niet alle mensen die zich aangemeld hebben zijn ook actief op het forum, dus de bijzonderheid ervan zal wel meevallen1.4deetje wrote:dus van de momenteel 778 AX leden zijn er 6 met een AX diesel.
Heb dus een vrij exclusief wagentje
Hoeveel ax 1.4 diesel eigenaren zijn er hier?
Moderator: webmasters
Kakelbont wrote:Dieselen blijft top. Ik moet mn d-riem gaan vervangen, incl spanrol en waterpomp. Totaal geen zin in aangezien hij volgend jaar toch niet door de keuring komt....![]()
Als er ooit iemand een leuke 1.4 / 1.5 d ziet staan
dan vervang je 'm toch gewoon niet... ik vind dat ie het gewoon nog een jaar moet blijven doen
de dealer zei tegen mij 80000 km of 5 jaar
toevallig zag ik een uur geleden op marktplaats een ax 1.4 diesel voor 650 euro. op grijs kenteken (net als die van mij) en van mei 1993 met een jaar apk.
staat wel in groningen, is wel ver weg voor jou....(dat kost je ca. 18 liter z.b.o. en 6 liter diesel
groet ivo
___________________________________________________
ax 1.4 diesel - 339200 (ca. 40% z.b.o.)
-
Kakelbont
- AX Master Spammer

- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Ik heb em zien staan ja. Zat er ook al over te denken. Maargoed, eerst deze helemaal oprijden.
Dattie volgend jaar maart waarschijnlijk niet door de keuring komt zit em in de remmen en roestende achteras. Is allemaal wel tte maken hoor, maar is een enorm teringwerk. ALLES zat vorige keer al tegen, elk boutje moet uitgeboord worden. Daar heb ik geen zin meer in.
Dattie volgend jaar maart waarschijnlijk niet door de keuring komt zit em in de remmen en roestende achteras. Is allemaal wel tte maken hoor, maar is een enorm teringwerk. ALLES zat vorige keer al tegen, elk boutje moet uitgeboord worden. Daar heb ik geen zin meer in.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
Michel uit Almelo
- AX liefhebber

- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar)
Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha
Michel
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar)
Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha
Michel
-
IceByte
- AX Master Spammer

- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
1 op 23 haal ik echt niet, 1 op 22 met het nieuwe blokkie wil nog wel, en dat zijn meeste snelwegkilometers. Gisteren met pijn en moeite ff de 140 aangetikt, motortje moet ff losgereden worden, heeft een jaar stilgestaan.Michel uit Almelo wrote:Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar)![]()
Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha
Michel
JIj haald de 140 tenminste, die van mij red dat nietIceByte wrote:1 op 23 haal ik echt niet, 1 op 22 met het nieuwe blokkie wil nog wel, en dat zijn meeste snelwegkilometers. Gisteren met pijn en moeite ff de 140 aangetikt, motortje moet ff losgereden worden, heeft een jaar stilgestaan.Michel uit Almelo wrote:Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar)![]()
Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha
Michel
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
-
IceByte
- AX Master Spammer

- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Was ook met heel veel pijn en moeite, klein beetje heuveltje af om gang te maken, en daarna bleef ie wel op de 140 hangen1.4deetje wrote:JIj haald de 140 tenminste, die van mij red dat nietIceByte wrote:1 op 23 haal ik echt niet, 1 op 22 met het nieuwe blokkie wil nog wel, en dat zijn meeste snelwegkilometers. Gisteren met pijn en moeite ff de 140 aangetikt, motortje moet ff losgereden worden, heeft een jaar stilgestaan.Michel uit Almelo wrote:Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar)![]()
Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha
Michel
-
Michel uit Almelo
- AX liefhebber

- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
Kakelbont
- AX Master Spammer

- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
vpower diesel bleeek
Eerst noemden ze het Shell Pura "goed voor het milleu"
Maar niemand geeft een fuck om het milleu dus dat verkocht niet. Dus nu is het ineens "adrenaline je motor"
Die troep mik ik er niet in. Ik gooi liever wat plantaardige adrenaline in m'n tank. En als je je motor schoner wil hebben, doet een flesje injectireiniger voor diesels dat veel beter als pura aka v-power.
Eerst noemden ze het Shell Pura "goed voor het milleu"
Maar niemand geeft een fuck om het milleu dus dat verkocht niet. Dus nu is het ineens "adrenaline je motor"
Die troep mik ik er niet in. Ik gooi liever wat plantaardige adrenaline in m'n tank. En als je je motor schoner wil hebben, doet een flesje injectireiniger voor diesels dat veel beter als pura aka v-power.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
Michel uit Almelo
- AX liefhebber

- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
Ondanks dat jullie er een (beetje) negatief over zijn, is mijn ervaring goed, ik merk toch echt wel verschil, ik rijd nu weer op de normale diesel en hij is toch trager dan met v power. straks als de tank leeg is ga ik nog een keer v power tanken om tot een goed oordeel te komen.
@kakelbont:
Mijn ax heeft over de 300.000 gelopen,is het dat nog verstandig om te gaan mengen met zonnebloem olie? De motor is verder in prima conditie,geen lekkages enz. starten en lopen en totaal geen rook ontwikkeling uit de uitlaat. Wat is jou mening/advies?
Michel
@kakelbont:
Mijn ax heeft over de 300.000 gelopen,is het dat nog verstandig om te gaan mengen met zonnebloem olie? De motor is verder in prima conditie,geen lekkages enz. starten en lopen en totaal geen rook ontwikkeling uit de uitlaat. Wat is jou mening/advies?
Michel
-
IceByte
- AX Master Spammer

- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Moet geen probleem zijn verder om dat bij te gaan mengen, zolang je het niet te gek maakt, anders kom je met koud weer in de problemen, dan wordt het te dik om aangepompt te krijgenMichel uit Almelo wrote:Ondanks dat jullie er een (beetje) negatief over zijn, is mijn ervaring goed, ik merk toch echt wel verschil, ik rijd nu weer op de normale diesel en hij is toch trager dan met v power. straks als de tank leeg is ga ik nog een keer v power tanken om tot een goed oordeel te komen.
@kakelbont:
Mijn AX heeft over de 300.000 gelopen,is het dat nog verstandig om te gaan mengen met zonnebloem olie? De motor is verder in prima conditie,geen lekkages enz. starten en lopen en totaal geen rook ontwikkeling uit de uitlaat. Wat is jou mening/advies?
Michel
-
Michel uit Almelo
- AX liefhebber

- Posts: 103
- Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
- Location: Almelo
-
Kakelbont
- AX Master Spammer

- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Half om half is wel de max hoor. Met normale temperaturen. Zodra het buiten kouder wordt (onder de 10 graden ofzo) zou ik er zonder ombouw niet teveel ingooien.
Niet alleen krijgt de pomp het dan niet verstouwd (extra slijtage) maar ook is de verbranding dan verre van optimaal. (extra stinken naar pannekoeken, en meer roetuitstoot, en dus ook meer roetaanslag inwendig in de motor. Kleppen etc.)
Ombouwen dus
Niet alleen krijgt de pomp het dan niet verstouwd (extra slijtage) maar ook is de verbranding dan verre van optimaal. (extra stinken naar pannekoeken, en meer roetuitstoot, en dus ook meer roetaanslag inwendig in de motor. Kleppen etc.)
Ombouwen dus
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)