Benzineprijs

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Saxo.VTS.16v wrote:
Ik rij met de 1.1 monopoint Volcane tussen de 1:16 en 1:17 met stads- en snelweg km's. Met alleen snelweg km's rijd hij 1:17+. Dus het zou mij verbazen als die 1.1 multipoints echt veel zuiniger zouden zijn.


1.1 volcane, denk 1 op 13 ofzo, maar het blokje is wel licht gekieteld.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Drake wrote:
Saxo.VTS.16v wrote:
Ik rij met de 1.1 monopoint Volcane tussen de 1:16 en 1:17 met stads- en snelweg km's. Met alleen snelweg km's rijd hij 1:17+. Dus het zou mij verbazen als die 1.1 multipoints echt veel zuiniger zouden zijn.


1.1 volcane, denk 1 op 13 ofzo, maar het blokje is wel licht gekieteld.


ik rijd ook 1:16 en mijn volcane is ook licht gekieteld hoor..

Ander uitlaatsysteem.. open luchtfilter... speciale bougies en silicone kabels.. etc etc... snelweg? dan rijdt ie wel tussen 1:17 en 1:19

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

hehe, das idd niet verkeer, 1 op 16, voor een benzineautootje dan, ik zit met mn nieuwe dieselblokje op 1 op 21/22 volgens de tankbeurten die ik nu gemaakt heb, scheelt toch weer, oude blokkie deed 1 op 19/20.

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 388
Joined: SatFeb19, 2005 9:40:44 PM
Location: nieuwegein
Contact:

Post by 1.4deetje »

Mijn dieseltje loopt ook zo"n 1 op 21 :)
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

IceByte wrote:hehe, das idd niet verkeer, 1 op 16, voor een benzineautootje dan, ik zit met mn nieuwe dieselblokje op 1 op 21/22 volgens de tankbeurten die ik nu gemaakt heb, scheelt toch weer, oude blokkie deed 1 op 19/20.


Maar goed.. ik rijd het niet altijd.. Ligt natuurlijk aan je rechtervoet en je rechterarm he....

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ik zie nog even dit plaatje voor mijn neus staan :

Image


Vervolgens lees ik de tekst op www.nu.nl!

Minister Zalm wrote:"De stijging van de benzineprijzen wordt veroorzaakt door bewegingen op de oliemarkt. Het aandeel accijns in de totale prijs per liter neemt zelfs af, omdat Nederland een vast bedrag heft", aldus Zalm.


Zalm was voor mij altijd nog een leuke en grappige man.. maar tijden veranderen denk ik :evil:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Brutus wrote:
IceByte wrote:hehe, das idd niet verkeer, 1 op 16, voor een benzineautootje dan, ik zit met mn nieuwe dieselblokje op 1 op 21/22 volgens de tankbeurten die ik nu gemaakt heb, scheelt toch weer, oude blokkie deed 1 op 19/20.


Maar goed.. ik rijd het niet altijd.. Ligt natuurlijk aan je rechtervoet en je rechterarm he....


Daar ligt het bij mij aan ben ik bang :lol:

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Brutus wrote:Ik zie nog even dit plaatje voor mijn neus staan :

[img]IMG[/img]


Vervolgens lees ik de tekst op www.nu.nl!

Minister Zalm wrote:"De stijging van de benzineprijzen wordt veroorzaakt door bewegingen op de oliemarkt. Het aandeel accijns in de totale prijs per liter neemt zelfs af, omdat Nederland een vast bedrag heft", aldus Zalm.


Zalm was voor mij altijd nog een leuke en grappige man.. maar tijden veranderen denk ik :evil:


Ik vindt het ook niet meer kunnen. De belasting kost meer dan dat de benzinepompen ervoor moeten betalen. :shock: :?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Ik las dat er mensen hier 1: 20 tot 1: 22 rijden met een dieseltje! Is dat stadsverkeer of echt snelwekilomters? Met mijn 1.1 carb reed ik altijd naar Duitsland ook 1: 20, stads verkeer varieerde van 1: 14 tot 1: 16
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik mag blij zijn als ik de 1 op 10 haal hehe... :? :cry:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik ben in ieder geval blij met de euro: fl 3,41 had ik dus nooit betaald :?

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Vossenjager mag zijn auto voorlopig nog even houden :P

Benzineprijs zakt verder terug

DEN HAAG - Benzine is donderdag verder in prijs gedaald. Marktleider Shell verlaagde zowel de adviesprijs van super plus als van euro ongelood met 3,4 cent per liter. Een liter euro ongelood komt op 1,495 euro. Super plus komt op 1,549 per liter. Diesel bleef gelijk in prijs en kost 1,115 per liter.


Shell baseert zijn adviesprijzen op internationale productnoteringen. Benzine is de afgelopen weken flink in prijs gestegen door de gevolgen van de orkaan Katrina. Olieplatforms, raffinaderijen en oliepijpleidingen raakten zwaar beschadigd. Dat alles in combinatie met hoge olieprijzen zorgde voor dure benzine. Zo boekte zaterdag een liter euro bij Shell een recordadviesprijs van 1,549 euro.

bron: www.telergraaf.nl
Image

Weatherman
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 61
Joined: FriApr02, 2004 6:29:59 PM
Location: Schoonhoven
Contact:

Post by Weatherman »

Ik snap het niet,

het lijkt wel of iedereen een zuiniger verbruik scoort op de snelweg.

Maar bij mij is het precies andersom,
heb een 1.1 monopoint,
op de prov. weg rijd ik een tank leeg met 1 op 18, zelfs 1 op 19,7 gehad.

maar zodra ik een snelweg opduik schiet het verbruik naar een magere 1 op 13 :shock:

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

moet je er ook geen 150 constant mee rijden :wink:

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Weatherman wrote:Ik snap het niet,

het lijkt wel of iedereen een zuiniger verbruik scoort op de snelweg.

Maar bij mij is het precies andersom,
heb een 1.1 monopoint,
op de prov. weg rijd ik een tank leeg met 1 op 18, zelfs 1 op 19,7 gehad.

maar zodra ik een snelweg opduik schiet het verbruik naar een magere 1 op 13 :shock:


Ligt natuurlijk wel aan de snelheid :wink:
Ik geloof dat rond 70km per uur de zuinigste snelheid is, in z'n 5 uiteraard. Maar in de praktijk is het meestal op de snelweg zuiniger, omdat je daar meestal een meer contstante snelheid hebt.

Weatherman
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 61
Joined: FriApr02, 2004 6:29:59 PM
Location: Schoonhoven
Contact:

Post by Weatherman »

Tja, vanuit mijn dorp leg ik nu eenmaal grote afstanden af (met constante snelheid ) op de prov. weg.

Maar dit geld ook voor de snelweg, en dan vind ik een overgang van 1 op 18 naar 1 op 13 wel erg groot, zeker omdat je niet overal 140 of harder kunt gaan.

Indien ik door Duitsland zou rijden, dan is het verbruik nog veeel hoger 8)

Is het mogelijk om voor de vakantie een extra tank te plaatsen? :roll:

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Rob GT wrote:Vossenjager mag zijn auto voorlopig nog even houden :P

Benzineprijs zakt verder terug

DEN HAAG - Benzine is donderdag verder in prijs gedaald. Marktleider Shell verlaagde zowel de adviesprijs van super plus als van euro ongelood met 3,4 cent per liter. Een liter euro ongelood komt op 1,495 euro. Super plus komt op 1,549 per liter. Diesel bleef gelijk in prijs en kost 1,115 per liter.


Shell baseert zijn adviesprijzen op internationale productnoteringen. Benzine is de afgelopen weken flink in prijs gestegen door de gevolgen van de orkaan Katrina. Olieplatforms, raffinaderijen en oliepijpleidingen raakten zwaar beschadigd. Dat alles in combinatie met hoge olieprijzen zorgde voor dure benzine. Zo boekte zaterdag een liter euro bij Shell een recordadviesprijs van 1,549 euro.

bron: www.telergraaf.nl


Je bent een engel :roll: Zaterdag maar meteen de auto een grote beurt geven, met een volle tank 8)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

1,49 vind ik alsnog belachelijk duur, maar het gaat de goede kant op. Hier is vlakbij een Total station dat altijd 3 cent lager zit, die is 1,46 terwijl de rest (ook in de buurt) dus nog gewoon 1,49 is. De onbemande zijn nog goedkoper, maar die zitten hier niet in de stad, alleen in de dorpjes.
Zoals in mijn wie is wie te lezen is ben ik dus wel genoodzaakt om op diesel over te stappen, aangezien ik waarschijnlijk elke dag 100km moet rijden. Dit wordt voor mij te duur om met benzine te rijden dan. En naast die 100km per dag, wat dan 400/500km per week wordt, rijd ik ook nog vaak voor plezier en naar vrienden e.d.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zag vandaag een pomp voor 1.40/liter staan, dus das vrij goedkoop denk ik zo.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Brutus wrote:Zalm was voor mij altijd nog een leuke en grappige man.. maar tijden veranderen denk ik :evil:


Zalm een leuke man?? :shock: :laughing3:

Dat issie nooit geweest hoor, en niet alleen door die benzineprijs.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply