Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Gisteren viel mij iets op bij het luchtfilter:
het stuk bij de rode pijl is als het ware een verdunning waardoor er veel minder lucht aangezogen kan worden
waarom ze dat hebben gedaan snap ik echt niet.
Alles maar verwijderd en een stuk flexible buis ertussen gezet,
en het verschil is zeer goed te merken, veel meer koppel, komt veel sneller op toeren, en hij gromt nu ipv van wat raar rauw geluid
het stuk bij de rode pijl is als het ware een verdunning waardoor er veel minder lucht aangezogen kan worden
waarom ze dat hebben gedaan snap ik echt niet.
Alles maar verwijderd en een stuk flexible buis ertussen gezet,
en het verschil is zeer goed te merken, veel meer koppel, komt veel sneller op toeren, en hij gromt nu ipv van wat raar rauw geluid
Grote update;
-Deurpanelen met audio-system bx165 pro ingebouwd.
-andere achterbumper.
-1.4gt inlaatspruitstuk gemonteerd.
Vandaag:
-Linker aandrijfas vernieuwd.
-Druklager vernieuwd.
-Voorkant 35mm verlaagd.
-Schakelstangen ingevet (schakeld super licht nu).
-koppelingshevel schoongemaakt en ingevet.
-Startmoter (oude maakte een enorme herrie wanneer je hem starte).
Hotrod!
Volgende week gaat de achterkant omlaag.
nieuwe as:
doos met de oude rommel.
zo dat was het weer voor even
-Deurpanelen met audio-system bx165 pro ingebouwd.
-andere achterbumper.
-1.4gt inlaatspruitstuk gemonteerd.
Vandaag:
-Linker aandrijfas vernieuwd.
-Druklager vernieuwd.
-Voorkant 35mm verlaagd.
-Schakelstangen ingevet (schakeld super licht nu).
-koppelingshevel schoongemaakt en ingevet.
-Startmoter (oude maakte een enorme herrie wanneer je hem starte).
Hotrod!
Volgende week gaat de achterkant omlaag.
nieuwe as:
doos met de oude rommel.
zo dat was het weer voor even
Dat stukje zit er waarschijnlijk tussen voor het volgende.
Als je de diameter van een stuk pijp verkleint versnelt de luchtstroom erdoorheen. Das logisch. De druk neemt echter af. Als je daarna omwijd gaat dan vertraagd de luchtstroom maar gaat de druk omhoog. Nou meen ik me van vroeger dat dit soort vormen de druk kunnen verhogen. Maar hier moet ik nog even naar kijken.
Als je de diameter van een stuk pijp verkleint versnelt de luchtstroom erdoorheen. Das logisch. De druk neemt echter af. Als je daarna omwijd gaat dan vertraagd de luchtstroom maar gaat de druk omhoog. Nou meen ik me van vroeger dat dit soort vormen de druk kunnen verhogen. Maar hier moet ik nog even naar kijken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Vanmorgen de auto aan de achterkant verlaagt, rondom nu 35 mm, drempels zijn geen enkel probleem en hij rijd geweldig zo.
auto begint nu aardig naar mijn smaak te worden. ik zal morgen wat extra foto's maken aangezien het nu te donker is.
heel stiekem hoop ik ook erg graag op fullspeed te komen staan
Het i.c.e project begin ook nu aardig op weg te komen, ik wil hier echter nog niet veel over kwijt, a.s zondag is echter alles te bekijken/beluisteren.
verder heb ik nog een leuk schokkerend geintje ingebouwd erbij maar hier meer eerdaags over.
Als ik de afgelopen maanden terug kijk is er van een "wrak" in zeer korte tijd wat heel leuks geworden, hopenlijk vinden jullie dat ook zo
auto begint nu aardig naar mijn smaak te worden. ik zal morgen wat extra foto's maken aangezien het nu te donker is.
heel stiekem hoop ik ook erg graag op fullspeed te komen staan
Het i.c.e project begin ook nu aardig op weg te komen, ik wil hier echter nog niet veel over kwijt, a.s zondag is echter alles te bekijken/beluisteren.
verder heb ik nog een leuk schokkerend geintje ingebouwd erbij maar hier meer eerdaags over.
Als ik de afgelopen maanden terug kijk is er van een "wrak" in zeer korte tijd wat heel leuks geworden, hopenlijk vinden jullie dat ook zo
Last edited by Drake on TueAug09, 2005 11:32:52 PM, edited 1 time in total.
Drake wrote:Als ik de afgelopen maanden terug kijk is er van een "wrak" in zeer korte tijd wat heel leuks geworden, hopenlijk vinden jullie dat ook zo
Heb's teruggebladert, en dat kun je zeker stellen! Hulde.
Het ontbreekt hier alleen nog wel aan een mooie fotosessie....
Of zondag naar de meeting
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Audio, ice, muziek of wat je het ook mag noemen project is aardig op gang, was vandaag ook te zien in nieuwegein.
Dit zit er in:
Pioneer DEH-7600MP.
Audio-System BX165PRO.
Signat Fury 1200.
Magnat Xpower 2500.
Zeuz Power Cap 1.5F.
Magma Triple shielded RCA kabels.
Dietz 25QM Powerkabels.
Plasmabol met omgebouwde voeding, Functie: geen kon het niet laten om hem er niet in te doen. leverd volgens marcel wel punten op bij Emma dus toch nog een functie eigenlijk
En zo ziet het eruit:
Effect van de plasmabol (eigenlijk moet ik in het donker een foto maken ervan)
En nog even een suf ShowYourSound achtig plaatje
Het is nog niet 100% af, er moet nog verlichting inkomen (cclf's, spotjes, enz)links en rechts moeten er nog 2 panelen komen in de zijkanten, de rest van de achterbak van de auto moet opnieuw zwart gemaakt worden vanwege krassen.Verder zit ik nog te tobben of ik de kist van de subwoofer zo hou of zwart bekleed zoals de rest dus meningen gewenst!.
Oja bol aanraken en daarna auto is schok! andersom niet, waarom weet ik niet, opbouw van statische elektricitijd denk ik.
Dit zit er in:
Pioneer DEH-7600MP.
Audio-System BX165PRO.
Signat Fury 1200.
Magnat Xpower 2500.
Zeuz Power Cap 1.5F.
Magma Triple shielded RCA kabels.
Dietz 25QM Powerkabels.
Plasmabol met omgebouwde voeding, Functie: geen kon het niet laten om hem er niet in te doen. leverd volgens marcel wel punten op bij Emma dus toch nog een functie eigenlijk
En zo ziet het eruit:
Effect van de plasmabol (eigenlijk moet ik in het donker een foto maken ervan)
En nog even een suf ShowYourSound achtig plaatje
Het is nog niet 100% af, er moet nog verlichting inkomen (cclf's, spotjes, enz)links en rechts moeten er nog 2 panelen komen in de zijkanten, de rest van de achterbak van de auto moet opnieuw zwart gemaakt worden vanwege krassen.Verder zit ik nog te tobben of ik de kist van de subwoofer zo hou of zwart bekleed zoals de rest dus meningen gewenst!.
Oja bol aanraken en daarna auto is schok! andersom niet, waarom weet ik niet, opbouw van statische elektricitijd denk ik.
Last edited by Drake on ThuSep08, 2005 9:54:49 PM, edited 1 time in total.
Drake wrote:Audio, ice, muziek of wat je het ook mag noemen project is aardig op gang, was vandaag ook te zien in nieuwegein....
...Verder zit ik nog te tobben of ik de kist van de subwoofer zo hou of zwart bekleed zoals de rest dus meningen gewenst!.
Gewoon je hele interieur in 2-tone leer uitvoeren!
Maar vooral die hele kofferbak, zwart met kobaltblauw leer en dan wat mooie chroom randjes.
Althans, dat lijkt mij wel wat mocht ik ooit geld hebben voor m'n eigen beoogde audio.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh