[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:ik heb het blok laten demonteren, heb er momenteel zelf geen tijd voor.. en aangezien ik weet en kon aantonen dat het deugdelijk gemonteerd was kost het me ook niks.
De distributieriem is opgestuurd naar een expert en die heeft een zwak punt geconstateerd. Allemaal niet heel erg op mijn eigen initiatief, I went with the flow..

En mark my words: Ik zei niet dat ik ALLE GT's hier bij zou houden.. denk alleen dat de gemiddelde GT met een open luchtfilter, sportuitlaat, spaghetti, chip en een licht nokkenasje niet bestand is tegen een GT met een 1.6 voorin die sowieso 98 pk levert, en voorzien is van een open filter, spaghetti en geen kat.


Je geeft geen antwoord op Marc zijn vraag wat betreft de krukas? Ik durf wel te zeggen dat ik enigzins verstand heb van verbrandingsmotoren en zat precies hetzelfde te denken als marc.

Hoe kan het in hemelsnaam dat je krukas is beschadigd als je distributie breekt? Zo'n ding is wel een klapje gewend, die is niet zomaar beschadigd door een drijfstang. Sterker nog ik denk dat een drijfstang eerder breekt of beschadigd als je krukas?
Freude am Fahren.

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

een krukas gaat eerder kapot als je niet genoeg olie in je blokje hebt, en ik denk niet dat de kruk door een paar klepjes kapot gaat.
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

de krukas heeft zowiezo bij elke bobbel het hele gewicht van het vliegwiel voor zijn rekening te nemen en is dus nogal een partijtje sterk ja. als ie beschadigd is is er wat ernstigers aan de hand
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Perconte wrote:Nou kerel dat sprinten wil ik ook wel eens tegen je doen :D Ik denk dat er weinig axjes zijn die mij bijhouden :P


Maar het blijft altijd leuk om de gezichten te zien als een CRX er een keer uit wordt getrokken door een AX ;)
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:En mark my words: Ik zei niet dat ik ALLE GT's hier bij zou houden.. denk alleen dat de gemiddelde GT met een open luchtfilter, sportuitlaat, spaghetti, chip en een licht nokkenasje niet bestand is tegen een GT met een 1.6 voorin die sowieso 98 pk levert, en voorzien is van een open filter, spaghetti en geen kat.


GT met filter/goede uitlaat/andere nokkenas en chip? mwah 100pk ook wel hoor.. misschien wel net iets meer!


maar zoals iedereen, hoe kwam je krukas nou beschadigt? :) weet je zeker dat het niet de nokkenas was? dat lijkt me zelfs nog logischer.. al zit daar weinig aan wat kapot kan (en ja bij mij ging dat wel kapot)
Image

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Zou kunnen dat zen klep door zijn zuiger is geslagen en er metaal resten naar beneden zijn gevallen naar de krukas en dat die door die restjes metaal is beschadigd of zit ik nu iets onmogelijks te vertellen.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

er is vanalles beschadigd in het blok, de nokkenas zeker ook ja, die is in 2 stukjes. de krukas ook, maar hoe het precies komt... weet ik niet. zal het vrijdag eens vragen.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Perconte wrote:Zou kunnen dat zen klep door zijn zuiger is geslagen en er metaal resten naar beneden zijn gevallen naar de krukas en dat die door die restjes metaal is beschadigd of zit ik nu iets onmogelijks te vertellen.


Dat zou wel een erg doem scenario zijn... Maar dat zou tot 1 van de mogelijkheden behoren...
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

laten we er iig maar vanuit gaan dat het blok kapot is..

je verzind het niet om je nieuwe 1.6 blok kapot te laten gaan.. (lijkt mij) dus hij zal het iig niet meer doen, wat er dan precies is, dat is niet meer zo relevant..

sterkte kev..
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

thanks maat :D sterkte is reeds niet meer nodig. ik krijg een redelijk nette vergoeding en betaal een klein beetje bij voor een 1.6 uit een 306 inclusief bak en alle electronica. Ding loopt perfect zoals 't is, dus hij gaat erin zoals ie is, ik ga helemaal niks vervangen of verbeteren, en voor de distributieriem breng ik 'm volgende keer weer naar de dealer om na te spannen - krijg je iig garantie :D

moet alleen dus nog ff dat blokkie ophalen en in mijn auto hangen, maar dat eerste lukt niet met een Fiat 126...

Ook die Fiat is erg grappig trouwens.. topt 115 km/h, maar met 90 op de snelweg is het ook lachen :D

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

kakanox wrote:thanks maat :D sterkte is reeds niet meer nodig. ik krijg een redelijk nette vergoeding en betaal een klein beetje bij voor een 1.6 uit een 306 inclusief bak en alle electronica. Ding loopt perfect zoals 't is, dus hij gaat erin zoals ie is, ik ga helemaal niks vervangen of verbeteren, en voor de distributieriem breng ik 'm volgende keer weer naar de dealer om na te spannen - krijg je iig garantie :D

moet alleen dus nog ff dat blokkie ophalen en in mijn auto hangen, maar dat eerste lukt niet met een Fiat 126...

Ook die Fiat is erg grappig trouwens.. topt 115 km/h, maar met 90 op de snelweg is het ook lachen :D


Wat zal jij lachen als je volgas langs een snelheidscontrole gaat....... Natuurlijk ff duimpie omhoog naar oom agent :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

lol
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Rock's wrote:Wat zal jij lachen als je volgas langs een snelheidscontrole gaat....... Natuurlijk ff duimpie omhoog naar oom agent :wink:


haha, ja, idd :D

als ie van mij was zou ik even kijken of ik er een open luchtfilter en -uitlaat op kon frutselen, helemaal grappig :P

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Rock's wrote:
kakanox wrote:Ook die Fiat is erg grappig trouwens.. topt 115 km/h, maar met 90 op de snelweg is het ook lachen :D


Wat zal jij lachen als je volgas langs een snelheidscontrole gaat....... Natuurlijk ff duimpie omhoog naar oom agent :wink:


Hahahaha :lol: Zeker doen!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nou, blok hangt, heb 'm alvast ff gestart zonder koeling, klinkt ok, ik wacht nog even op mijn Saxo-radiator...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik ben benieuwd :)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

waarnaar?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gewoon, naar de motor..

oftie rijdt, en zo ja hoe goed.. enhoe lang het heelblijft enzo..

ik hoop dat dat allemaal positief beantwoord kan worden.. jij heb took wle weer genoeg pech gehad
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

stimmt.. hij klinkt vooralsnog iig goed, is altijd rustig mee gereden dus ik zal 'm wel een beetje los moeten rijden denk ik. Olie verversen was 10.000 km voor het laatst gebeurd en die was nog mooi schoon, koelvloeistof in de donorauto was ook schoon, dus het ziet er vooralsnog heel netjes uit.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hoe kan het in hemelsnaam dat je krukas is beschadigd als je distributie breekt? Zo'n ding is wel een klapje gewend, die is niet zomaar beschadigd door een drijfstang. Sterker nog ik denk dat een drijfstang eerder breekt of beschadigd als je krukas?


Oh ja, dit had ik ook nog nagevraagd.

Zuigers hebben de kleppen geraakt, daardoor is er een drijfstang gebroken, naar beneden gevallen en "verbrijzeld" door de krukas, die daar ook naar z'n grootje ging. Best een puinhoopje dus.

Post Reply