Dit was een Mooie witte ax uit de UK

Moderators: Rock's, webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

heel erg zonde van de ax maar met 130km/h over een bruggetje scheuren op een landweg, ja, dan bestaat het risico inderdaad dat je niet zo netjes land.

Squidward
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: SunJul17, 2005 1:29:24 PM

Post by Squidward »

Wat een mazelaar..
Hoe zou ie uit die auto zijn gekomen?

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Squidward wrote:Wat een mazelaar..
Hoe zou ie uit die auto zijn gekomen?


Staat erbij.
Freude am Fahren.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Onder het motto, dit was een AX:

Image

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Waarom laat je ons van die gruwelijke plaatjes zien??? :evil: :wink:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik ga zo hard met een AX over landweggetjes rijden (de rode, met 1.4)... als 't goed is heeft q01z daar nog een filmpje van :lol:

wel een kwestie van het in goede orde doen en zorgen dat je de weg kent.

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

kakanox wrote:ik ga zo hard met een AX over landweggetjes rijden (de rode, met 1.4)... als 't goed is heeft q01z daar nog een filmpje van :lol:

wel een kwestie van het in goede orde doen en zorgen dat je de weg kent.


De weg kennen is geen garantie dat het goed gaat. Veel van die landweggetjes hebben altijd grote aantrekkingkracht op fietsers, lijkt me niet de bedoeling om die omver te rijden. Bovendien moet je er altijd rekening mee houden dat er auto's rijden waarvan de bestuurder de weg niet kent :wink:

Sorry, maar dat moest ik ff kwijt. Als je wilt scheuren, ga een dagje naar Duitsland en leef je lekker uit op de snelweg. En als je meer spanning wil, ga een dagje naar het circuit zou ik zeggen.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Altijd leuk met hoge snelheid een groepje scholieren ontwijken... :roll:
Daarom gummen wij alleen op plaatsen waar dat kan 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Anouschka wrote:
kakanox wrote:ik ga zo hard met een AX over landweggetjes rijden (de rode, met 1.4)... als 't goed is heeft q01z daar nog een filmpje van :lol:

wel een kwestie van het in goede orde doen en zorgen dat je de weg kent.


De weg kennen is geen garantie dat het goed gaat. Veel van die landweggetjes hebben altijd grote aantrekkingkracht op fietsers, lijkt me niet de bedoeling om die omver te rijden. Bovendien moet je er altijd rekening mee houden dat er auto's rijden waarvan de bestuurder de weg niet kent :wink:

Sorry, maar dat moest ik ff kwijt. Als je wilt scheuren, ga een dagje naar Duitsland en leef je lekker uit op de snelweg. En als je meer spanning wil, ga een dagje naar het circuit zou ik zeggen.


laten we allemaal gewoon onze eigen verantwoording nemen...

ik kan van mezelf wel zeggen dat ik in de meeste gevallen verantwoord rijd.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kakanox wrote:ik kan van mezelf wel zeggen dat ik in de meeste gevallen verantwoord rijd.


en als er in 1 van die gevallen dat je dat niet doet, een klein kindje de dupe ervan wordt? Sorry hoor, maar ik vind de opmerking dat jij gaat racen over landweggetjes niet echt gepast in dit topic. Die jongen van deze witte ax had wel dood kunnen zijn.

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Browny wrote:
kakanox wrote:ik kan van mezelf wel zeggen dat ik in de meeste gevallen verantwoord rijd.


en als er in 1 van die gevallen dat je dat niet doet, een klein kindje de dupe ervan wordt? Sorry hoor, maar ik vind de opmerking dat jij gaat racen over landweggetjes niet echt gepast in dit topic. Die jongen van deze witte AX had wel dood kunnen zijn.


Als die jongen zelf dan maar het dodelijke slachtoffer is! Dat klinkt misschien hard, maar je zult altijd zien dat zo iemand iemand anders dood rijdt en er zelf met een schrammetje vanaf komt! Ik weet dat het in het geval van deze witte AX nou niet bepaald een schrammetje was, maar neem aan dat jullie snappen wat ik ermee bedoel. Dit is gewoon mijn mening, je hoeft het er absoluut niet mee eens te zijn, het is gewoon hoe ik erover denk! Denk eens aan alle ellende waarmee je een ander op kunt zadelen, alleen maar omdat je een stukje wilt racen :?

ps: En nee, ik ben ook niet heilig, ik rij ook wel eens een stuk harder dan wettelijk toegestaan. Maar dit is dan wel op de snelweg of op een andere overzichtelijke weg!

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Juist op dat soort weggetjes is het leuk om hard te rijden, op een rechte snelweg 180+ met een AX is geen uitdaging. De risico's maken het spannender, evenals de bochten. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook regelmatig erg hard over landweggetjes hier in het hoge noorden raas, en soms haal je dan snelheden over de 140 km/u (mits overzichtelijk). Dat het daarbij een keer fout kan gaan, en dat een AX dan niet de beste auto is om in te zitten, dat is het risico en hoort er bij. Voor mij is het wel een voorwaarde dat het overzichtelijk is en dat er geen andere weggebruikers zijn. Een circuit heb ik hier niet in de buurt, anders zou ik daar regelmatig te vinden zijn.
Image

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

@ Peter, wat jij zegt begrijp ik wel. Ik vind dat ook cool! (Ook al ben ik dan een vrouw :wink: ) Maar de landweggetjes hier in de buurt worden altijd bevolkt door hordes fietsers, dus vandaar dat ik dat niet doe.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hier niet, vooral niet laat op de avond. die keer met q01z vond ik nog de onverandwoordste van allemaal die ik eigenlijk uitgespookt heb. bij mijn ouders in de buurt (Noord-Limburg) zijn hier erg mooie weggetjes voor; platgeslagen landerijen, akkertjes, en smalle weggetjes ertussendoor. kan je best lekker crossen, en helemaal niet onverantwoord - je kan hooguit je auto in het veld parkeren.

er zit 1 mooi recht stukje tussen waar ik 'm zonder twijfelen over de 180 trap... het enige risico is het bochtje aan het einde, als je die niet ziet parkeer je 'm rechtdoor het bos in dat 50m na dat boctje begint :-)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:. die keer met q01z vond ik nog de onverandwoordste van allemaal die ik eigenlijk uitgespookt heb.


lol vandaar dat dat de enige keer was dat ik echt bang was in een auto (zover ik me kan herinneren) omdat ik niet het6 gevoel had dat de bestuurder in kwestie de auto onder controle had..

dat hondje.. die bocht die je verkeerd instuurde waardoor je in de bocht bij moest remmen.. laatste bocht waar je alle vormen van remdruk begon te verliezen voor dat cafe langs..

mmmm :roll:

en dat terwijl ik 210 recht op een vrachtwagen af en dan op het laatste moment terug naar de rechterbaan en weer snel terug naar links om de volgende auto in te halen ervaar tijdens het nuttigen van een Cheeseburger :D
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dacht dat jij het laatste geval juist heel gevaarlijk vond, en dat je het raar vond dat lieke dat niet eng vond...

tis maar hoe je je verhaal wil verdraaien :-)

om dit nog even toe te lichten; ik remde hard net voor ik de bocht instuurde, trapte hem daarna weer vol op z'n staart. vervolgens merkte ik dat de remmen begonnen te faden en toen ben ik meteen gekapt met doortrappen.. lijkt me de meest logisch reactie :)

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

mag dit topic weer over DE WITTE AX gaan of niet :?: :idea: die uitbrandende ax is ook schrikken :cry:
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

van mij mag dit topic wel weer over de WITTE AX gaan ja...

twijfel plotseling toch over of ik toch geen rolkooi in moet bouwen.. vraag me af hoeveel 't zou schelen..

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Je kop !!
Of gewoon standaard met een helm rijden is ook wel stoer :P
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

moest er niet aan denken dat ik zo met me axje in de sloot lag:(
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Post Reply