kakanox wrote:stimmt.. hij klinkt vooralsnog iig goed, is altijd rustig mee gereden dus ik zal 'm wel een beetje los moeten rijden denk ik. Olie verversen was 10.000 km voor het laatst gebeurd en die was nog mooi schoon, koelvloeistof in de donorauto was ook schoon, dus het ziet er vooralsnog heel netjes uit.
Niet om het een of ander maar als je een motorswap doet dan haal je neem ik aan de olie en het koelvloeistof eruit. Of zit Kevin een broodje poep verhaal op te hangen
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
wat denk je van de vloeistoffen eruit halen VOORdat je het motorblok demonteert? of zie jij dan geen kleuren? daarnaast zat er gewoon nog olie in het blok dat ik bij De Vos heb gekocht.
je kan zo'n blok altijd beter met olie erin opslaan dan droog, ivm eventuele roestvorming door vocht.
Perconte wrote:Niet om het een of ander maar als je een motorswap doet dan haal je neem ik aan de olie en het koelvloeistof eruit. Of zit Kevin een broodje poep verhaal op te hangen
heb toch ook een blokje gedemonteerd en de motorolie laten zitten betere smering dan olie kan je niet hebben.
uitdrogende rubbers zijn funest.
Altijd gedacht dat olie eruit werd gehaald. Maar dan alsnog zou ik het verversen als ik jou was kevin. Kleine moeite lijkt me en meestal word dit toch ongeveer om de 10.000 km gedaan met een beurtje?
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
jep, de olie was dus 10.000 km oud. toen ik die eruit haalde bleek hij brandschoon.. houdt in dat de zuigerveren en koppakking naar alle waarschijnlijkheid nog in orde zijn >> hij drukt geen brandstof en/of koelvloeistof de olie in. De koelvloeistof uit de donor-306 was ook nog schoon en op peil, dus het blokje lijkt me aardig gezond.
zit nu splinternieuwe Castrol GTX in, dus dat komt allemaal goed
kakanox wrote: daarnaast zat er gewoon nog olie in het blok dat ik bij De Vos heb gekocht. je kan zo'n blok altijd beter met olie erin opslaan dan droog, ivm eventuele roestvorming door vocht.
Het blokje van Christa zat idd ook nog goed in de olie.
Verder heel veel succes met dit blokje, mocht ik binnenkort nog's bij me zus gaan eten dan kom ik wel ff een fotootje schieten
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zodra de 1.6 goed rijdend is (dus geschikt voor dagelijks gebruik) wordt ie hier aangeboden. Deals die ik nog heb (over een dashboard bijv.) gaan nog door.
Het is dus:
- AX GT inj. van 1990
- lopende 98pk 1.6 voorin met nagenoeg geen kilometers
- 106 1.3 rallye versnellingsbak
- sportluchtfilter
- typ2 achterkant (zonder spoiler)
- typ2 dashboard
- losse inbouwmeters in radiovak
- zilvergrijs met spuitwerk, de grondlak komt er alvast op
- APK tot begin 2006
He, toch wel jammer dat je em weg gaat doen
Maar toch veel suc6 met de verkoop en je volgende project Hopelijk wordt dat ook wat leuks met veel minder problemen als deze auto
Mekkio wrote:He, toch wel jammer dat je em weg gaat doen Maar toch veel suc6 met de verkoop en je volgende project Hopelijk wordt dat ook wat leuks met veel minder problemen als deze auto
hij loopt momenteel nog warm door een slechte radiateur, en het dashboard doet het niet (typ1 zit er nog in). zodra dat allebei vervangen is ga ik er gewoon mee rijden, want hij is gewoon in orde en een stuk feller dan een gewone GT.
ook mag er een likje verf op, heb geen zin om die tijd er nog in te steken. hij gaat dus ook niet voor een prikkie weg, zit een hoop geld in en ook gewoon veel nieuwe, goede onderdelen. ook losse onderdelen er nog bij (Bijv. een GTI versnellingsbak, als ze niet verkocht zijn een setje 45mm webers met passend spruitstuk enz.)
Mooie is ook dat het niet direct opvalt dat ie snel is, uitlaatgeluid = origineel (GTI demper), alleen als je gasgeeft gaat ie blaffen (luchtfilter). er zit een 1.6 cup-chip bij, maar die vind ik zelf voor geen meter rijden. ook de originele natuurlijk.