Matthijs wrote:Jongens, jullie doen toch wel aan het nieuwe rijden? Ik haal met mijn GT 1 op 15 en dat was zelfs nadat ik iemand had geshowd hoe snel zo'n GTje accelereert!
kan jij nieuw rijden ?n showen hoe snel zo'n GTtje accelereert tegelijk?
besides.. is heel erg verschillend bij monopoint 1.4's. sommigen zijn zuinig, anderen duidelijk niet.
Matthijs wrote:Jongens, jullie doen toch wel aan het nieuwe rijden? Ik haal met mijn GT 1 op 15 en dat was zelfs nadat ik iemand had geshowd hoe snel zo'n GTje accelereert!
Mijn 1.1i protesteert anders heel hard tegen het nieuwe rijden. Ga 't verbruik binnenkort weer's bijhouden, met de nieuwe bougies tank ik een stuk minder
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Je moet gewoon lekker vlotjes doorrijden met een 1.1 heb k gemerkt. Lage toeren vindt ie niet lekker, maar kan ie wel hebben. Beter anticipeer je lekker op tijd en stop je zo min mogelijk. Dat scheelt wel.
Hey, bedankt voor het aanbod Kakanox !
Zou zelfs een a technisch iemand zoals ik dat redden ??
Misschien is het handig als je een soort handleiding daarvoor zou kunnen mailen, is dat evt. mogelijk ?
Moet de hele benzinetank los ? Ik heb eens ergens gelezen dat je in ieder geval de bank weg moet halen, nou, dat zal nog lukken, maar daarna...
Als ik nou een soort handleiding heb, kan ik natuurlijk mijn buurjongen (tevens goede vriend) eens lief aankijken. Dan hoef jij niet helemaal naar Egmond te komen, is behoorlijk ver vanuit Noord Brabant, wel lief aangeboden...
Cindy wrote:Hey, bedankt voor het aanbod Kakanox ! Zou zelfs een a technisch iemand zoals ik dat redden ?? Misschien is het handig als je een soort handleiding daarvoor zou kunnen mailen, is dat evt. mogelijk ?
Moet de hele benzinetank los ? Ik heb eens ergens gelezen dat je in ieder geval de bank weg moet halen, nou, dat zal nog lukken, maar daarna...
Als ik nou een soort handleiding heb, kan ik natuurlijk mijn buurjongen (tevens goede vriend) eens lief aankijken. Dan hoef jij niet helemaal naar Egmond te komen, is behoorlijk ver vanuit Noord Brabant, wel lief aangeboden...
ik zet wel ff iets in je wie=wie.. weet echter niet hoe a-technisch je bent
HEEEEEEL a technisch, weet nog net de oliepeilstok en de tank voor de koelvloeistof te vinden haha ! Maar als je bij wie is wie wat neerzet print ik het wel ff uit, en ga ik die vriend wel ff lief aankijken, samen moeten we er dan misschien wel uitkomen (hij weet wel wat van auto's)
Kan ik er gelijk iets van leren ! Wil nl wel graag wat meer weten, hoe meer je zelf kan doen, hoe minder het kost per slot van rekening.
Denk dat wij in ons Brockje (AX GT injectie '91) m?t sport nokkenas, zonder katalysator, toch zo rond de 1 op 15 zitten.
Groot deel daarvan is inderdaad het "nieuwe rijden" hoewel ik dat zelf al zeker 10 jaar doe.
Ik trek fors hard op, doortrekken tot zeker 5000 toeren....1e, 2e, 3e versnelling en dan gelijk naar z'n 5 in de bebouwde kom. Op de snelweg is het 1,2,3..5 maar vooral nooit terugschakelen. Ik laat de auto altijd zolang mogelijk uitrollen in z'n versnelling.
Autorijden is anticiperen, en als je een goede verhouding vindt in afstand houden tot voorliggers en goed doorrijden hoef je veel minder vaak af te remmen en dus ook minder bij te accelereren.
Dat levert je maar zo 10 tot 20 procent benzinebesparing op.
kakanox wrote:afstellen... en ook af en toe eens NIET op dat rechterpedaal staan
ow.
ik heb daar gewoon een baksteen op liggen. en krijg hem niet afgesteld.
als ie koud is loopt ie krap 500 ? 600 toeren.
(weet het, heel lamgzaam)
en koud 1500 toeren.
dus alsik hem terug schroef valt ie koud uit...
Ik scoor de laatste tijd zo'n 1 op 19 met mijn 1.5D. De laatste tankstop leverde 681km en er ging 34ltr in. Da's weer een nette 1 op 20. Ik heb de laatste x precies 1ltr Euro95 en 33ltr diesel getankt. Dit om de boel wat schoon te houden. Nu ben ik dus benieuwd wat die verbruikt als ik er h??l zuinig mee ga rijden. Rpm houd ik max. op 3000. H?le klus voor mij...
chendy wrote:Ik scoor de laatste tijd zo'n 1 op 19 met mijn 1.5D. De laatste tankstop leverde 681km en er ging 34ltr in. Da's weer een nette 1 op 20. Ik heb de laatste x precies 1ltr Euro95 en 33ltr diesel getankt. Dit om de boel wat schoon te houden. Nu ben ik dus benieuwd wat die verbruikt als ik er h??l zuinig mee ga rijden. Rpm houd ik max. op 3000. H?le klus voor mij...
Heb jij een toerenteller dat je hem nooit boven 3000 rpm laat komen, en zo ja, wat voor toerenteller?
Heb met mijn laatste tank 1 op 20,7 gereden met mijn 1.4 diesel
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Ach... bij een AX GT heeft het echt het meest te maken met je rechter voet hoor.
Wat nog we leens wil helpen is je injectiehuis laten reinigen.
Dan loopt de motor een stuk beter ?n zuiniger.
@1.deetje: nope, geen toerenteller aan boord. Die 3000rpm is gewoon gevoel. Ik schakel dan h??l vroeg. Meestal trek ik 'm wel verder door hoor. Ik post waarschijnlijk morgen wel ff het verbruik. Ik heb er weer bijna 600km op zitten.
Uitslag van mijn zuinigheidsrit: 690km en 33ltr verbruikt. Kom ik op 1 op 20,9. Weet niet of dit te maken heeft met die ene ltr Euro95 die ik erbij heb gemixed. Volgende tank neem ik weer gewoon mijn "normale" rijstijl aan.