[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
hmm, ik ben even voorzichtig met wat ik koop marc. heb wel wat op het oog inmiddels, maar moet daar nog HEEL flink voor sparen.
1200 euro voor blok + bak + alle electronica. blok uit 2001, 80.000 km gelopen (aantoonbaar)
in that case ga ik wel even investeren in een GTI denk ik, dus vandaar dat het nog even gaat duren. eerst de rekeningen, dan de rest...
ik rijd binnenkort rond in een Fiat 126 trouwens...
1200 euro voor blok + bak + alle electronica. blok uit 2001, 80.000 km gelopen (aantoonbaar)
in that case ga ik wel even investeren in een GTI denk ik, dus vandaar dat het nog even gaat duren. eerst de rekeningen, dan de rest...
ik rijd binnenkort rond in een Fiat 126 trouwens...
kakanox wrote:hmm, ik ben even voorzichtig met wat ik koop marc. heb wel wat op het oog inmiddels, maar moet daar nog HEEL flink voor sparen.
1200 euro voor blok + bak + alle electronica. blok uit 2001, 80.000 km gelopen (aantoonbaar)
in that case ga ik wel even investeren in een GTI denk ik, dus vandaar dat het nog even gaat duren. eerst de rekeningen, dan de rest...
ik rijd binnenkort rond in een Fiat 126 trouwens...
Hahahaha, zolang et maar rijdt, toch?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Mekkio wrote:kakanox wrote:hmm, ik ben even voorzichtig met wat ik koop marc. heb wel wat op het oog inmiddels, maar moet daar nog HEEL flink voor sparen.
1200 euro voor blok + bak + alle electronica. blok uit 2001, 80.000 km gelopen (aantoonbaar)
in that case ga ik wel even investeren in een GTI denk ik, dus vandaar dat het nog even gaat duren. eerst de rekeningen, dan de rest...
ik rijd binnenkort rond in een Fiat 126 trouwens...
Hahahaha, zolang et maar rijdt, toch?
tis gewoon een cool bakkie
lol eeen 126, die probeer ze met Sixpack vanuit polen naar nederland te rijden
http://www.6pack.tv/Default.asp?cid=10& ... g&s=wmp200
wat een auto
http://www.6pack.tv/Default.asp?cid=10& ... g&s=wmp200
wat een auto
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ben benieuwd. De 126 gaat de main project focus worden, wordt dus veel schuur en laswerk en uiteindelijk lekker goedkoop rijden. Kan nu aantonen dat mijn kapotte distributie door een fabricagefout komt en krijg dus wat vergoed. Aangezien zelfs mijn krukas beschadigd is hoop ik op redelijk wat geld. Heb daarvoor een blok uit een vrij jonge schade-306 1.6 uit Duitsland op het oog. Dat is een 98 pk-blok, er zit een goeie bak aan en de electronica zit er allemaal nog bij, hij loopt gewoon nog heel goed. Heb nog even nagedacht over een 16V maar dat gaat allemaal weer alleen maar meer geld kosten, wat ik nu niet heb. Samenwonen, de rekeningen betalen en Portugal in de winter heeft even prioriteit
En een +/- 100 pk AX rijdt ook super, er zullen hier weinig GT's zijn die me kunnen bijhouden denk ik
En een +/- 100 pk AX rijdt ook super, er zullen hier weinig GT's zijn die me kunnen bijhouden denk ik
wtf,
je krukas beschadigen door je d-riem te laten klappen??
wat is er aan beschadigt dan?
het enige dat ik kan verzinnen is dat de kleppen met zo'n kracht op de zuigers zijn gekomen dat die de kracht via de drijfstangen naar de krukas overbrengen..
maaruhm lang voordat je krukas door zoiets beschadigt knallen er al gaten in je zuigers! dus hoe dat kan uitleg gewenst..
en hoe heb je die d-riem laten controleren?? ben wel benieuwd.. ik heb ook nog wat van dat soort dingen die ik op haarscheurtjes enzo wil controleren (mn oude blok bijv) dus ik ben benieuwd hoe jij dat geflikt heb
en euhm, als je weer rijdt.. ik doe principieel niet aan sprinten, maar ik neem de uitdaging ook aan denk ik
je krukas beschadigen door je d-riem te laten klappen??
wat is er aan beschadigt dan?
het enige dat ik kan verzinnen is dat de kleppen met zo'n kracht op de zuigers zijn gekomen dat die de kracht via de drijfstangen naar de krukas overbrengen..
maaruhm lang voordat je krukas door zoiets beschadigt knallen er al gaten in je zuigers! dus hoe dat kan uitleg gewenst..
en hoe heb je die d-riem laten controleren?? ben wel benieuwd.. ik heb ook nog wat van dat soort dingen die ik op haarscheurtjes enzo wil controleren (mn oude blok bijv) dus ik ben benieuwd hoe jij dat geflikt heb
en euhm, als je weer rijdt.. ik doe principieel niet aan sprinten, maar ik neem de uitdaging ook aan denk ik
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik heb het blok laten demonteren, heb er momenteel zelf geen tijd voor.. en aangezien ik weet en kon aantonen dat het deugdelijk gemonteerd was kost het me ook niks.
De distributieriem is opgestuurd naar een expert en die heeft een zwak punt geconstateerd. Allemaal niet heel erg op mijn eigen initiatief, I went with the flow..
En mark my words: Ik zei niet dat ik ALLE GT's hier bij zou houden.. denk alleen dat de gemiddelde GT met een open luchtfilter, sportuitlaat, spaghetti, chip en een licht nokkenasje niet bestand is tegen een GT met een 1.6 voorin die sowieso 98 pk levert, en voorzien is van een open filter, spaghetti en geen kat.
De distributieriem is opgestuurd naar een expert en die heeft een zwak punt geconstateerd. Allemaal niet heel erg op mijn eigen initiatief, I went with the flow..
En mark my words: Ik zei niet dat ik ALLE GT's hier bij zou houden.. denk alleen dat de gemiddelde GT met een open luchtfilter, sportuitlaat, spaghetti, chip en een licht nokkenasje niet bestand is tegen een GT met een 1.6 voorin die sowieso 98 pk levert, en voorzien is van een open filter, spaghetti en geen kat.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM