Waarvoor is nou precies het rode lampje bij de temperatuurmeter? Hij gaat bij mij aan vlak nadat mijn motor 90 graden is gepasseerd, maar mijn motor wordt niet warmer dan 105 graden (bij 140 km/h).
Ik wil nu dus graag weten wat dat lampje nou precies betekend. Ik ga nl zondag a.s. naar zuid-frankrijk rijden en heb het probleem dan liever opgelost...
Last edited by Marc01 on ThuAug18, 2005 2:58:15 PM, edited 2 times in total.
Ik heb het ook gehad, precies bij de 130 kilometer per uur... Mijn radiateur was dichtgeslipt. Heb er een nieuwe in gehangen en het probleem was verholpen!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link! Klik Hier!!
FoxHunter wrote:Ik heb het ook gehad, precies bij de 130 kilometer per uur... Mijn radiateur was dichtgeslipt. Heb er een nieuwe in gehangen en het probleem was verholpen!
Maar als de temperatuur rond de 105 blijft hangen, dan koelt ie toch gewoon goed?
TB wrote:Maar als ie bij 90 graden al aan gaat dan is dat eigenlijk veel te vroeg.
Idd, dat idee had ik dus ook al. Daarom vroeg ik me af waar dat lampje evt nog maar voor kan zijn.
Lampje is iig niet voor het vloeistof niveau heb ik net ontdekt. Weet iemand misschien waar de sensor zit die het lampje aanstuurd? Is vlgns mij niet dezelfde als die het metertje aanstuurt...
Last edited by Marc01 on SunJul31, 2005 4:59:24 PM, edited 1 time in total.
volgens mij is het lamje van te weinig te zien tussen het rijtje van je acculampje en je olie enz enz. Te heet zal volgens mij aangeduid worden aan de linker kant waar de meter zit. Dat is een klein rond lampje he?
thommes wrote:volgens mij is het lamje van te weinig te zien tussen het rijtje van je acculampje en je olie enz enz. Te heet zal volgens mij aangeduid worden aan de linker kant waar de meter zit. Dat is een klein rond lampje he?
thommes
Inderdaad, lampje van te weinig zit ergens anders, net even getest.
Maar als ik weet waar de sensor zit voor dat "te heet lampje" kan ik die ff checken.
Onder je thermostaat zit een stekker die je motorblok ingaat. Uit mijn hoofd 2 draden.
Simpel te testen.... Laat je auto gewoon stationair op temperatuur draaien en trek die stekker eruit. Dan zie je vanzelf de meter naar 0 gaan of het lampje uitgaan. Kom je er snel genoeg achter welke het is.
Onder je thermostaat is waar die dikke koelvloeistofslang je motor ingaat.
Mark wrote:Onder je thermostaat zit een stekker die je motorblok ingaat. Uit mijn hoofd 2 draden.
Simpel te testen.... Laat je auto gewoon stationair op temperatuur draaien en trek die stekker eruit. Dan zie je vanzelf de meter naar 0 gaan of het lampje uitgaan. Kom je er snel genoeg achter welke het is.
Onder je thermostaat is waar die dikke koelvloeistofslang je motor ingaat.
Dat is idd de sensor die je temperatuurmeter aanstuurt. Die heb ik al vervangen. Maar ik wil weten hoe dat rode lampje wordt aangestuurd. Omdat hij al bij 90 graden aangaat, dacht ik dat daarvoor ergens anders nog een sensor zit.
Joost wrote:volgens mij is het draadje op het thermostaathuis voor de meter. en niet voor het lampje
Dat klopt, die stekker vlak onder het thermostaathuis is voor de meter, maar waarvandaan wordt nou het lampje aangestuurd?
Op de radiateur zitten 2 sensoren, eentje rechts (als je voor de auto staat) deze is voor de fan (thermoschakelaar). Eentje links, die is voor het koelwater nivo.
Het "te heet" lampje gebruikt volgens mij dezelfde sensor als die van de meter. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je auto idd te warm wordt maar dat de meter een verkeerde temp. aangeeft.
Joost wrote:volgens mij is het draadje op het thermostaathuis voor de meter. en niet voor het lampje
Dat klopt, die stekker vlak onder het thermostaathuis is voor de meter, maar waarvandaan wordt nou het lampje aangestuurd?
Op de radiateur zitten 2 sensoren, eentje rechts (als je voor de auto staat) deze is voor de fan (thermoschakelaar). Eentje links, die is voor het koelwater nivo.
Het "te heet" lampje gebruikt volgens mij dezelfde sensor als die van de meter. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je auto idd te warm wordt maar dat de meter een verkeerde temp. aangeeft.
Als dezelfde sensor wordt gebruikt, dan zou dat dus kunnen betekenen dat de aansturing van het rode lampje stuk is?
Ik denk dat de temperatuur op het metertje wel klopt, want bij ca 98 graden slaat de fan aan.