waar blijft mijn radiateur...?!?!?!
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
waar blijft mijn radiateur...?!?!?!
nieuwe radiateur besteld.. zit al weken te wachten.. waarom duurt dit zo lang? weet er iemand snelle Citroen-handels? of Citroen-slopen in het midden des lands?
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
ja oke, dat zal t idd wel zijn ja. wel irritant, 1.6 is toch een beetje teveel voor AX denk ik ofzo. als je in de bebouwde kom rijdt en je trapt een beetje door (dus gas onderin, maar wel redelijk vroeg opschakelen) loopt zo'n ding snel warm, vooral in de zomer.. met een 53cm moet dat wel over zijn lijkt me.
-
- AX Spaster Mammer
105 graden met de slalom. Dat is dus een minuut in zn 2 rond de 7000 toeren. Terwijl buiten de mussen van het dak vallen. Met meer zijwaartse beweging als rechtdoor. Extreem dus. Dan is 105 graden mooi. Normaal komt ie nooit boven de 100 graden uit. Stijf op de 90 blijft ie zowiezo niet staan. Hij schommelt altijd tussen de 90 en de 100
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
hmm, nee, dan is mijn radiateur een stuk slechter geweest denk ik.
toen ik met m'n eerste blokje een stukje door de landweggetjes bij helmond begon te trappen terwijl het heet was zat ie binnen 10 minuten boven de 110, knipperend lampje.. fan bleef draaien.. had nog geen toerenteller, maar schat het toerental in op tussen de 4000 en 7000 (dus hard optrekken en hard afremmen).
daarna liep ie prima toen ik rustig reed, maar in de binnenstad liep ie toch weer hard op..
toen ik met m'n eerste blokje een stukje door de landweggetjes bij helmond begon te trappen terwijl het heet was zat ie binnen 10 minuten boven de 110, knipperend lampje.. fan bleef draaien.. had nog geen toerenteller, maar schat het toerental in op tussen de 4000 en 7000 (dus hard optrekken en hard afremmen).
daarna liep ie prima toen ik rustig reed, maar in de binnenstad liep ie toch weer hard op..
-
- AX liefhebber
Bedoel jij deze radiateur:
RADIATEUR
530X297X23
HANDB. MET AIRCO OE:1301SX
Die is van de SAXO 1.4i en 1.6i met airco.
Diet moet toch standaard uit voorraad leverbaar zijn.
Als je die erin heb zitten zou ik graag wat foto's willen hebben als dat kan.
Ook misschien van het pas maken.
Ik zit nu met mijn 1.4i al dat ie continue op de 100 graden zit. En die fan slaat te vaak aan. Dus wil ook aan die grotere radiateur.
RADIATEUR
530X297X23
HANDB. MET AIRCO OE:1301SX
Die is van de SAXO 1.4i en 1.6i met airco.
Diet moet toch standaard uit voorraad leverbaar zijn.
Als je die erin heb zitten zou ik graag wat foto's willen hebben als dat kan.
Ook misschien van het pas maken.
Ik zit nu met mijn 1.4i al dat ie continue op de 100 graden zit. En die fan slaat te vaak aan. Dus wil ook aan die grotere radiateur.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Spaster Mammer
die is het inderdaad. is 53cm groot. het passend maken is een beetje aankutten denk ik.. ik wil 'm zo monteren dat ie er echt naar boven toe uitkan, aangezien ik een zelfgemaakte spaghetti heb en die iets verder uitsteekt dan de originele.
je woont trouwens best wel in de buurt zie ik.. als we eerst de mijne ombouwen en daarna de jouwe? moet toch op 1 dag lukken lijkt me.
je woont trouwens best wel in de buurt zie ik.. als we eerst de mijne ombouwen en daarna de jouwe? moet toch op 1 dag lukken lijkt me.
Dat zou ideaal zijn. Lijkt me dat het idd wel moet lukken in 1 dag.
Wat ik me alleen afvraag is of de voorkant stevig genoeg blijft.
Je slijpt natuurlijk een heel stuk van je voorscherm weg.
Weet niet of het nodig is om een paar verstevingsbalken op het voorfront vast te lassen. Die voorste balk waar de radiateur inhangt heb ik al gedeeltelijk plat geslagen. Anders kon ik die BX ventalitor er niet in kwijt.
Radiateur mag bij mij dus niet verder richting de bumper uitsteken. Anders kan ik die fan niet meer kwijt.
Wat ik me alleen afvraag is of de voorkant stevig genoeg blijft.
Je slijpt natuurlijk een heel stuk van je voorscherm weg.
Weet niet of het nodig is om een paar verstevingsbalken op het voorfront vast te lassen. Die voorste balk waar de radiateur inhangt heb ik al gedeeltelijk plat geslagen. Anders kon ik die BX ventalitor er niet in kwijt.
Radiateur mag bij mij dus niet verder richting de bumper uitsteken. Anders kan ik die fan niet meer kwijt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Spaster Mammer
Zijn de radiateurs van een 1.1 carb, gelijk aan die van een 1.4 BX injectie?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Op Hbase.nl kun je dat allemaal nakijken wat wel en niet gelijk is.
En een BX radiateur is anders dan een AX radiateur.
Zal binnenkort me oom is laten kijken hoe er het makkelijkste een Saxo radiateur in kan. Ik vind de voorkant persoonlijk al vrij gammel. Zeker omdat ik de onderste steunbalk van de radiateur al plat heb geslagen.
Ik ga er dus niet zomaar nog meer uitslijpen om een grotere radiateur te plaatsen. Dan wil ik er eerst verstevingsbalken op lassen. Beter ellende of tordering voorkomen dan later herstellen.
En een BX radiateur is anders dan een AX radiateur.
Zal binnenkort me oom is laten kijken hoe er het makkelijkste een Saxo radiateur in kan. Ik vind de voorkant persoonlijk al vrij gammel. Zeker omdat ik de onderste steunbalk van de radiateur al plat heb geslagen.
Ik ga er dus niet zomaar nog meer uitslijpen om een grotere radiateur te plaatsen. Dan wil ik er eerst verstevingsbalken op lassen. Beter ellende of tordering voorkomen dan later herstellen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Spaster Mammer
Sander wrote:Je front is spanningsloos. Komen totaal geen krachten op zeker als je een veerpootbrug hebt. Je kan dat ding er dus gewoon uitslijpen
dat dacht ik ook.. maar goed, je kan natuurlijk ook de radiateur VOOR dat schot zetten. heb je alleen minder doorstroom en weet niet of het zomaar past.. moet je ff bij racingcare vragen, bij hun zit ie er ook voor.
ik heb nog een radiateur van een 106 rallye over. gelijk aan die van een ax alleen breder.
overgens heb ik geen last van te warm.. wel warmer als normaal maar 95 graden.. met een diesel fan er voor.. want die een orginele ax fan paste niet meer vanwege de olie koeler..
alleen de olie word warm.. 130 graden bij 5 minuten 190 rijden...
overgens heb ik geen last van te warm.. wel warmer als normaal maar 95 graden.. met een diesel fan er voor.. want die een orginele ax fan paste niet meer vanwege de olie koeler..
alleen de olie word warm.. 130 graden bij 5 minuten 190 rijden...