Hai Rakkers,
Ik heb iets vreemds...
Ik heb een band die nogal raar is afgesleten.
Ik ben bekend dat een band bijvoorbeeld aan de binnenzijde (linkerzijde/motorzijde) iets meer afslijt, dit kan komen door extreme verlaging, kromme spoorstangen of verkeerde bandenspanning.
Maarnu,......
De band is aan de binnenzijde (linkerzijde/motorzijde) verder afgesleten dan aan de buitenzijde, maar het vreemde is dat dit maar voor de helft van de band is 8O ...... als ik nu logisch ga denken dan denk ik dat hij iets wrikt op het punt dat hij verder is afgesleten.
Het is ook mogelijk dat het aan de band ligt (merk marangoni)
Maar wat ook raar is, dat is dat ik werkelijk NIETS voel aan mijn stuur, hij heeft geen trilling, en hij trekt nergens heen
Heeft iemand enig idee wat hier mis kan wezen of wat de kenmerken zijn van een kromme velg ?
Cheers,
R.
kenmerken van een kromme velg.
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
kenmerken van een kromme velg.
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
ik denk eerder dat je het verkeerde type auto hebt gekocht
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
ik heb wel een verklaring waarom de velg krom is..
ik zie daar zo'n fotootje met 120kg op een velg.. tsja euhmm
dat de band zo afslijt als dat jij zegt vind ik raar, lijkt me eerder een vervorming vd band dan vd velg! en elke keer als je hard remt, dan pakt hij dat al vlakke stuk weer en maaktie het dus weer wat vlakker (bij blokkeren of bijna blokkeren) ook zal hij proberen steeds op dat vlakke stuk stil te komen staan.
voelde je nou trwns ook een onbalans tijdens het rijden?
ik zie daar zo'n fotootje met 120kg op een velg.. tsja euhmm
dat de band zo afslijt als dat jij zegt vind ik raar, lijkt me eerder een vervorming vd band dan vd velg! en elke keer als je hard remt, dan pakt hij dat al vlakke stuk weer en maaktie het dus weer wat vlakker (bij blokkeren of bijna blokkeren) ook zal hij proberen steeds op dat vlakke stuk stil te komen staan.
voelde je nou trwns ook een onbalans tijdens het rijden?
-
- AX liefhebber
- Posts: 812
- Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
- Location: Belgisch Limburg
- Contact:
Heb je dat maar aan ??n band of aan meerdere? Mijn focus had dit ook met de allereerste bandenset die ik eronder had liggen, lag aan een verkeerde uitlijning Heb je je wagen trouwens laten uitlijnen toen je die nieuwe velgen eronder hebt gelegd? Niet dat dit pers? noodzakelijk is maar je weet maar nooit of je wagen nog wel juist "in z'n spoor" staat zoals we t hier zeggen. Als die wagen nog nooit uitgelijnd geweest is kan je dat eens laten doen (bij de mijne is t pas na 4 jaar voor de eerste maal gebeurt en het was hoognodig...), kost toch niet zoveel centjes en je bakje kan er alleen maar beter van gaan rijden