Benzineprijs

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:verschrikkelijk die olieprijs! 1,12 per liter als ik een keer in de zoveel tijd mijn kleine start tankje ga vullen!!



( :P :P )


Das nog duur, ik zit op 1,03 hier in het dorp denk ik, maar begin dr toch over te denken om af en toe de zooi te gaan mixen met zonnebloemolie

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

Eriks wrote:
Sander wrote:ja maar daar vullen ze het aan met kanaalwater :wink: Nee serieus daar wil je echt je auto niet volgooien.


HGA, hier geen afname?

Je merkt inderdaad verschil in prestatie tussen verschillende merken. Ik tank bijna altijd shell, daar zijn ook goedkopere bij.


zover ik weet is 't enige verschil dat een bedrijf als Shell of BP e.d. elke keer dezelfde kwaliteit hebben met dezelfde soort brandstof

de "goedkopere" tankstations bieden en kopen het voo rde lagere prijzen

verschil in benzineverbruik ligt meer aan je rechtervoet dan aan 't soort benzine. In het begin dacht ik ook, nou ik doe d'r merk-benzine in
nou het verschilt niks, behalve in je portomonnee, en MOCHT er zelfs een klein verschil zijn in prestatie, dan is die zo gering, dat vind ik 't extra geld niet waard

(daarbij, mocht je je motorblok in puin rijden na weet-ik-veel hoeveel km's, zo'n motorblok hoeft niet zo gek veel te kosten toch??)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Ik heb altijd gezegd, als de benzine bij de 1 euro 50 is, stop ik met rijden :S Komt wel erg dicht bij!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

FoxHunter wrote:Ik heb altijd gezegd, als de benzine bij de 1 euro 50 is, stop ik met rijden :S Komt wel erg dicht bij!


Nou, dan kan je bij deze vrezen voor je rijbewijs, want ik heb vandaag toch echt de kroon spannende prijs getankt :?
Schrok me de apelazerus toen ik de slang van EURO 95!!! pakte en de prijs zag... ? 1,489!
En nee, dat was NIET op de snelweg en NIET bij de Shell. Was om precies te zijn bij de Total in A'dam, naast Citroen Nederland (op Stadionplein dus). Heb er maar 3 liter in gegooid, omdat ik ook maar 3 liter nodig had om bij m'n bestemming aan te komen (Utrecht). Daarna op de terugweg bij de Shell, op de A2 weer anderhalf litertje getankt om thuis te komen. Betaalde bij hun ? 1,479 voor een liter... Snelweg-Shell = gewoon goedkoper als de Total in de stad :?

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Saxo.VTS.16v wrote:Het stroomt letterlijk met zee?n tegelijk uit de grond! Dat is nou juist het probleem. Ze gebruiken water om de plaats van de gewonnen olie op te vullen. Inmiddels komt dat water dus ook mee omhoog en dat is een teken van het opraken van de olie!

Image

http://www.lifeaftertheoilcrash.net/


Zo deprimerend als het is, het artikel (waarvan ik ff wil zeggen dat et echt fucking lang is), heeft een heel goed standpunt!
Ik zal dit artikel de komende tijd nog ff wat beter bestuderen als nu op dit late tijdstip (4.54 uur :?) en ik zal dit toch echt doorgeven aan mensen die ik ken.
Het is namelijk wel zo dat aan alles een eind komt. Nix blijft voor eeuwig. Elke voorraad raakt op den duur op. Ene keer duurt et 2 uur, andere keer 200 jaar, maar et houdt ooit een keer op. Et is net zoals de gezegde luidt: "Alles wat naar boven gaat, moet naar beneden komen". Ga daar maar eens een tijdje over nadenken en je zult zien dat het waar is. Zo waar als dat is, is het feit dat voorraden ooit op zullen raken ook!!!
Olie is nou eenmaal niet eeuwig. De voorraad raakt wordt met de dag minder, vraag blijft groeien, maar het aanbod daalt... "do the math", zoals die schrijver dat ook zo leuk zegt.
Prijzen zullen alleen maar omhoog gaan. De tijden van prijsverlagingen zijn lang voorbij en helaas moeten wij nu leven in de wereld die men voor ons heeft achtergelaten. Wij zullen meemaken dat voorraden op zullen raken. De generatie voor ons zullen in hun late dagen dat misschien nog wel meemaken, maar de generatie daarvoor toch echt niet. Terwijl zij toch echt de levensstijl hebben opgebouwd die wij nu leven. Helaas met de informatie dat de voorraden nog enorm waren en er niet gekeken hoefde te worden op veel of weinig verbruik en gebruik van olie...

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

total en Texaco zijn momenteel 3 eurocent duurder in adviesprijs (1,505 en 1,504) als sHELL en bp.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

En ga vandaag dus dik een tientje besparen door op de fiets naar mn werk te gaan ipv met de auto.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

1,505 hier in haarlem :bye
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Het erge is dat je hoopt dat de prijzen zullen dalen, maar de prijs zal alleen maar blijven stijgen :cry:

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Nou Foxhunter... Das dan een dure koop die je hebt gesloten met Rock's als de prijzen nu al ? 1,50 (en hoger) zijn :?
Heb je een mooie auto...

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik vind 1.60 wel een mooie prijs. Weet ook niet waarom :? Ben ik verward..... Ja een beetje. eind van het jaar 2 euro voor een liter. Om het op zn westfries te zeggen. Tken te gek ok
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Mekkio wrote:Nou Foxhunter... Das dan een dure koop die je hebt gesloten met Rock's als de prijzen nu al ? 1,50 (en hoger) zijn :?
Heb je een mooie auto...


kl*te he! Maarja, ik ben er wel wijs meej! Misschien motiverend om kleine stukjes zoals mijn vriendin (hier 1 km vandaan) en mn werk (hier 4 km vandaan) toch maar met de fiets te doen!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Weatherman
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 61
Joined: FriApr02, 2004 6:29:59 PM
Location: Schoonhoven
Contact:

Post by Weatherman »

Nou hier in Schoonhoven is het al dik 1,50 :shock:

Moet minstens 25 km omrijden om goedkoper te tanken.
En daar heb ik geen zin in.

Van de week mijn katalysator maar eens slopen,
hopelijk scheelt dat in verbruik?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

gisteren bij de plaatsaelijke Tinq nog voor 1,37 getankt :D
Das natuurlijk beter dan die 1,50, maar nog steeds belachelijk duur :evil:
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Mekkio wrote:olie raakt op enzo


Nou en? Benzine motoren rijden met een kleine aanpassing op alcohol. Alcohol is te halen uit elk groen blaadje dat je aan de boom ziet hangen. Spiritus (99% soort alcohol) wordt gemaakt uit afval van suikerbieten bijvoorbeeld.

En diesel lopen zoals bekend op elke plantaardige olie.

Conclusie: zo lang wij de boeren in stand houden zijn wij altijd verzekerd van brandstof.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Was het allemaal maar zo makkelijk :?

Besef jij je wel hoeveel oppervlakte gewas er nodig is om een paar auto's te kunnen laten rijden :idea:

Zolang mensen zo blijven denken zullen er ook geen real world oplossingen komen voor het gebrek aan energie dat ons in de toekomst te wachten staat!
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

En als het zo doorgaat met de brandstofprijzen zullen er ook meer mensen overgaan op alternatieve brandstoffen. Dus die goedkope zonnebloemolie waar jij nu op rijd zal in de nabije toekomst zeker niet meer goedkoop zijn :wink:
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Kakelbont wrote:
Mekkio wrote:olie raakt op enzo


Nou en? Benzine motoren rijden met een kleine aanpassing op alcohol. Alcohol is te halen uit elk groen blaadje dat je aan de boom ziet hangen. Spiritus (99% soort alcohol) wordt gemaakt uit afval van suikerbieten bijvoorbeeld.

En diesel lopen zoals bekend op elke plantaardige olie.

Conclusie: zo lang wij de boeren in stand houden zijn wij altijd verzekerd van brandstof.


Je ziet het grotere beeld niet echt, denk ik :) Is nie erg, bijna iedereen ziet die niet. Zag ik eerst ook niet, moet ik toegeven...

Benzine wordt gemaakt van olie. Olie op ==> geen benzine
Bijna alle energie wordt opgewekt door het verbranden van fossiele brandstoffen, zoals olie, gas en kolen. Fossiele brandstoffen op ==> geen energie meer
Alcohol kan dan wel uit elk groen blaadje gehaald worden, maar hoe wil je de alcohol uit het blaadje halen dan? Door ernaar te staren? Energie op ==> geen alcohol
Geen alcohol ==> geen rondrijdende auto's

Het punt is dat zowat ALLES wat je doet, wat functioneerd, wat werkt en weet ik et allemaal, energie nodig heeft. Energie is het fundament waar onze samenleving op is gebouwd. Als je geen energie meer kunt produceren omdat de prijzen veel te hoog zijn, valt je fundament weg. Wanneer een fundament wegvalt, zakt de hele kaartenhuis in. Fundament weg ==> samenleving zoals jij et kent weg

En het ergste is... Het is een feit dat de fossiele brandstoffen op zullen raken. Zoals ik al eerder zei, niets is onuitputtelijk. Er komt altijd een eind aan. Ongeacht hoe lang het duurt. De zon bijv. zal ooit ook aan zijn eind komen. Duurt alleen 8,5 miljard jaar vanaf zijn geboorte, maar eindigen doet het toch zeker wel. Zelfde is met de fossiele brandstoffen. De aarde heeft geen onuitputtelijke voorraad brandstoffen die wij kunnen gebruiken (verbranden) zodat wij energie kunnen opwekken om bijna alles aan te sturen. En het ergste is, er zijn geen alternatieve energiebronnen!
Zonnepanelen en windenergie en dat soort dingen zijn handig, maar alleen op kleinschaligheid. Ze zullen nooit genoeg energie op kunnen wekken om ons alsmaar groter wordende lust naar energie te kunnen stillen. Zonnepanelen kunnen overigens alleen overdag, als de zon schijnt, energie opwekken. Windturbines alleen als het waait. Met andere woorden, alleen als het weer er naar staat. Geen wind en/of zon ==> geen energie
Om wat vergelijkingsmateriaal te geven... Alle zonnepanelen uit de wereld bij elkaar beslaan een krappe 10 km?. Om onze energielust te stillen, moeten we een gebied van 220.000 km? beslaan met zonnepanelen...
Naast het feit dat zonnepanelen niet alle zonnestralen die ze ontvangen omzetten naar energie, hebben ze ook metalen e.d. nodig die ook uit de grond moeten worden gehaald. Dat kost brandstof, aangezien je ze niet met de hand eruit gaat graven. Dat doe je met een graafmachine. Daarna moeten de ruwe metalen uitgefilterd worden en omgezet worden naar metalen die we kunnen gebruiken. Dat kost ook een hele hoop energie. Daarna moeten de metalen getransporteerd worden naar de fabrieken die de zonnepanelen e.d. maken. Kost ook brandstof. En hoe denk je dat de alternatieve energiebronnen in elkaar gezet gaan worden? Met de hand? Neeh, dat doen machines voor je die energie verbruiken.

Waar komt al die energie vandaan als je niets meer hebt???
Zoals met geld geldt; "je moet geld hebben, om geld te maken", geldt dat natuurlijk ook voor energie. En wie gaat dat trouwens allemaal bekostigen? De alternatieve energiebronnen kun je niet gratis produceren...

Bovendien zul jij altijd diesel nodig hebben om te kunnen starten. Dat je daarna op zonnebloem doortuft, maakt niet uit.
Geen diesel ==> niet starten
Niet starten ==> niet rondrijden

Het klinkt allemaal ongeloofwaardig en super deprimerend en dat laatste is het toch zeker ook wel. Je hebt het hier anders wel over het einde van de wereld zoals jij em kent. En dan heb ik et niet over iets wat over 1000 jaar gaat gebeuren. Dit staat al op je deurmat. De prijzen stijgen allang en zullen echt niet gaan dalen. Vraag naar brandstof blijft maar stijgen, maar het aanbod blijft hetzelfde of wordt zelfs minder. Logischerwijs gaat de prijs dan omhoog.
Goud is schaars en dus peperduur. Als men olie blijft verbruiken zoals we dat nu doen (wat helaas niet anders kan), zal olie net zo schaars gaan worden. Zie jij jezelf al ? 50 betalen voor een litertje benzine om lekker rond te kunnen tuffen???
Bovendien, ga eens na waar olie allemaal voor gebruikt wordt...
Plastic wordt gemaakt uit olie.
Microchips worden gemaakt uit olie.
Teer om de wegen te asfalteren wordt gemaakt uit olie, en ga zo maar door.
Meeste dingen die je hebt bestaan uit onderdelen die gemaakt worden uit olie. Hoe wil je die blijven maken, als een olievat straks ? 300 kost?

Je kunt hier echt lang en breed over discusseren, maar ik denk dat ik wel juist zit als ik zeg dat dit helaas niet de geschikte plek is om dat te doen. Dit is immers een forum voor AX-rijders, niet een forum om mensen bij te praten over de stand van zaken in de wereld en dat soort dingen.
Ik wil het daarom eigenlijk hier ook wel bij laten. Alle info die je nodig hebt om te weten hoe en wat, kun je vinden op die site. Helaas is alles in Engels, dus als je niet zo goed bent in Engels, zul je er bar weinig van snappen. Hoop daarom ook een beetje dat diegenen het toch een beetje zullen snappen met deze korte uitleg.
Ik stel voor om buiten het forum eventueel dieper in te gaan op dit onderwerp, dus men weet me wel te vinden :)
Eventuele reacties mogen natuurlijk wel geplaatst worden. Ik ga niet zeggen dat men nu z'n mond moet houden nadat ik wat gezegd heb. Sta altijd open voor reacties! Zal alleen proberen zo min mogelijk op dit onderwerp in te gaan hierna.

Maar uiteraard zijn de prijzen voor een litertje benzine extreem hoog. Ben daarom toch ook wel blij dat ik gister me tankje nog vol heb gegooit met "goedkope" benzine... Vergeleken met de prijzen van vandaag... ;)

p.s. Voorbeeld van km? komt overigens uit het artikel wat Saxo.VTS postte...

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

aha ok op die fiets. Zit wel wat in ja, als alles op is zitten we met een probleem :? En mensen zullen geen voorraden opbouwen om alles op te vangen wanneer de omschakeling naar alternatieve bronnen nodig is.



Overerigens, een diesel is trouwens met een kleine aanpassing aan de smering en plunjer van de brandstofpomp ook op koude zonnebloemen te starten. (De elsbett motor bv). Maar dat terzijde. :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Vanaf maandag komen er 4 Polen die mij naar mijn werk en weer terug duwen.......is voordeliger :wink:

Ik denk altijd maar zo,........ als de prijs met 5 cent omhoog gaat dan scheelt dit 2 euro op een tank...... en daar rij ik 3 weken mee... die 68 cent per week overleef ik ook wel weer.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Post Reply