Evert aka Lees (AX 1.4i Furio '94 + ZX 1.6i Avantage '92)
Moderator: webmasters
Kleine update, er is een expert komen kijken en ik krijg iets van 280 terug van de verzekering. Enige wat ik ga fixen is de spiegel. Ik ben een nieuwe GT bumper aan het spuiten dus dat zit wel goed en dat deukje in mijn spatscherm is minimaal, dus die blijft.
Ook een fototje van mijn simota filter
mzzls
lees
Ook een fototje van mijn simota filter
mzzls
lees
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dat zou ik niet doen, die tochtstrip weghalen. dan komt er nog meer vocht binnen en dan krijg je dus 1) een nat luchtfilter en 2) het gat achter je rechterkoplamp groeit snel!
beter een soort van plaatje maken zodat de warmte van de radiateur onder langs het luchtfilter wordt afgevoerd.
Die warmte valt sowieso wel mee, als je auto in orde is wordt het daar nooit warmer dan een graad of vijftig (bij koelvloeistoftemp +/- 90), met zo'n plaatje ertussen kom je nagenoeg op de buitentemperatuur. Een afdekplaatje op je uitlaatspruitstuk is ook wel handig.
beter een soort van plaatje maken zodat de warmte van de radiateur onder langs het luchtfilter wordt afgevoerd.
Die warmte valt sowieso wel mee, als je auto in orde is wordt het daar nooit warmer dan een graad of vijftig (bij koelvloeistoftemp +/- 90), met zo'n plaatje ertussen kom je nagenoeg op de buitentemperatuur. Een afdekplaatje op je uitlaatspruitstuk is ook wel handig.
Nee, ik laat hem zitten waar hij is. Er komt namelijk nog een buis op aan de voorkant die naar een gat in mijn nieuwe bumper loopt. Het zogenaamde ram-air principe dus. Laat het wel zien als het eindelijk af is, maar dat duurt nog wel even aangezien ik nu in finland aan het studeren ben (en mijn auto in nederland staat)
Ohja, hij past trouwen ook geneens netjes achter mijn koplamp. Filter is te groot
Ohja, hij past trouwen ook geneens netjes achter mijn koplamp. Filter is te groot
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Finland is cool... @ TTF: misschien loopt je buis te dicht bij je blok of uitlaatspruitstuk?
--> Inlaatlucht moet echt niet kouder worden dan een graad of 30, dan krijg je nl. een lelijk verbruik en soms andere rare dingen (nog niet meegemaakt, maar weet iig dat hetn iet goed is).
Daarom zit ook die verwarming vanuit het uitlaatspruitstuk origineel op je auto.
Ik heb met m'n 1.6 ivm afstelling in de inlaat de temp gemeten en die ligt bij warme motor zo rond de 55 graden. ook met een PVC buis, op ongeveer dezelfde manier.
--> Inlaatlucht moet echt niet kouder worden dan een graad of 30, dan krijg je nl. een lelijk verbruik en soms andere rare dingen (nog niet meegemaakt, maar weet iig dat hetn iet goed is).
Daarom zit ook die verwarming vanuit het uitlaatspruitstuk origineel op je auto.
Ik heb met m'n 1.6 ivm afstelling in de inlaat de temp gemeten en die ligt bij warme motor zo rond de 55 graden. ook met een PVC buis, op ongeveer dezelfde manier.
Jongens, ik heb nieuw speelgoed gekocht voor de AX:
Gaat er over een maand of 2 onder als ik weer eens ff tijd heb en in NL ben. Moet er ook eerst nog ff een bout op lassen voor de labda sonde.
Binnenkort nog ff en chippie regelen en de kat er onder uit halen en dan is ie wel snel zat voor een furio denk ik...................of niet..........
Gaat er over een maand of 2 onder als ik weer eens ff tijd heb en in NL ben. Moet er ook eerst nog ff een bout op lassen voor de labda sonde.
Binnenkort nog ff en chippie regelen en de kat er onder uit halen en dan is ie wel snel zat voor een furio denk ik...................of niet..........
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM