Start motor draait D riem niet
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Start motor draait D riem niet
Zaterdag avond was ik op weg van uit Frankrijk naar huis, in belgie waren we even gestopt om naar de wc te gaan. Toen we weer verder wilden starte de motor niet meer. De startmotor draait de v-snaar draait maar de D riem draait niet hoe wel hij niet gebroken lijkt. imand enig iedee wat er mis kan zijn? Hij deet het de hele reis tot die stop prima.
Groet Martijn
Oja reken in Belgie niet te veel op de wegenwacht
Groet Martijn
Oja reken in Belgie niet te veel op de wegenwacht
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 87
- Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
- Location: Best
- Contact:
wat kan zijn is dat je spanrol niet meer onder spanning staat.
Hierdoor hangt de Driem los en loopt hij niet over het onderste tandwiel.
gevolgen voor de motor (ik kan het niet precies zeggen, enkel vrezen en voor je duimen)
kan je de Driem optillen (niet starten dan) dus zien of er spanning opstaat.
Hierdoor hangt de Driem los en loopt hij niet over het onderste tandwiel.
gevolgen voor de motor (ik kan het niet precies zeggen, enkel vrezen en voor je duimen)
kan je de Driem optillen (niet starten dan) dus zien of er spanning opstaat.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Ik heb inderdaat de bescherm kap er af gehaald (alleen de bovenste). Voor niet probeeren te starten is het al te laat (hoe kom je er anders achter dat hij het niet doet) De D-riem lijkt gewoon op spanning te staan. Maar het lijkt er op dat ook de zuigers niet draaien (krukas) want ook met duwen is er erg weinig weerstand ook in zijn 1.
joost en ik zaten even te bakelijen over dit..
en het makkelijk duwen in zijn 1e versnelling geeft voor ons de doorslag;
hieraan kan je zien dat hij geen of nauwelijks compressie heeft. terwijl hij dat normaal natuurlijk wel hoort te hebben.
Mijn inziens kan dat gezien de andere problemen alleen als de kleppen flink krom zijn waardoor ze niet meer dicht kunnen en open blijven staan!! Compressie komt er dan niet omdat de lucht gewoon via alle kanten naar buiten wordt gepompt.
het spijt me dat ik het moet zeggen; maar zoek alvast maar een nieuw blok of iig een nieuwe kop
en het makkelijk duwen in zijn 1e versnelling geeft voor ons de doorslag;
hieraan kan je zien dat hij geen of nauwelijks compressie heeft. terwijl hij dat normaal natuurlijk wel hoort te hebben.
Mijn inziens kan dat gezien de andere problemen alleen als de kleppen flink krom zijn waardoor ze niet meer dicht kunnen en open blijven staan!! Compressie komt er dan niet omdat de lucht gewoon via alle kanten naar buiten wordt gepompt.
het spijt me dat ik het moet zeggen; maar zoek alvast maar een nieuw blok of iig een nieuwe kop
Last edited by q01z on TueAug02, 2005 10:45:24 AM, edited 1 time in total.
Marc en ik hebben even simpel lopen redeneren:
Het wel werken van de Vsnaar en niet werken van de Driem:
Dus de tandwielen van de Driem zijn eraf/versleten aangezien de Driem nog wel op spanning staat. Daardoor slipt hij over het tandwielas van de krukas.
door het niet werken van de Driem door hierboven genoemde:
De kleppen werken ook niet en zijn mogelijk nu krom door het wel werken van de zuigers.
De zuigers geven geen compressie meer omdat de kleppen door krom staan geen goede afdichting in de kop meer geven.
triest verhaaltje
Het wel werken van de Vsnaar en niet werken van de Driem:
Dus de tandwielen van de Driem zijn eraf/versleten aangezien de Driem nog wel op spanning staat. Daardoor slipt hij over het tandwielas van de krukas.
door het niet werken van de Driem door hierboven genoemde:
De kleppen werken ook niet en zijn mogelijk nu krom door het wel werken van de zuigers.
De zuigers geven geen compressie meer omdat de kleppen door krom staan geen goede afdichting in de kop meer geven.
triest verhaaltje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio