrengt in de volgorde zoals beschreven in de vraagbaak. De markeringen op de nieuwe riem en op het krukas/nokkenas moeten samenvallen, gebruik voor het markeren nagellak, tipp-ex ofzo.
Zet ook een markeerstreep op het motorblok, onder het krukaswiel.
Spannen hoeft echt niet op de beun manier, je kan zelf heel makkelijk het "speciale" spangereed maken, een L vormige sleutel met vierkant 8mm (kan ook 7mm zijn?). Het makkelijkste is een inbus sleutel die je afslijpt of een ijzeren staafje die je half inzaakt en dan 90 graden omslaan, het omgeslagen stuk vijl/slijp je vierkant op de maat die in de spanrol past.
Nadat je de riem heb aangebracht, steek je de L-vormige sleutel in de spanrol en hang dan een gewicht van 1,8kg op 10cm, dit oefent een moment uit van 18nm op de spanrol. Zet de moer vast, verwijder de blokkeerpennen en draai de motor 2 slagen met de hand, controleer de markeer streep op het krukaswiel/motorblok en of je de M8 bout nog in het nokkenas wiel kan steken. Als dit goed is, draai je de moer van de spanrol los en laat het gewicht weer even inwerken op de spanrol, zet dan de moer vast met het juiste aanhaalmoment (zie vraagbaak). Draai de motor weer 2 slagen en controleer de markeringen krukaswiel/motorblok en de M8 bout in het nokkenas wiel. Let op, raak niet in paniek, want na 1 draai aan de motor komen de markeringen op de riem en de wielen niet meer overeen. Dit is normaal, aangezien het krukaswiel kleiner (minder tanden) en het nokkenaswiel groter is. Hou de markering op het krukaswiel en het motorblok wel goed in de gaten.
Laatste check of het echt goed gespannen is, draai het lange stuk van de riem met je duim en wijsvingen om, deze moet je een kwart slag naar links en rechts kunnen draaien. Lukt dit? dan is de riem goed gespannen, de meeste garages doen het namelijk ook zo, voor een AX word er namelijk niet gespannen/gecontroleerd met een speciale meter, dat is voor de grotere Citroenen.
Als je de bovenstaande tips en de instructies in de vraagbaak/Haynes volg kan het niet fout gaan, laten controleren bij de dealer is dan ook zinloos. Je zult wel merken dat het los maken en weer vast maken van de distributiekappen en dynamo veel meer werk zal zijn dan de riem aanbrengen en spannen. Als de dealer zoveel werk moet verrichten om bij de spanrol en riem te kunnen komen voor een "controle", dan is het slechts 10 min. extra werk voor hem om er een nieuwe spanrol+riem erin te leggen.
Het los maken van de kappen is een leuk klusje, sommige boutjes zijn moeilijk te bereiken en nog moeilijker om ze weer te monteren . Raak de boutjes/moertjes niet kwijt, er zit M7 tussen en dat vind je niet effe bij de ijzerhandel, zelfs de grotere ijzerhandels hebben het niet liggen.
Suc6
Xantia 1.9D Sensation (Import)
zit ook zon plastic kapje, waar een ronde schroef in zit? Neem aan dat je die bedoelt. Zie je zitten direct achter je banden, tja, soort van afwerk kapje ofzow!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Het is gelukt om de distributieriem te vervangen, ondanks een "foutje"
Alles netjes gemonteerd en startten, we horen een raar krrr-geluid ergens onder en daarna lijkt het wel alsof de accu leeg is,
de startmotor heeft moeite, maar dat word minder. De motor slaat niet aan, standaard zaken gecontroleerd zoals benzine,
bougies, kabels stekkertjes.
We vragen ons af of de riem niet een paar tandjes versprongen is?, we halen de bovenste distributiekap los en wat zien we
daar, M8 boutje om de nokken as te blokkeren zit er nog in . Ik was zelf even afgeleid en vergeten om deze er weer uit te
halen en zij hebben het niet gezien bij de montage van de kappen.
Het krukaswiel heeft wat tandjes van de riem opgegeten, het krrr-geluid bij de eerste start waren dus de tandjes van de riem,
we hebben geen zware mechanische herrie gehoord. Volgens een Citroen-Expert met 41 jaar kennis en ervaring kan dit foutje
opzich geen kwaad, de 1.4i is min of meer een vrije slag motor. Hij adviseerde ons om de oude riem er weer op te
monteren, aangezien deze nog niet zolang opzat. Hier stonden gelukkig de markeringen nog op en ook op de riemwielen,
dus we hebben de motor weer netjes op tijd kunnen zetten en deze startte in ??n keer en loopt als een zonnetje
De foto's :photo
Vroeg in de ochtend begonnen, de verlaagde AX staat eindelijk veilig op bokken, was effe een gedoe,
maar je kan nooit veilig genoeg werken.
Van L naar R, de beste maat van Michael (eigenaar AX) en de vader van Michael, hij werkt bij de
Brandweer en stond paraat om een auto te blussen
Nou kwam er die dag wel een melding binnen van een brandende auto, maar het was gelukkig
niet deze AX
Nee dit is niet de vrijmarkt op Koninginnedag, maar mijn gereedschap
Dit is de motor die dus jankt als hij warm is, wat zal het zijn? de spanrol of de waterpomp
Distributiekappen liggen er al af.
De riem, nokkenas en krukas zijn gemarkeer, deze merktekens neem ik over op de nieuwe riem voor de montage.
Spanrol los, deze zag er opzich wel goed uit, maar draait iets zwaarder dan de nieuwe rol, terwijl hij er
al 15.000km inzit. Is deze nog goed of is het toch de waterpomp die jankt??
Let op de bout om de nokkenas te blokkeren, deze gaat later op de dag voor problemen zorgen
Dat is de waterpomp, hij lekt een klein beetje en draait zwaar.
We halen een nieuwe bij de Breezan, welke
soepeler draait, waarschijnlijk is het lager in de waterpomp kapot.
Zaterdag was het mooi weer, een parasol voor een schaduw was geen overbodige luxe
Deze witte schim duikt ook overal op
(Mijn Import Xantia )
De oude waterpomp.
De nieuwe waterpomp.
De nieuwe waterpomp is gemonteerd, (speciaal) spangereedschap is aangebracht in het excentriek van de
spanrol. Voor de wijsneuzen, we moeten de spanrol nog draaien zodat het speciaal gereedschap het benodigde
moment op de rol kan uitoefenen.
Je kan het speciaal gereedschap zelf maken, een inbussleutel-8 afslijpen op vierkant 7mm en een gewicht van 1,5kg
(voor een 1.4i) op 10cm afstand. Of je koopt voor ruim ?750 ex btw een koffer met speciaalgereedschap bij de
Citroen dealer, waar dit gereedschap in zit
De beschadigde riem doordat de nokkenas nog geblokkeerd stond met een bout.
De helpende Opel-liefhebber en beste vriend van de AX-eigenaar bijt zijn tanden stuk op de kapotte riem.
Gelukkig is het nog allemaal goed gekomen, ik krijg net een SMSje dat de AX zich prima heeft gedragen tijdens
een testrit van Nieuwegein naar EDE en terug.
Het monopoint injectiehuis was behoorlijk smerig.
Waarschijnlijk is dit ook de oorzaak van slecht stationair lopen en schokkerig rijden.
Ik heb het injectiehuis goed schoongemaakt met remmenreiniger, de AX loopt nu goed stationair en rijd als
een zonnetje.
Een gasklephuis pakking kun je ook zelf maken, in dit geval uit een pak melk
Meteen ook even de olie ververst.
Het olie-filter zat behoorlijk vast, ik heb er een flinke beitel in moeten en flink rammen met een hamer om deze
los te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zo dom zijn om een filter zo vast te zetten.
De hele buurt kijkt en leeft mee
Handig zo een partytent, we dachten even dat het ging regenen.
Voorbijgangers keken vreemd op naar
dit toneelstukje
Alles netjes gemonteerd en startten, we horen een raar krrr-geluid ergens onder en daarna lijkt het wel alsof de accu leeg is,
de startmotor heeft moeite, maar dat word minder. De motor slaat niet aan, standaard zaken gecontroleerd zoals benzine,
bougies, kabels stekkertjes.
We vragen ons af of de riem niet een paar tandjes versprongen is?, we halen de bovenste distributiekap los en wat zien we
daar, M8 boutje om de nokken as te blokkeren zit er nog in . Ik was zelf even afgeleid en vergeten om deze er weer uit te
halen en zij hebben het niet gezien bij de montage van de kappen.
Het krukaswiel heeft wat tandjes van de riem opgegeten, het krrr-geluid bij de eerste start waren dus de tandjes van de riem,
we hebben geen zware mechanische herrie gehoord. Volgens een Citroen-Expert met 41 jaar kennis en ervaring kan dit foutje
opzich geen kwaad, de 1.4i is min of meer een vrije slag motor. Hij adviseerde ons om de oude riem er weer op te
monteren, aangezien deze nog niet zolang opzat. Hier stonden gelukkig de markeringen nog op en ook op de riemwielen,
dus we hebben de motor weer netjes op tijd kunnen zetten en deze startte in ??n keer en loopt als een zonnetje
De foto's :photo
Vroeg in de ochtend begonnen, de verlaagde AX staat eindelijk veilig op bokken, was effe een gedoe,
maar je kan nooit veilig genoeg werken.
Van L naar R, de beste maat van Michael (eigenaar AX) en de vader van Michael, hij werkt bij de
Brandweer en stond paraat om een auto te blussen
Nou kwam er die dag wel een melding binnen van een brandende auto, maar het was gelukkig
niet deze AX
Nee dit is niet de vrijmarkt op Koninginnedag, maar mijn gereedschap
Dit is de motor die dus jankt als hij warm is, wat zal het zijn? de spanrol of de waterpomp
Distributiekappen liggen er al af.
De riem, nokkenas en krukas zijn gemarkeer, deze merktekens neem ik over op de nieuwe riem voor de montage.
Spanrol los, deze zag er opzich wel goed uit, maar draait iets zwaarder dan de nieuwe rol, terwijl hij er
al 15.000km inzit. Is deze nog goed of is het toch de waterpomp die jankt??
Let op de bout om de nokkenas te blokkeren, deze gaat later op de dag voor problemen zorgen
Dat is de waterpomp, hij lekt een klein beetje en draait zwaar.
We halen een nieuwe bij de Breezan, welke
soepeler draait, waarschijnlijk is het lager in de waterpomp kapot.
Zaterdag was het mooi weer, een parasol voor een schaduw was geen overbodige luxe
Deze witte schim duikt ook overal op
(Mijn Import Xantia )
De oude waterpomp.
De nieuwe waterpomp.
De nieuwe waterpomp is gemonteerd, (speciaal) spangereedschap is aangebracht in het excentriek van de
spanrol. Voor de wijsneuzen, we moeten de spanrol nog draaien zodat het speciaal gereedschap het benodigde
moment op de rol kan uitoefenen.
Je kan het speciaal gereedschap zelf maken, een inbussleutel-8 afslijpen op vierkant 7mm en een gewicht van 1,5kg
(voor een 1.4i) op 10cm afstand. Of je koopt voor ruim ?750 ex btw een koffer met speciaalgereedschap bij de
Citroen dealer, waar dit gereedschap in zit
De beschadigde riem doordat de nokkenas nog geblokkeerd stond met een bout.
De helpende Opel-liefhebber en beste vriend van de AX-eigenaar bijt zijn tanden stuk op de kapotte riem.
Gelukkig is het nog allemaal goed gekomen, ik krijg net een SMSje dat de AX zich prima heeft gedragen tijdens
een testrit van Nieuwegein naar EDE en terug.
Het monopoint injectiehuis was behoorlijk smerig.
Waarschijnlijk is dit ook de oorzaak van slecht stationair lopen en schokkerig rijden.
Ik heb het injectiehuis goed schoongemaakt met remmenreiniger, de AX loopt nu goed stationair en rijd als
een zonnetje.
Een gasklephuis pakking kun je ook zelf maken, in dit geval uit een pak melk
Meteen ook even de olie ververst.
Het olie-filter zat behoorlijk vast, ik heb er een flinke beitel in moeten en flink rammen met een hamer om deze
los te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zo dom zijn om een filter zo vast te zetten.
De hele buurt kijkt en leeft mee
Handig zo een partytent, we dachten even dat het ging regenen.
Voorbijgangers keken vreemd op naar
dit toneelstukje
Xantia 1.9D Sensation (Import)
haha netjes gedaan
Ik ben er trots op...
Testritje naar Ede ging prima. Ik kan je vertellen dat de motor ook een stuk koeler is nu met de andere radiateur en waterpomp. Gemiddeld lag dit vaak rond de 110, nu kom ik net niet bij de 90!
Geen vreemde lampjes die branden alleen dat LCD schermpje van mijn radio die je er meteen voor me ingezet heb! Heerlijk, jammie! Na een geschrokken zaterdag, een toch o zo mooie zondag!
Bedankt voor alles!
Ik ben er trots op...
Testritje naar Ede ging prima. Ik kan je vertellen dat de motor ook een stuk koeler is nu met de andere radiateur en waterpomp. Gemiddeld lag dit vaak rond de 110, nu kom ik net niet bij de 90!
Geen vreemde lampjes die branden alleen dat LCD schermpje van mijn radio die je er meteen voor me ingezet heb! Heerlijk, jammie! Na een geschrokken zaterdag, een toch o zo mooie zondag!
Bedankt voor alles!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Zeker weten geslaagd! Maarja, de party tent hield de sfeer erin [/img]
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Wordt die pakking van een pak melk niet veel te heet?
Is dat trouwens veel werk je injectiehuis eraf halen?
Die van mij vind ik stationair ook niet helemaal lekker lopen.
Je voelt redelijk vaak je hele auto een beetje mee trillen.
Dan beweegt iet tussen 850 en 950 toeren. Hij is niet echt constant.
Toerental ligt ook vrij laag vind ik zelf. 900 toeren stationair.
Als je wat gas bijgeeft loopt ie wel lekker.
Is dat trouwens veel werk je injectiehuis eraf halen?
Die van mij vind ik stationair ook niet helemaal lekker lopen.
Je voelt redelijk vaak je hele auto een beetje mee trillen.
Dan beweegt iet tussen 850 en 950 toeren. Hij is niet echt constant.
Toerental ligt ook vrij laag vind ik zelf. 900 toeren stationair.
Als je wat gas bijgeeft loopt ie wel lekker.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Heb ik ook precies gehad. Hij loopt nu stationair beter, eerst ook vrij laag. Regelt ook netjes bij.. Stotteren is wel een stuk minder geworden. Als die warm is vrijwel weg..
Het is niet moeilijk. We hebben eerst de luchtfilter weggehaald, daarna kan je de slangen eraf halen. Moet wel oppassen want je heb er twee. Eentje voor de aanvoer van benzine en die andere weet ik niet exact. Loopt ook wat benzine uit. Deze moet je ff met stukje papier erin doen (toilet papier ofzow). Dan kan je zo het huis eraf halen.
Ik heb hem schoon gemaakt samen met Sohail! Hij heeft later alles weer aan elkaar gezet. Bestaat uit twee delen he! Maar is wel te doen, maar doe het wel voorzichtig en vooral niet roken!
Het is niet moeilijk. We hebben eerst de luchtfilter weggehaald, daarna kan je de slangen eraf halen. Moet wel oppassen want je heb er twee. Eentje voor de aanvoer van benzine en die andere weet ik niet exact. Loopt ook wat benzine uit. Deze moet je ff met stukje papier erin doen (toilet papier ofzow). Dan kan je zo het huis eraf halen.
Ik heb hem schoon gemaakt samen met Sohail! Hij heeft later alles weer aan elkaar gezet. Bestaat uit twee delen he! Maar is wel te doen, maar doe het wel voorzichtig en vooral niet roken!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Voor meer verslag en fotos kijk mijn wie = wie!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Mark wrote:Wordt die pakking van een pak melk niet veel te heet?
Is dat trouwens veel werk je injectiehuis eraf halen?
Die van mij vind ik stationair ook niet helemaal lekker lopen.
Je voelt redelijk vaak je hele auto een beetje mee trillen.
Dan beweegt iet tussen 850 en 950 toeren. Hij is niet echt constant.
Toerental ligt ook vrij laag vind ik zelf. 900 toeren stationair.
Als je wat gas bijgeeft loopt ie wel lekker.
Nee hoor, normaal gezien is die pakking van goedkoop papier, dat is prima spul voor het afdichten van zaken waar geen hoge druk en temperatuur is.
Injectiehuis eraf is niet zoveel werk, zit met 2 lange inbusbouten vast.
Luchtgeval op het injectiehuis eraf, slangen en stekkers eraf en je heb het injectiehuis in je handen
Mijn vorige Citroen, een ZX met 1.4i motor liep ook een stuk soepeler na een dergelijke schoonmaakbeurt.
900 RPM is netjes stationair vind ik, iets teveel zelfs.
PS: Jij ben toch de "Mark" uit Bodegraven die een 1.4i uit een rode schade ZX-Aura in zijn AX heeft gelepeld?
Xantia 1.9D Sensation (Import)
Man, Je bent goed...
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
ZX1.4i wrote:Injectiehuis eraf is niet zoveel werk, zit met 2 lange inbusbouten vast.
900 RPM is netjes stationair vind ik, iets teveel zelfs.
Het zijn 4 bouten ipv 2 en Torx/inbus is door elkaar gebruikt.
900 RPM is voor een AX super netjes doorgaans draaien ze >1000 rpm
(laten we het nog maar niet hebben over een koude start/motor)
Al dan niet netjes schoonmaak werkje, ik laat het liever in elkaar zitten zolang het fatsoenlijk werkt. met een beetje handigheid en gewendheid ligt hij er idd zo af.
Het melkpakidee tja waarom niet het orgineel is zo dun als wc papier (dus ook niet stevig)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio