wist je dat?
Moderators: Rock's, webmasters
wist je dat?
De ax een drag coefficient heeft van 0.31!
Wat het is?
Geen idee, heeft iets met goede aerodynamica te maken.
Wat het is?
Geen idee, heeft iets met goede aerodynamica te maken.
Re: wist je dat?
Browny wrote:De AX een drag coefficient heeft van 0.31!
Wat het is?
Geen idee, heeft iets met goede aerodynamica te maken.
CW-waarde, luchtweerstandscoefficient dus
varieerend tusen 0.30 en 0.32 afhankelijk van type/uitvoering
destijds 1 vd laagste in zijn klasse en in heel veel autoboeken/verslagen lees je dit terug als 1 vd sterke punten!!
wat heeft dit voor nut?
nou minder luchtweerstand betekend: lager verbruik, hogere top, betere acceleratie en ook nog es betere wegligging en minder windgevoelig!
Re: wist je dat?
q01z wrote:wat heeft dit voor nut?
nou minder luchtweerstand betekend: blabla en minder windgevoelig!
Daar heb ik me ook al meerdere keren over lopen verbazen. Bijv over de Moerdijkbrug in typisch Hollandsch weer, andere auto's zie je met moeite hun lijn houden, maar de AX.... niks! Alsof de wind 'm gewoon niet raakt! Gewoon besturen met je pink.
Vind ik trouwens ook zo'n onzin van het originele promopraatje van de snoek: "ontworpen vanuit de aerodynamica". En dan een 2l motor erin hangen. Zeg dan gewoon dat je de mooiste auto ooit ontworpen hebt!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Kan je nagaan, en vierkant, en toch nog goed scoren! Waarom ronde modellen?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
TB wrote:Daarom zijn ze ook zo zuinig.
Daarom rij ik ook zo af en toe 1:10 haha
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Re: wist je dat?
q01z wrote:wat heeft dit voor nut?
nou minder luchtweerstand betekend: lager verbruik, hogere top, betere acceleratie en ook nog es betere wegligging en minder windgevoelig!
Hmmm...ik vind wel dat mn AX nogal snel last heeft van zijwind!!
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
Re: wist je dat?
TjizZzuH wrote:q01z wrote:wat heeft dit voor nut?
nou minder luchtweerstand betekend: lager verbruik, hogere top, betere acceleratie en ook nog es betere wegligging en minder windgevoelig!
Hmmm...ik vind wel dat mn AX nogal snel last heeft van zijwind!!
heeft meer te maken met het lage gewicht :P
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
tank_driver wrote:blueduck wrote:Ga eens een smart of een panda rijden....
NEE
Kwou er maar mee aangeven dat de ax van alle kleine auto's waarin ik gereden heb, het minste aanvoelt als een kleine auto. Heel goed natuurlijk als je geen vergelijkingsmateriaal nodig hebt hehehe
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven