Ben aka Ben 86 (Saxo 1.6vts) UPDATE!!!!!
Moderator: webmasters
Ben aka Ben 86 (Saxo 1.6vts) UPDATE!!!!!
Sinds vandaag heb ik weer een Citroen AX GT Injectie in mijn bezit.
Hiervoor had ik ook een Citroen AX GT Injectie uit 1991. Meeste mensen kennen mij wel alleen heb ik nu een nieuwe account i.v.m. nieuw email adres!
Nu even over de nieuwe AX . Heb hem vandaag gekocht bij een garage in Honselersdijk. Hij komt uit 1993, heeft 99000 km gelopen en is zwart van kleur. Standaard dingen (centrale deur vergrendeling, electrische ramen, etc.) zitten er allemaal op en hij rijdt zeer goed. Het is dus een type 2.
Bij de auto zat een NAP en alle originele onderhoudsboekjes. Alles is netjes bijgehouden en ik hoop dus dat ik een goede koop heb gedaan .
Foto's heb ik nog niet alleen degene van marktplaats (advertentie link):
Er moeten uiteraard nog wel wat dingentjes gebeuren zoals: achterraam spoiler, verlagen, nieuwe radio, etc.). Dit gaat allemaal goed komen en het wordt gewoon een beest van een wagen .
Ik ben dus sinds vandaag weer actief op ut forum.
Ik hoop weer veel te leren maar daar kijk ik niet tegen op bij dit forum
*UPDATE!
Na een lange tijd niks van me te laten horen ga ik toch even een grote update erdoorheen gooien!
De AX die ik kocht zag er niet echt aantrekkelijk uit, maar wat niet is kan nog komen!
Mijn nog best wel standaard ax
Na wat poetsbeurten en schoonmaakbeurten moest me ax er dan toch aan geloven; verlagen! Omdat mijn ax standaard echt erg hoog op zijn poten stond, was het weggedrag echt belabberd. Via Browny verlagingsveren eronder gegooid en het resultaat was een stuk strakker sturende ax!
Voor het verlagen
Ook nog voor het verlagen ...
Na het verlagen (zag er al stukken strakker uit)
Even een duidelijke foto van hoe laag de auto na het verlagen was
Naast verlagen zijn er nog heel veel anderen dingen gebeurd aan de ax. Zo heb ik speakers in de deurpanelen gemaakt.
Dit klinkt stukken beter als 2 speakertjes achterin!
Zoals de AX toen was heb ik een tijdje rond gereden:
Na een tijdje besloten om me AX te blinderen. Met de hulp van Mark zat het er in een zaterdagmiddag op!
Na een tijdje ging ik samen met mijn sleutelmaat de motor schoonmaken. Wat kwamen we tegen tot onze verbazing?
Het welbekende lekkende hoekje ...
Omdat ik de auto gewoon in topstaat wou hebben ben ik in contact gekomen met Sohail; de redder van vele AX-jes. Nadat hij even had gekeken kwam hij ook tot de conclusie dat de koppakking van deze AX lek was.
Na een afspraak met Sohail gemaakt te hebben zijn we het blok te lijf gegaan om deze te voorzien van een nieuwe koppakking.
Het blokje nog redelijk intact
Kleppendeksel etc. verwijderd ...
En tot onze verbazing was er nog meer niet pluis aan mijn AX-je
Zoals te zien is op de foto's, een lekkende waterpomp!
Ook na het verwijderen van de kop zag het er niet al te rooskleurig uit ..
Maar na heel wat boen en schoonmaak werk kwam het blokje weer helemaal in topstaat!
Ook de kop was erg vies;
Maar na heeeeeeel veeeeel poetsen/schuren/etc. mocht het eindresultaat er best wezen
Na alles goed schoongemaakt te hebben werd het tijd om de koppakking erop te leggen:
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en is zo'n beetje alles vervangen / schoongemaakt / gerepareerd. Conclusie: blok loopt super netjes en is velen malen feller dan toen ik hem kocht.
In de tussentijd zullen er vast nog wel meer dingen aan zijn veranderd, maar daar kom ik zo gauw effe niet op
Een maandje geleden heb ik er een camco alarm in gemaakt (voor de kenners: een Camco Prostar + WatchCon). Dit werkt naar behoren moet alleen nog even goed worden afgesteld.
Vorige week heb ik 15 inch velgjes gekocht van xsaravtr. De AX heeft gelijk een hele andere look en stuurt ook stukken strakker dan met mijn 13" wielen.
Ook heb ik vorige week Morrettes kunnen bemachtigen. Zat wel wat werk aan maar inmiddels zijn ze met glasvezel plamuur onderhanden genomen en afgelopen weekend netjes gespoten. Aankomend weekend blanke lak eroverheen en dan de week erna kunnen ze erop.
Zoals je kunt zien heb ik niet stil gezeten en heb voorlopig nog zat ideeen. Mede door het forum en forumgebruikers, heb ik veel problemen kunnen oplossen; mijn dank daarvoor!
Hiervoor had ik ook een Citroen AX GT Injectie uit 1991. Meeste mensen kennen mij wel alleen heb ik nu een nieuwe account i.v.m. nieuw email adres!
Nu even over de nieuwe AX . Heb hem vandaag gekocht bij een garage in Honselersdijk. Hij komt uit 1993, heeft 99000 km gelopen en is zwart van kleur. Standaard dingen (centrale deur vergrendeling, electrische ramen, etc.) zitten er allemaal op en hij rijdt zeer goed. Het is dus een type 2.
Bij de auto zat een NAP en alle originele onderhoudsboekjes. Alles is netjes bijgehouden en ik hoop dus dat ik een goede koop heb gedaan .
Foto's heb ik nog niet alleen degene van marktplaats (advertentie link):
Er moeten uiteraard nog wel wat dingentjes gebeuren zoals: achterraam spoiler, verlagen, nieuwe radio, etc.). Dit gaat allemaal goed komen en het wordt gewoon een beest van een wagen .
Ik ben dus sinds vandaag weer actief op ut forum.
Ik hoop weer veel te leren maar daar kijk ik niet tegen op bij dit forum
*UPDATE!
Na een lange tijd niks van me te laten horen ga ik toch even een grote update erdoorheen gooien!
De AX die ik kocht zag er niet echt aantrekkelijk uit, maar wat niet is kan nog komen!
Mijn nog best wel standaard ax
Na wat poetsbeurten en schoonmaakbeurten moest me ax er dan toch aan geloven; verlagen! Omdat mijn ax standaard echt erg hoog op zijn poten stond, was het weggedrag echt belabberd. Via Browny verlagingsveren eronder gegooid en het resultaat was een stuk strakker sturende ax!
Voor het verlagen
Ook nog voor het verlagen ...
Na het verlagen (zag er al stukken strakker uit)
Even een duidelijke foto van hoe laag de auto na het verlagen was
Naast verlagen zijn er nog heel veel anderen dingen gebeurd aan de ax. Zo heb ik speakers in de deurpanelen gemaakt.
Dit klinkt stukken beter als 2 speakertjes achterin!
Zoals de AX toen was heb ik een tijdje rond gereden:
Na een tijdje besloten om me AX te blinderen. Met de hulp van Mark zat het er in een zaterdagmiddag op!
Na een tijdje ging ik samen met mijn sleutelmaat de motor schoonmaken. Wat kwamen we tegen tot onze verbazing?
Het welbekende lekkende hoekje ...
Omdat ik de auto gewoon in topstaat wou hebben ben ik in contact gekomen met Sohail; de redder van vele AX-jes. Nadat hij even had gekeken kwam hij ook tot de conclusie dat de koppakking van deze AX lek was.
Na een afspraak met Sohail gemaakt te hebben zijn we het blok te lijf gegaan om deze te voorzien van een nieuwe koppakking.
Het blokje nog redelijk intact
Kleppendeksel etc. verwijderd ...
En tot onze verbazing was er nog meer niet pluis aan mijn AX-je
Zoals te zien is op de foto's, een lekkende waterpomp!
Ook na het verwijderen van de kop zag het er niet al te rooskleurig uit ..
Maar na heel wat boen en schoonmaak werk kwam het blokje weer helemaal in topstaat!
Ook de kop was erg vies;
Maar na heeeeeeel veeeeel poetsen/schuren/etc. mocht het eindresultaat er best wezen
Na alles goed schoongemaakt te hebben werd het tijd om de koppakking erop te leggen:
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en is zo'n beetje alles vervangen / schoongemaakt / gerepareerd. Conclusie: blok loopt super netjes en is velen malen feller dan toen ik hem kocht.
In de tussentijd zullen er vast nog wel meer dingen aan zijn veranderd, maar daar kom ik zo gauw effe niet op
Een maandje geleden heb ik er een camco alarm in gemaakt (voor de kenners: een Camco Prostar + WatchCon). Dit werkt naar behoren moet alleen nog even goed worden afgesteld.
Vorige week heb ik 15 inch velgjes gekocht van xsaravtr. De AX heeft gelijk een hele andere look en stuurt ook stukken strakker dan met mijn 13" wielen.
Ook heb ik vorige week Morrettes kunnen bemachtigen. Zat wel wat werk aan maar inmiddels zijn ze met glasvezel plamuur onderhanden genomen en afgelopen weekend netjes gespoten. Aankomend weekend blanke lak eroverheen en dan de week erna kunnen ze erop.
Zoals je kunt zien heb ik niet stil gezeten en heb voorlopig nog zat ideeen. Mede door het forum en forumgebruikers, heb ik veel problemen kunnen oplossen; mijn dank daarvoor!
Last edited by Ben 86 on MonFeb13, 2006 10:11:47 PM, edited 5 times in total.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Dat zo'n oude kerel als jou nog auto kan/mag rijden (Ben 86).... ik ben overigens 29
Vanwege het feit dat hij geen achterspoiler heeft is het geen ragbak geweest,.........erg netjes dus,.....een mooie basis
Vanwege het feit dat hij geen achterspoiler heeft is het geen ragbak geweest,.........erg netjes dus,.....een mooie basis
Last edited by Rock's on WedAug24, 2005 7:53:47 AM, edited 1 time in total.
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Gelukkig staat die 86 voor mijn "bouwjaar" en niet voor me leeftijd
Auto ziet er idd netjes uit afgezien van de velgen (erg roestig). Spoiler, verlagingsveren (voorkant staat erg hoog) en eventueel andere velgen staan op het programma dus wordt wel wat. Aanstaande weekend eerst audio inbouwen + poetsbeurt.
Het is waar wat ze zeggen; "eenmaal een ax, altijd een ax ".
Auto ziet er idd netjes uit afgezien van de velgen (erg roestig). Spoiler, verlagingsveren (voorkant staat erg hoog) en eventueel andere velgen staan op het programma dus wordt wel wat. Aanstaande weekend eerst audio inbouwen + poetsbeurt.
Het is waar wat ze zeggen; "eenmaal een ax, altijd een ax ".
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Leuk dat je weer onder ons bent met een AX GT
Ik ben wel benieuwd naar wat actuele foto's natuurlijk
Heel veel plezier bij deze gezellige club
Ik ben wel benieuwd naar wat actuele foto's natuurlijk
Heel veel plezier bij deze gezellige club
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Foto's komen eraan! Morgen ga ik hem poetsen dus dan is hij weer helemaal foto-waardig
Heb deze avond me remmen uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt (waren erg vies) en me remblokjes opgeschuurd (waren spiegelglad!). Morgen ga ik me speakers in me deurpanelen aansluiten, km teller kabel zoeken/vervangen en poetsen Genoeg te doen dus!
Heb deze avond me remmen uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt (waren erg vies) en me remblokjes opgeschuurd (waren spiegelglad!). Morgen ga ik me speakers in me deurpanelen aansluiten, km teller kabel zoeken/vervangen en poetsen Genoeg te doen dus!
Laatste tijd veel gebeurt aan de ax alleen nog steeds geen foto's!
Wat ik de laatste tijd heb gedaan:
* deurpanelen gemaakt in de flessenhouders met speakers
* dakstrippen gespoten (er ontbrak er 1 en die van de sloop waren grijs uitgeslagen)
* audio er weer ingemaakt ( 2 * 10cm Sony X-Plod 3 weg speakers, 2 * 13cm Sony X-Plod 3 weg speakers + Sony X-Plod 200 Watt Subwoofer)
* nieuwe radio gekocht en aangesloten (URL: LG LAC-M8410R)
* door het gare remmen het remsysteem schoongemaakt.
Het schoonmaken van het remsysteem had als resultaat: geen verbetering. Remsysteem gisteren nog een keer bekeken en blijkt dat me schijven zo krom zijn als het maar wezen kan. Gelijk nieuwe remschijven + sportremblokken besteld.
Verlagingsveren verwacht ik ook deze maand of volgende maand te hebben aangezien mijn ax achter volgens mij al verlaagd is en voor ontzettend hoog staat (2 vuisten boven elkaar kunnen tussen de side skirt en wiel!).
Ook heb ik gisteren me rode striping eraf gehaald + een saxo bumper opgehaald. Gelijk geschuurd en volgende week polyesteren en hopelijk de week erna spuiten.
Daarnaast ben ik ook nog aan het verzinnen wat ik met mijn velgen doe: opknappen + verder kijken voor mooie.
Dit was het tot nu toe. Ik hoop snel foto's te kunnen schieten.
Wat ik de laatste tijd heb gedaan:
* deurpanelen gemaakt in de flessenhouders met speakers
* dakstrippen gespoten (er ontbrak er 1 en die van de sloop waren grijs uitgeslagen)
* audio er weer ingemaakt ( 2 * 10cm Sony X-Plod 3 weg speakers, 2 * 13cm Sony X-Plod 3 weg speakers + Sony X-Plod 200 Watt Subwoofer)
* nieuwe radio gekocht en aangesloten (URL: LG LAC-M8410R)
* door het gare remmen het remsysteem schoongemaakt.
Het schoonmaken van het remsysteem had als resultaat: geen verbetering. Remsysteem gisteren nog een keer bekeken en blijkt dat me schijven zo krom zijn als het maar wezen kan. Gelijk nieuwe remschijven + sportremblokken besteld.
Verlagingsveren verwacht ik ook deze maand of volgende maand te hebben aangezien mijn ax achter volgens mij al verlaagd is en voor ontzettend hoog staat (2 vuisten boven elkaar kunnen tussen de side skirt en wiel!).
Ook heb ik gisteren me rode striping eraf gehaald + een saxo bumper opgehaald. Gelijk geschuurd en volgende week polyesteren en hopelijk de week erna spuiten.
Daarnaast ben ik ook nog aan het verzinnen wat ik met mijn velgen doe: opknappen + verder kijken voor mooie.
Dit was het tot nu toe. Ik hoop snel foto's te kunnen schieten.
Weer een update!
Heb vandaag me ax is een grondige wasbeurt + poetsbeurt gegeven. Ook heb ik de afgelopen weken verschillende onderdelen geregeld zoals: verlagingsveren (thx Browny!), gladde achterklepspoiler (wordt op dit moment aangepast) en een Saxo voorbumper (ben ik ook mee bezig). Tevens is er het idee in mijn hoofd geschoten om me ramen te blinderen.
Ik zal binnenkort eens foto's gaan maken want dat laat wel erg lang op zich wachten zo!
Na dit weekend zullen de foto's erop staan .
Groeten en een fijn weekend!
Heb vandaag me ax is een grondige wasbeurt + poetsbeurt gegeven. Ook heb ik de afgelopen weken verschillende onderdelen geregeld zoals: verlagingsveren (thx Browny!), gladde achterklepspoiler (wordt op dit moment aangepast) en een Saxo voorbumper (ben ik ook mee bezig). Tevens is er het idee in mijn hoofd geschoten om me ramen te blinderen.
Ik zal binnenkort eens foto's gaan maken want dat laat wel erg lang op zich wachten zo!
Na dit weekend zullen de foto's erop staan .
Groeten en een fijn weekend!