Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Oow damn... dit ziet er echt spannend uit hoor
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
't is weer zondag geweest, dus tijd voor een nieuwe update
De stand tot zover:
- blok zit er in
- versnellingsbak hangt er aan
- asjes zitten er weer onder
Nog te doen:
- electronica
- koelsysteem (is al gemeten, en alles past, radiateur komt buiten de motorruimte direct achter de bumper)
Foto's van vandaag:
ff passen, kijken of er voldoende ruimte zit tussen motor, veerpootbrug en motorkap, en dat bleek goed te zijn
Het past allemaal net
Er zijn natuurlijk ook nog probleempjes gevonden:
Hier zie je de stekker van de motorkabelboom en de ECU, en dat hoort dus in elkaar te passen.....
Verders heb ik de afgelopen week geprobeerd om het onderstaande onderdeeltje nieuw bij de dealer te bestellen, maar dat blijkt een lastige opgave.
Bij de 1e dealer raakte de vakantiehulp nogal gestrest toen hij het onderdelenprogramma moest gebruiken om mij te helpen. Na een 1/2 uur gewacht te hebben, heb ik maar gezegt dat ie wel op mocht houden en dat ik wel ergens anders heen zou gaan. Het 2e adres was de plaatselijke Brezan, waar mij verteld werd dat dit onderdeel niet meer gemaakt werd....pffff.
Op naar de volgende dealer, die mij iets verder op pad kon helpen. Deze kwam tot een lijstje van 3 onderdelen die het zouden kunnen zijn, maar was daarbij pers? het chassisnummer van de auto nodig. Aangezien ik alleen het blok heb adviseerde hij me om alle drie de onderdelen dan maar te bestellen, zodat ik zeker weten de goeie had. Kosten: ?35.- p/st.
Momenteel probeer ik via de importeur het onderdeel te krijgen, maar dat valt ook nog vies tegen
Maar ik ga vol goede moed door
De stand tot zover:
- blok zit er in
- versnellingsbak hangt er aan
- asjes zitten er weer onder
Nog te doen:
- electronica
- koelsysteem (is al gemeten, en alles past, radiateur komt buiten de motorruimte direct achter de bumper)
Foto's van vandaag:
ff passen, kijken of er voldoende ruimte zit tussen motor, veerpootbrug en motorkap, en dat bleek goed te zijn
Het past allemaal net
Er zijn natuurlijk ook nog probleempjes gevonden:
Hier zie je de stekker van de motorkabelboom en de ECU, en dat hoort dus in elkaar te passen.....
Verders heb ik de afgelopen week geprobeerd om het onderstaande onderdeeltje nieuw bij de dealer te bestellen, maar dat blijkt een lastige opgave.
Bij de 1e dealer raakte de vakantiehulp nogal gestrest toen hij het onderdelenprogramma moest gebruiken om mij te helpen. Na een 1/2 uur gewacht te hebben, heb ik maar gezegt dat ie wel op mocht houden en dat ik wel ergens anders heen zou gaan. Het 2e adres was de plaatselijke Brezan, waar mij verteld werd dat dit onderdeel niet meer gemaakt werd....pffff.
Op naar de volgende dealer, die mij iets verder op pad kon helpen. Deze kwam tot een lijstje van 3 onderdelen die het zouden kunnen zijn, maar was daarbij pers? het chassisnummer van de auto nodig. Aangezien ik alleen het blok heb adviseerde hij me om alle drie de onderdelen dan maar te bestellen, zodat ik zeker weten de goeie had. Kosten: ?35.- p/st.
Momenteel probeer ik via de importeur het onderdeel te krijgen, maar dat valt ook nog vies tegen
Maar ik ga vol goede moed door
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Gisteren ben ik met de kabelboom bezig geweest, en alles is (buiten verwachting) klaar mits ik een andere computer krijg (bosch).
Hierover heb ik een mailtje gestuurd naar de jongen waar ik de motor van gekocht heb. Indien dit een beetje vlot opgelost word kan ik dus zeer binnenkort gaan rijden
Verder alleen nog kleine dingetjes, zoals motorkap, bumper enz terug hangen en radiateur verplaatsen. Oftewel, dit gaat goedkomen
Dat ga ik idd maar eens ff doen
Hierover heb ik een mailtje gestuurd naar de jongen waar ik de motor van gekocht heb. Indien dit een beetje vlot opgelost word kan ik dus zeer binnenkort gaan rijden
Verder alleen nog kleine dingetjes, zoals motorkap, bumper enz terug hangen en radiateur verplaatsen. Oftewel, dit gaat goedkomen
ZX-Cruiser wrote:Probeer ook eens bij een pug dealer voor je onderdelen
Dat ga ik idd maar eens ff doen
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Op een TU5J4 1.6i 16v motor zit nooit een Bosch computer! Altijd een Magneti Marelli. De laatste modellen Saxo's met 2 lambdasensors hebben wel een 3-stekker ECU gehad maar wederom van Magneti Marelli.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo.VTS.16v wrote:Op een TU5J4 1.6i 16v motor zit nooit een Bosch computer! Altijd een Magneti Marelli. De laatste modellen Saxo's met 2 lambdasensors hebben wel een 3-stekker ECU gehad maar wederom van Magneti Marelli.
Ok, dit wist ik niet, bedankt, ik ga op zoek naar een andere kabelboom als ik geen hulp van de verkoper krijg
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Zo te zien is je kabelboom prima. Je moet een Magneti Marelli 1AP ECU hebben bij die stekker.
Tenzij het blok uit 1 van de laatste Saxo VTS 16v's of 106 GTi's komt dan heb je inderdaad de verkeerde kabelboom.
Wat staat er op de ECU die je nu hebt (die met 3 stekkers)? En wat is het bouwjaar van de motor (staat hier en daar ingegoten in het blok of plastic delen)?
Tenzij het blok uit 1 van de laatste Saxo VTS 16v's of 106 GTi's komt dan heb je inderdaad de verkeerde kabelboom.
Wat staat er op de ECU die je nu hebt (die met 3 stekkers)? En wat is het bouwjaar van de motor (staat hier en daar ingegoten in het blok of plastic delen)?
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Het bouwjaar van de motor is 2000 of 2001. De code op de ecu zal ik de volgende keer ff opschrijven (heb de auto niet bij huis staan). De stekker van de kabelboom die je op de foto ziet staat heel duidelijk Bosch op, en dat is een pasklaar gemaakte kabelboom, dus niet origineel. Is de motorische kabelboom gelijk aan dat van andere peugeots / citroens? Als dat zo is kan ik natuurlijk altijd een rondje sloperijen doen.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Mooi mooi mooi wordt het Peter
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
AX_POWAH wrote:succes verders peter! wel geinig op die foto booskijkers zonder koplampen, je AX maakt je iets duidelijk peter :
Hijs boos en wil een goed groot en sterk hart!!! dat klopt!!
We zijn druk bezig met de operatie Geert
Ik denk alleen dat de jongens van wie ik de motor gekocht heb op vakantie zijn ofzo, ik krijg ze niet te pakken
Maar verder kan ik hem zover klaar maken, dan hoeven we alleen nog maar een paar stekkertjes in te pluggen