nieuwe Citroën C-Sportlounge

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin

nieuwe Citroën C-Sportlounge

Post by Joost »

Image
Image
Citroën komt op de IAA in Frankfurt met een fraaie concept car, de C-SportLounge. Het is een fraai gelijnde vierdeurs coup? met plaats voor twee passagiers op de achterbank.

Het Citroën design team is weer helemaal op dreef. De nieuwe modellenlijn met de laatste C4 voorop heeft ze ge?nspireerd tot het tekenen van dit nieuwe model, dat op de autotentoonstelling in Frankfurt zal debuteren. De C-SportLounge concept car zal daar met zijn sportief gelijnde carrosserie beslist veel bewonderende blikken krijgen.
Hoewel we denken dat de Citroën een maatje kleiner is dan de Mercedes CLS, zouden de Fransen met zo?n model het segment binnen stappen van vierdeurs coup?s.
Veel gegevens over de Citroën Grand Tourer zijn nog niet bekend. W?l dat deze concept car een uitstekende a?rodynamica heeft met een Cw-waarde van 0.26.
Binnen doet de C-SportLounge volgens Citroën denken aan de cockpit van een vliegtuig. Plaatjes daarvan zijn er echter nog niet. Aan het stuur zijn de belangrijkste bedieningsorganen bevestigd en ook de peddels, waarmee de automatische transmissie met de hand geschakeld kan worden.
Het spreekt vanzelf dat de ontwerpers de vrijheid hadden om voor zo?n concept car mooie materialen te gebruiken voor het interieur dat licht is met een grote voorruit en een zonnedak. De achterportieren scharnieren aan de achterzijde, zodat de achter passagiers gemakkelijk kunnen stappen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

robin
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by robin »

Zo jij bent er vroeg bij ik kreeg net de info er over op het werk!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

MUSKETIER wrote:Zo jij bent er vroeg bij ik kreeg net de info er over op het werk!

msn autoweek
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

robin
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by robin »

oke ik weet genoeg!! :lol: :lol: :lol:
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

q01z
Total admin