Achtersideskirts
Moderators: Rock's, webmasters
- Joris
- AX Master Spammer
Als t niet helemaal vlak is zou ik dat pur insmeren met iets en dan tegen je carrosserie houden..kijken waar het iets een beetje weg is dan kun je daar nog een beetje bij snijden zodat ie perfect past!!
Eigenlijk moet ik t zo ook doen denk ik
Eigenlijk moet ik t zo ook doen denk ik

Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Nou pur is ook niet de manier.... Netjes op vorm gesneden... Denk is ff kijken of het stevig zit op de skirt. Nou niet dus. Dat trok je er te makkelijk af...
Oftewel weer terug bij af. Misschien maar vol gieten met montage kit. Vlak strijken en daarover heen lijmen.
Ik wordt GEK van die skirts. Maar inmiddels staat uitgeslepen stuk carosserie in 2 lagen hammerite en 1 laag tectyl. Roesten zal het niet meer.
Oftewel weer terug bij af. Misschien maar vol gieten met montage kit. Vlak strijken en daarover heen lijmen.

Ik wordt GEK van die skirts. Maar inmiddels staat uitgeslepen stuk carosserie in 2 lagen hammerite en 1 laag tectyl. Roesten zal het niet meer.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Whaha, die pics van die purschuim!!!! Sorry, maar ik vind het ergens geweldig om dat te zien icm met die opmerking over het uitzetten
ff wegsnijden en opnieuw beginnen

ff wegsnijden en opnieuw beginnen
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
Pur heeft gewoon niet genoeg lijmkracht. Kan het ook altijd nog opvullen met montagekit. Moet dan wel heel lang drogen.... Maar ja dan is wel keihard.
Een primer erop zou ook wel handig zijn. Maar voor zo weinig gewicht moet een standaard lijm toch ook wel kunnen houden.
Opvullen glasstrijken. Sikaflex vastzetten.
En een strip tegen de caroserie aanlassen... Zou misschien nog de stevigste manier zijn. Ga ik ook is over denken.
Een primer erop zou ook wel handig zijn. Maar voor zo weinig gewicht moet een standaard lijm toch ook wel kunnen houden.

Opvullen glasstrijken. Sikaflex vastzetten.
En een strip tegen de caroserie aanlassen... Zou misschien nog de stevigste manier zijn. Ga ik ook is over denken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

het is niet alleen het gewicht dat telt.
denk eens aan 150 km/u
en een klein stukje voor hechting.
en als je hem vol stopt met kit kan je heb net zo goed gelijk erop duwen.
Wachten tot uitharden en dan daarop weer lijmen komt de hechting en sterkte niet ten goede.
denk eens aan 150 km/u
en een klein stukje voor hechting.
en als je hem vol stopt met kit kan je heb net zo goed gelijk erop duwen.
Wachten tot uitharden en dan daarop weer lijmen komt de hechting en sterkte niet ten goede.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Het zou te veel kit kosten. Moet minimaal 2 cm opvullen.
Buurman kwam net met wat leuk spul aan. 2 componenten hars.
Sikkens Componex WR flex.
Is in principe voor hout. Maar het kleeft als de ziekte.
Helemaal opvullen is niet echt handig... Dus heb ik er plakkaten van gemaakt. Als het goed hard is ff opschuren pas maken.... En dan daar de sikaflex op. Poging weet ik veel hoeveel. Maar dit ziet er beter uit dan pur.
Buurman kwam net met wat leuk spul aan. 2 componenten hars.
Sikkens Componex WR flex.

Is in principe voor hout. Maar het kleeft als de ziekte.
Helemaal opvullen is niet echt handig... Dus heb ik er plakkaten van gemaakt. Als het goed hard is ff opschuren pas maken.... En dan daar de sikaflex op. Poging weet ik veel hoeveel. Maar dit ziet er beter uit dan pur.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- Beginnend AX liefhebber
vast lijmen skirts
Wij gebruiken altijd de standaard voorruit montage kit van Citroen.
Als je een gebruikte set van een dealer op de kop kunt tikken ben je klaar. Of je koopt gewoon een complete ruit montage set.
Goed opschuren, ontvetten, primer en dan de hel ruimte in de skirt volspuiten met de kit. Krijg je er echt niet meer af! Het is wel belangrijk dat je beide delen in de primer zet. Zowel zijpaneel als de skirt zelf.
Als je een gebruikte set van een dealer op de kop kunt tikken ben je klaar. Of je koopt gewoon een complete ruit montage set.
Goed opschuren, ontvetten, primer en dan de hel ruimte in de skirt volspuiten met de kit. Krijg je er echt niet meer af! Het is wel belangrijk dat je beide delen in de primer zet. Zowel zijpaneel als de skirt zelf.
Joost had het ook al over primer...
Maar wat voor primer moet je daar voor gebruiken. Ga sowieso eerst ff afwachten hoe goed dit nu blijft hechten. Maar wil wel vast weten wat voor primer ik zou moeten gebruiken.
De wielkassen zelf zitten al helemaal in de hammerite.
Maar wat voor primer moet je daar voor gebruiken. Ga sowieso eerst ff afwachten hoe goed dit nu blijft hechten. Maar wil wel vast weten wat voor primer ik zou moeten gebruiken.
De wielkassen zelf zitten al helemaal in de hammerite.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Polymax heb ik ook al naar zitten kijken. Maar al die rotzooi moet zo lang drogen. Doorhardingstijd van 3mm per dag bij 20 graden.
Je moet minstens 2 tot 3 cm opvullen van skirt tot carosserie. Dan zou dus onwijs lang moeten drogen. En ik heb mijn auto iedere dag nodig.
Je moet minstens 2 tot 3 cm opvullen van skirt tot carosserie. Dan zou dus onwijs lang moeten drogen. En ik heb mijn auto iedere dag nodig.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.