Welke wagen aan te raden?
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
Welke wagen aan te raden?
Hoi,
ik ben op zoek naar een tweedehandse wagen van max. 800-1000euro die moet dienen om een autotrailer (autoambulance noemen jullie het ook d8 ik) te trekken. Nu is mijn vraag: welke raden jullie aan. Benzine of diesel maakt niet uit, hij moet dus gewoon krachtig genoeg zijn. Ik heb nog een bestelwagen staan (ford courier 1800D) maar ik denk niet dat die geschikt is.
Ze hebben me gezegd een bmw 3 (e30). Maar zijn er ook Citroën's aan te raden? bvb de Citroën bx? en hoe zijn die motoren? Ik zou dus een wagen willen die nog een tijdje mee kan (motorisch)
Iemand tips?
ik ben op zoek naar een tweedehandse wagen van max. 800-1000euro die moet dienen om een autotrailer (autoambulance noemen jullie het ook d8 ik) te trekken. Nu is mijn vraag: welke raden jullie aan. Benzine of diesel maakt niet uit, hij moet dus gewoon krachtig genoeg zijn. Ik heb nog een bestelwagen staan (ford courier 1800D) maar ik denk niet dat die geschikt is.
Ze hebben me gezegd een bmw 3 (e30). Maar zijn er ook Citroën's aan te raden? bvb de Citroën bx? en hoe zijn die motoren? Ik zou dus een wagen willen die nog een tijdje mee kan (motorisch)
Iemand tips?
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
in geval vd BX;
zoek een 1.9TD liefst een TZD vanwege de luxe, alhoewel deze meestal de meeste km's gehad hebben (leaseauto's)
ondanks dat de motoren niet stuk kunnen moet je wel goed opletten bij het hydraulisch systeem, wanneer goed onderhouden gaat dit bijna eeuwig mee.. maar vaak zijn bxjes gekocht omdat ze goedkoop zijn en dus slecht onderhouden, slechte hydraulica herken je aan het niet makkelijk omhoog komen vd auto (hydraulische vering hebben we het over he) of het naar achter hellen, dus kont op de grond en de voorkant in de lucht.. die gewoon niet kopen of het systeem gelijk vervangen..
zo'n bx heeft als grootste voordeel dat je ze praktisch niet kan overbelasten qua vering (mits goed onderhouden systeem dus) wij hebben in onze Xantia (zelfde maar nieuwer systeem) al een keer 1000kg stenen gehad zonder dat hij ook maar iets doorzakte! (niet aan te raden, maar het kan)
zoek een 1.9TD liefst een TZD vanwege de luxe, alhoewel deze meestal de meeste km's gehad hebben (leaseauto's)
ondanks dat de motoren niet stuk kunnen moet je wel goed opletten bij het hydraulisch systeem, wanneer goed onderhouden gaat dit bijna eeuwig mee.. maar vaak zijn bxjes gekocht omdat ze goedkoop zijn en dus slecht onderhouden, slechte hydraulica herken je aan het niet makkelijk omhoog komen vd auto (hydraulische vering hebben we het over he) of het naar achter hellen, dus kont op de grond en de voorkant in de lucht.. die gewoon niet kopen of het systeem gelijk vervangen..
zo'n bx heeft als grootste voordeel dat je ze praktisch niet kan overbelasten qua vering (mits goed onderhouden systeem dus) wij hebben in onze Xantia (zelfde maar nieuwer systeem) al een keer 1000kg stenen gehad zonder dat hij ook maar iets doorzakte! (niet aan te raden, maar het kan)
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
a-iks-gee-tee-ie wrote:En kan zo'n bx goed een autotrailer trekken? Op vlak van hydrauliek, gewoon controleren op lekkages?
hydrauliek bij een particulier: vragen hoeveel druk er nog op de veerbollen staat.. of iig iets vragen waar ze geen antwoord op kunnen geven als ze geen onderhoud hebben gepleeegt (druk weten ze niet.. maar je kan aan hun gezichten zien of er wat aan gedaan is of niet )
die turbo's hebben genoeg vermogen.. ze zijn alleen niet zo heel zwaar dus ik weet niet hoe het op de weg ligt (omdat het vlak blijft liggen waarschijnlijk wel goed). Maar hij zal het met gemak trekken.. wij hebben er 2 gehad en gingen met de vouwwagen erachter naar Frankrijk, hij merkte daar niets van de heuvels of wat.. ok, zo'n vouwwagen weegt maar 700kg ofzo. maar hier heb je niet zoveel helingkjes van 11% toch?
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
Nog even een vraagje, hoe zijn de benzine motoren? welke zijn aan te raden en welke km stand is nog ok voor welk blok?
Ook heb ik eigenlijk interesse in de xm, (vindt het een echte snelwegcruiser) welke motoren zijn hierin goed en kwalitatief ?
Alvast bedankt voor de tips !
Het zal een bx of xm worden denk ik (als ik dan eens mijn race ax'je zelf moet trekken is da toch beter met net Citroën h?)
Ook heb ik eigenlijk interesse in de xm, (vindt het een echte snelwegcruiser) welke motoren zijn hierin goed en kwalitatief ?
Alvast bedankt voor de tips !
Het zal een bx of xm worden denk ik (als ik dan eens mijn race ax'je zelf moet trekken is da toch beter met net Citroën h?)
haha grappig, ik ging eigenlijk net typen dat een XM gzien de huidige prijzen daarvan een stuk betere keuze zou zijn
kies daarvan wel de zwaardere motren.. dus de 2.1TD of idd een V6.. turbo heeft ook het vermogen, maar willen ngo wellus kapot gaan!
erg veel auto voor je geld, dat zeker! en karretjes merken ze niets van
kies daarvan wel de zwaardere motren.. dus de 2.1TD of idd een V6.. turbo heeft ook het vermogen, maar willen ngo wellus kapot gaan!
erg veel auto voor je geld, dat zeker! en karretjes merken ze niets van
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
@ ax_dude: Bedankt voor de tip, maar ik koop geen wagens in Belgi? meer (al sinds enkele jaren eigenlijk) Meestal in Duitsland of nederland, het kost slechts 99euro om ze in te voeren en de prijzen in Belgi? zijn tegenwoordig belachelijk hoog (zeker nu met extra kost van het z-platen keuren h? )
@q01z&Joris: bedankt voor de tips, ik ga eens kijken voor een xm, als jullie er 1 te koop weten voor een leuke prijs mag je me steeds pm'en.
@q01z&Joris: bedankt voor de tips, ik ga eens kijken voor een xm, als jullie er 1 te koop weten voor een leuke prijs mag je me steeds pm'en.
Bx Zijn goed trekwagens hoor en je koop ze voor een prikkie en de diesels zijn heel sterk en rijden bijna probleem loos!
Je heb de 1.9 D en 1.9 TD en dan ook nog 1.9 TZD als diesel motoren
Bezine heb je voor een goede trekker
1.9 GT 1.9 GTI of de gewonen 1.9 TZI en dan de 1.9 16v maar die hebben nog wat problemen met krukaslagers
XM is helemaal top dan heb je de 2.0 en de 3.0 V6 12Vv en de 3.0 24V
Diesel 2.1 TD
Deze wagens rijden helemaal goed maar zijn wel wat duurder in wegenbelasting.
Wat dacht je van Xantia die zijn ook niet heel kostbaar meer!
Succes
Je heb de 1.9 D en 1.9 TD en dan ook nog 1.9 TZD als diesel motoren
Bezine heb je voor een goede trekker
1.9 GT 1.9 GTI of de gewonen 1.9 TZI en dan de 1.9 16v maar die hebben nog wat problemen met krukaslagers
XM is helemaal top dan heb je de 2.0 en de 3.0 V6 12Vv en de 3.0 24V
Diesel 2.1 TD
Deze wagens rijden helemaal goed maar zijn wel wat duurder in wegenbelasting.
Wat dacht je van Xantia die zijn ook niet heel kostbaar meer!
Succes
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
Net gebeld, hij is al verkocht
Ik zoek verder !
Oh ja, ik kan ook een C25 (bestelwagen) kopen, een 1900diesel. Maar de waterpomp is stuk, is dit een duur stuk en hoe is de motor van deze ? idem als bx?
Ik zoek verder !
Oh ja, ik kan ook een C25 (bestelwagen) kopen, een 1900diesel. Maar de waterpomp is stuk, is dit een duur stuk en hoe is de motor van deze ? idem als bx?
De vraag in het leven is: Gaan we door of slaan we af?
Maar voor de meesten is het: Slaan we door of gaan we af?
Maar voor de meesten is het: Slaan we door of gaan we af?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM