1600 106 rallye --> AX gti multipoint..
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1600 106 rallye --> AX gti multipoint..
zo als in mijn wie is wie te lezen was heb ik een complete 106 rallye gekocht..
motorische op een paar kleine dingetjes verwacht ik geen problemen..
koppelings hevel werkt anders om dan bij een ax maar das een kwestie van een steuntje om zetten..
radiateur.. twijfel ik nog even of ik die van de 106 of de ax gebruik dan wel met dubbele koelers van de 106, weet iemand of die van de ax voldoende is ?
alleen nu de kabelboom, de 106 rallye is uitgerust met een magneti marneli (ofzo) computer maar als ik het zo bekijk zijn alle sensors enzo wel het zelfde.. iemand weet wat ik het beste kan doen.. ? het liefste gebruik ik de orginele 106 rallye computer.. en dus ook de kabel boom..
als ik weer terug ben van vakantie dan gaatde motor er bij de ax er uit.. en moet er wat gelast worden en het 1 en anders bij gewerkt.. en dan kan de motor er in ..
iemand die hier ervaring mee heeft..
motorische op een paar kleine dingetjes verwacht ik geen problemen..
koppelings hevel werkt anders om dan bij een ax maar das een kwestie van een steuntje om zetten..
radiateur.. twijfel ik nog even of ik die van de 106 of de ax gebruik dan wel met dubbele koelers van de 106, weet iemand of die van de ax voldoende is ?
alleen nu de kabelboom, de 106 rallye is uitgerust met een magneti marneli (ofzo) computer maar als ik het zo bekijk zijn alle sensors enzo wel het zelfde.. iemand weet wat ik het beste kan doen.. ? het liefste gebruik ik de orginele 106 rallye computer.. en dus ook de kabel boom..
als ik weer terug ben van vakantie dan gaatde motor er bij de ax er uit.. en moet er wat gelast worden en het 1 en anders bij gewerkt.. en dan kan de motor er in ..
iemand die hier ervaring mee heeft..
Je moet zeker het magnetti systeem gebruiken. Nieuwer dus minder kinderfouten. Sensoren zijn grotendeels gelijk. Alles aansluiten en kijken of er fouten optreden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
- Location: emmeloord
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kick...
de stekker is niet plug en play dus ik zal zelf een stekker moeten maken denk ik ..
kan iemand me helpen aan schema;s die van ath kluwer heb ik al maar daar word ik niet zo heel veel wijzer van..
of kan ik ook de kabelboom van de 1400 gebruiken met de sensoren van de magneti marneli en de computer.. van de 1600 gaan gebruiken.. ?
de stekker is niet plug en play dus ik zal zelf een stekker moeten maken denk ik ..
kan iemand me helpen aan schema;s die van ath kluwer heb ik al maar daar word ik niet zo heel veel wijzer van..
of kan ik ook de kabelboom van de 1400 gebruiken met de sensoren van de magneti marneli en de computer.. van de 1600 gaan gebruiken.. ?
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Mijn motor komt uit een ZX met bosch 3.0 injectie.
Bij mijn eigen motor 1.1i zat er een magneti injectie op.
En ik had ook het probleem met die ronde stekker. Die paste niet en was alles behalve plug & play. Hebben ook zelf een stekker gemaakt.
Denk dat je daar niet onderuit komt. En wij hadden wel wat schema's. Maar veel te weinig. We moesten dus ook uitzoeken waar alle draden voor waren.
Bij mijn eigen motor 1.1i zat er een magneti injectie op.
En ik had ook het probleem met die ronde stekker. Die paste niet en was alles behalve plug & play. Hebben ook zelf een stekker gemaakt.
Denk dat je daar niet onderuit komt. En wij hadden wel wat schema's. Maar veel te weinig. We moesten dus ook uitzoeken waar alle draden voor waren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
grrrr...
de citroen dealer had het boek van de ax thuis liggen omdat de baas zelf bezig was met een 16v ombouw van een ax.. wat volgens de verhalen.. straks erg bruut gaat worden 180pk.. maar goed geen schema;s dus :s
de peugeot dealer had ook niet echt de tijd ( zijden ze ) en zin om mee te helpen dus geen schema's
dus dan maar beginnen met het strippen van de 106..
de motortakel is aanwezig dus morgen gaat de motor er uit.
met het strippen van de ax wacht ik nog even want ik wil eerst weten hoe het zit met de bedrading..
of als ik alles van de 1400 omzet alle sensoren + computer en dan een andere chip er in ... wil dat een beetje lopen? of loopt dat toch te arm?
de citroen dealer had het boek van de ax thuis liggen omdat de baas zelf bezig was met een 16v ombouw van een ax.. wat volgens de verhalen.. straks erg bruut gaat worden 180pk.. maar goed geen schema;s dus :s
de peugeot dealer had ook niet echt de tijd ( zijden ze ) en zin om mee te helpen dus geen schema's
dus dan maar beginnen met het strippen van de 106..
de motortakel is aanwezig dus morgen gaat de motor er uit.
met het strippen van de ax wacht ik nog even want ik wil eerst weten hoe het zit met de bedrading..
of als ik alles van de 1400 omzet alle sensoren + computer en dan een andere chip er in ... wil dat een beetje lopen? of loopt dat toch te arm?
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact: