Gladde GT bumpers maken

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Klein beetje off topic, maar ik heb mijn Cituning achterbumper laten spuiten. Ze hebben daar nog nooit zo lopen schelden geloof ik, op die polyester bumper. Dat schijnt errug irritant te zijn om te spuiten :lol:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Anouschka wrote:Klein beetje off topic, maar ik heb mijn Cituning achterbumper laten spuiten. Ze hebben daar nog nooit zo lopen schelden geloof ik, op die polyester bumper. Dat schijnt errug irritant te zijn om te spuiten :lol:

Polyester is toch kl*te voor een bumper vind ik zelf, dr hoeft maar iets mee te gebeuren en het scheurt, en je verf barst

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Joost wrote:schuren met een draaiende schuurmachine

dus geen standaard vlakke schuurmachine en geen bandschuurmachine

Wat bedoel je daar pcies mee? Een soort van "pistool" met zo'n ronddraaiend geval aan et eind van een steel wat heel snel ronddraaid? :D Een soort van klopmachine of hoe die dingen ook heten, wat je ook in de keuken hebt.

Wat is dan een goeie machine om waterproof mee te schuren? Heb wel 2 apparaten hier thuis liggen, maar ik denk niet dat die geschikt zijn, dus moet gaan zoeken naar iets anders :?

En de primer en schuurplamuur moet er opgespoten worden tot alles een net laagje heeft en dan schuren om et glad te maken of moet je er meer/minder op spuiten? Las net ook wel dat hoe meer je spuit, hoe meer je moet schuren. Dus moet ff peilen hoeveel je moet spuiten...

p.s. Jah, ben erg slecht in woorden vandaag. Geen zin om na te denken :P

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Image

Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by (A)X-men »

spuitplamuur met ne 800 schuren en water! beste effect als je het heel goed zou zien zitten neem je best ne 1000

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

Vrienden,

weet iemand of ik de originele achterbumper kan plamuren om vervolgens te laten spuiten, of is deze t? flexibel waardoor de verf er af springt?

bedankt

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Figuur wrote:Vrienden,

weet iemand of ik de originele achterbumper kan plamuren om vervolgens te laten spuiten, of is deze t? flexibel waardoor de verf er af springt?

bedankt

er zijn ook meegespoten gladde achterbumpers voor de ax geleverd (vanaf 95/96) dus dat is geen probleem.
Ik zou een gladde achterbumper proberen te scoren, scheelt je uren schuurwerk.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Is er trouwens ook een manier om de achterbumper van de auto te halen zonder deze te "beschadigen"? En met beschadiging bedoel ik voornamelijk die rode dopjes die aan de bovenkant in de bumper zitten, om hem op z'n plaats te houden.
Heb een paar maanden terug de achterbumper van me andere AX eraf gehaald en ik kreeg met geen mogelijkheid die doppies los, dus heb ik zeer toen maar afgeknipt. Maar op de bumper die ik nu heb, zou dat zonde zijn. Dat is niet de bedoeling. Hij hoeft er alleen ff af om hem te schuren, plamuren en te spuiten, that's it. Daarna moet ie er weer gewoon op.

Iemand suggesties hoe dat moet/kan of maakt et gewoon geen moer uit of die doppies er wel of niet zitten? :?

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

je kan het middelste deel doordrukken. die rondjes in het midden van dat dopje. gewoon met een heel smal platkopje of een goede priem ff doorprikken. dan vallen ze echter wel in het witte extra achterbumper geval dus moet je die er ook afhalen (2 boutjes) en dan ff leegschudden.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Browny wrote:je kan het middelste deel doordrukken. die rondjes in het midden van dat dopje. gewoon met een heel smal platkopje of een goede priem ff doorprikken. dan vallen ze echter wel in het witte extra achterbumper geval dus moet je die er ook afhalen (2 boutjes) en dan ff leegschudden.

Aha, dan zal ik dat ff in de gaten houden als ik me bumper eraf ga halen :)

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Oh, en schuren met de hand? Das uit den boze? :o
MOET je echt zo'n schuurmachine hebben of is dat gewoon zoveel makkelijker, omdat je altijd zo'n lange tijd bezig bent?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Figuur wrote:Vrienden,

bedankt

Het kan wel, heb het bij de mijne door een spuiter laten doen, en dat zit dr verder nog steeds goed op

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

Ben er al mee bezig, teringwerk zeg maja:(
Gaan best wel wat spuitbussen plamuur opzitten.
Wil volgende week beginnen met de auto te schuren/strak maken en dan wordt hij gespoten. whoeiiiiii
Stickers en emblemen gaan er af (niet dat ik me schaam voor een Citroën ofzo) dan blijft er over een gespoten auto met meegespoten bumpers en spiegels dus. En geblindeerde ramen:)

Me moeder was nog aangehouden trouwens...kost 95 euri met geblindeerde ramen voor rijden. Wist nie da dat niet mocht die zeiruitjes?

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

de achterzijruitjes voor de voor zijruitjes?

achterzijruitjes mogen wel. maar voor is idd iets van 45 eur per ruitje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Lees wrote:10 Spuiten met een bus Motip
11 Nat opschuren met P1000
12 Ontvetten
13 Stap 10 tot en met 12 herhalen tot een mooi resultaat

Hoe zit het eigenlijk met stap 12? Gewoon weer ontvetten met wasbezine? Of omdat er lak op zit, een andere ontvetter gebruiken?

Post Reply