Ik had al een tijdje door dat mijn voorremmen een beetje piepten als ik op de snelweg reed. Maar toen ik net mijn voorband eraf haalde merkte ik dat ik de remschijf moeilijk kon ronddraaien
De remblokjes zaten tegen de schijf op!
Ik neem aan dat dit niet zo hoort, maar kan ik hier iets aan vervangen of kan ik beter meteeen opzoek naar andere voorpoten?
Schijfremmen draaien moeilijk
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Schijfremmen draaien moeilijk
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Denk dat een andere remklauw het probleem wel oplost.
Zal de remcilinder misschien niet goed teruggaan. Dat ie er tegenaan blijft hangen.
Probleem is dat je met een remklauw van de sloop natuurlijk ook niet zeker weet of dat ie goed is.
Zal de remcilinder misschien niet goed teruggaan. Dat ie er tegenaan blijft hangen.
Probleem is dat je met een remklauw van de sloop natuurlijk ook niet zeker weet of dat ie goed is.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
Zeg tegen die wat nog in je ax zit dat ie zijn voet eens van de rem moet afdoen
neenee, als je kort bij een sloop woont (waar een ax staat) zou ik daar ff een andere klauw afdraaien, voor hetgene dat dat kost kan je niet gaan zitten ****** met je oude na te kijken.
neenee, als je kort bij een sloop woont (waar een ax staat) zou ik daar ff een andere klauw afdraaien, voor hetgene dat dat kost kan je niet gaan zitten ****** met je oude na te kijken.
De vraag in het leven is: Gaan we door of slaan we af?
Maar voor de meesten is het: Slaan we door of gaan we af?
Maar voor de meesten is het: Slaan we door of gaan we af?
-
- AX Master
-
- AX Master Spammer
op de sloop kosten ze geen drol en zijn ze in overvloed. Ik betaalde paar maanden geleden 25 euro voor een sloop remklauw. Maarja wel eentje van een diesel. Gelukkig wisten mensen mij op het forum te vertellen dat dat dezelfde waren als op een ZX. (bedankt Sander!)
Beetje geluk hebben dat je gelijk een goeie hebt. Of anders afspreken dat je em mag komen ruilen als ie niet goed is.
Beetje geluk hebben dat je gelijk een goeie hebt. Of anders afspreken dat je em mag komen ruilen als ie niet goed is.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
- Joris
- AX Master Spammer
Je hebt corrosie in de cilinderwand!
Rem eerst t cupje eruit, en verwijder dan de zwarte rubberren ring dis in de cilinder wand zit.
Daar achter goed schoonmaken, want daar is t smerig!
Daarna alles weer gangbaar maken met nieuwe koperpasta enz..
Rem eerst t cupje eruit, en verwijder dan de zwarte rubberren ring dis in de cilinder wand zit.
Daar achter goed schoonmaken, want daar is t smerig!
Daarna alles weer gangbaar maken met nieuwe koperpasta enz..
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79