Sjoerd aka GTE (Renault 5 GTE '89)
Moderator: webmasters
Sjoerd aka GTE (Renault 5 GTE '89)
Hoi,
ik ben Sjoerd en oud-klasgenoot van Ivar a.k.a. Browny
Wat jullie hebben met de AX heb ik met de Renault 5. Ik zit dan ook bij Clubcinq.nl
verder ben ik gek op (oudere) franse auto's en vind ik de AX ook een geweldig leuk karretje
Ik heb dan al flink wat keren die van Ivar mogen aanschouwen, en Ivar heeft met mijn 5je al een aantal keren mij uit de brand geholpen
Ik rij dagelijks in een R5 GTL uit 1987, waar ik elec. ramen in heb gezet, lm-velgen, spoilertje, andere bumpers etc
vorige week heb ik hiernaast nog een GTE gekocht (oorspronkelijk uit Duitsland in de plaats van de GT Turbo die daar niet geleverd was)
Deze heeft een 1700cc multipoint injectie
Op dit moment doet hij het nog niet maar ik ben er mee bezig.
verder volg ik deze site al een geruime tijd, veel tips die voor de AX gelden, gelden ook voor de Renault5
ik ben Sjoerd en oud-klasgenoot van Ivar a.k.a. Browny
Wat jullie hebben met de AX heb ik met de Renault 5. Ik zit dan ook bij Clubcinq.nl
verder ben ik gek op (oudere) franse auto's en vind ik de AX ook een geweldig leuk karretje
Ik heb dan al flink wat keren die van Ivar mogen aanschouwen, en Ivar heeft met mijn 5je al een aantal keren mij uit de brand geholpen
Ik rij dagelijks in een R5 GTL uit 1987, waar ik elec. ramen in heb gezet, lm-velgen, spoilertje, andere bumpers etc
vorige week heb ik hiernaast nog een GTE gekocht (oorspronkelijk uit Duitsland in de plaats van de GT Turbo die daar niet geleverd was)
Deze heeft een 1700cc multipoint injectie
Op dit moment doet hij het nog niet maar ik ben er mee bezig.
verder volg ik deze site al een geruime tijd, veel tips die voor de AX gelden, gelden ook voor de Renault5
Last edited by GTE on WedNov02, 2005 8:21:11 PM, edited 1 time in total.
Welkom, is idd leuk bakkie Heb ze ook veel in spanje zien rijden...
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
nope die gozer is nog ziek, hij stuurt 'm morgen op, dus met wat geluk overmorgen of zaterdag binnen
en dan wordt het overbouwen.
Vanmiddag misschien de remmerij eens goed onder handen nemen, remschijven opschuren. Vraag me af of dit kan met schuurpapier korrel 100
en ik denk even de remklauwen loshalen, insmeren met kopervet, misschien lichtjes schuren en weer terugzetten
voordat ik de vloeistoffen ga doen, eerst maar even die steunen halen morgen
oja, moet ook de distributieriem vervangen. Ik ken dit F-blok niet dus nog nooit gedaan.
en dan wordt het overbouwen.
Vanmiddag misschien de remmerij eens goed onder handen nemen, remschijven opschuren. Vraag me af of dit kan met schuurpapier korrel 100
en ik denk even de remklauwen loshalen, insmeren met kopervet, misschien lichtjes schuren en weer terugzetten
voordat ik de vloeistoffen ga doen, eerst maar even die steunen halen morgen
oja, moet ook de distributieriem vervangen. Ik ken dit F-blok niet dus nog nooit gedaan.
-
- AX Spaster Mammer
zover ik weet passen Volvo motoren (ook van Renault)
Bij Clubcinq zit een gozer die er een 1700cc Turbo uit een volvo in heeft, maar er is er ook een met een 2l Turbo uit een Volvo ingehangen.
als mijne werkt moet ie behoorlijk fel zijn ja, topsnelheid SCHIJNT netzosnel als de GT Turbo te zijn, alleen in acceleratie is ie iets minder fel, maar nog steeds snel genoeg
Bij Clubcinq zit een gozer die er een 1700cc Turbo uit een volvo in heeft, maar er is er ook een met een 2l Turbo uit een Volvo ingehangen.
als mijne werkt moet ie behoorlijk fel zijn ja, topsnelheid SCHIJNT netzosnel als de GT Turbo te zijn, alleen in acceleratie is ie iets minder fel, maar nog steeds snel genoeg
-
- AX Spaster Mammer
q01z wrote:kakanox wrote:hey, stoer, zo'n GTE! die dingen zijn aardig fel..
schijnt trouwens dat er een 2.0 16V uit een laguna in past?
ik heb die blokken gezien.. geloof me.. ik zou niet weten waar
wel leuk bakkie verder idd
hmm, ja, ik weet 't ook niet, in een 11 past 't iig wel, dat heb ik gezien.. maar die lag idd goed vol ja, accu achterin ook als ik 't me goed herinner.
overigens: 1.7 turbo past idd, zat ook in mijn GTT. maar dan heb je hetzelfde gezeur als met 1.4 turbo; gevoelige koppakking, vooral als je 'm gaat kietelen.
-
- AX Spaster Mammer
die punten ken ik allemaal ja, ben zelf al een tijd lang R5-rijder he?
die punten zijn allemaal hard, ook ophangingspunten van de bumpers etc.
alleen de achterklep en de dorpel onder de skirt heeft wat last van roest
hij heeft bijna een jaar stil gestaan en de sleutels waren zoek, dus een nieuwe stuurstang in gevogeld
nieuwe accu d'r in, toen ging 't alarm af, daar de stekker eruit gerost en starten
vandeweek even de vloeistoffen vervangen en morgen misschien de distributieriem etc
die punten zijn allemaal hard, ook ophangingspunten van de bumpers etc.
alleen de achterklep en de dorpel onder de skirt heeft wat last van roest
hij heeft bijna een jaar stil gestaan en de sleutels waren zoek, dus een nieuwe stuurstang in gevogeld
nieuwe accu d'r in, toen ging 't alarm af, daar de stekker eruit gerost en starten
vandeweek even de vloeistoffen vervangen en morgen misschien de distributieriem etc
-
- AX Spaster Mammer