[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Zou ik liever een achteras 4 gaats zoeken met schijven!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Joris wrote:Zou ik liever een achteras 4 gaats zoeken met schijven!!


geen schijven achter. wel viergaats onder die Chic idd.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zo, nu heb ik weer een paar dagen laswerk en 3 verschillende motorstoringen...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!

heeft er iemand een GT Carb liggen toevallig? met een kapot blok?

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Toch niet lopen lassen aan de auto met de computer aangesloten??????
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ZX-Cruiser wrote:Toch niet lopen lassen aan de auto met de computer aangesloten??????


lol lijkt me wel een actie inderdaad!

ik heb nog een GTcarb blok kevin.. krukas moet ff rondgedraait worden, verder schijntie goed te zijn...
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:
ZX-Cruiser wrote:Toch niet lopen lassen aan de auto met de computer aangesloten??????


lol lijkt me wel een actie inderdaad!

ik heb nog een GTcarb blok kevin.. krukas moet ff rondgedraait worden, verder schijntie goed te zijn...


ik wil geen GTCarb-blok...
ik zat te denken aan een GT carb omdat ik dan carburateurs kan monteren.

even bezinnen komt op dat ik nu m'n body ga lassen en zelf een splinternieuwe kabelboom ga solderen. waarschijnlijk komt er dan een DTA computer aan met 38mm throttlebodies en gaat de cilinderkop ook onder het mes. ga de hele auto strippen, geen zin meer in al die bullshit. m'n vakantie gaat erin zitten en al m'n geld en daarna moet het gewoon in orde zijn.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zo... ik ga dit weekend even in het buitenland kijken voor een extra onderdelendonor. vooral voor plaatwerk enzo. dan spuit ik dus het chassis in een originele kleur, las alles over wat over moet en bouw alles van die kleur in...

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:zo... ik ga dit weekend even in het buitenland kijken voor een extra onderdelendonor. vooral voor plaatwerk enzo. dan spuit ik dus het chassis in een originele kleur, las alles over wat over moet en bouw alles van die kleur in...


Tobberd :wink:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

jah nogal.. schiet ook niet echt op zo he.. deze GT staat niet voor verrassingen meer, maar gewoon voor alles wat mis kan gaan :roll:

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Maaaaar als ie het dan weer helemaal doet dan heb je ook wat! :D Alleen wel errug jammer dat er eerst zo veel mis moet gaan.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nou.. ik pak het nu gewoon rigoreus aan, dan k?n er niks meer misgaan. en ik heb m'n Chic weggedaan en weer iets nieuws aangeschaft.. als ik binnenkort meer tijd heb een langere update.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Nou nou je blijft wel bezig h?... uitleg :?: :?: :?: :?: :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Citro?nAXDriver wrote:Nou nou je blijft wel bezig h?... uitleg :?: :?: :?: :?: :wink:


uitleg??? neej foto's!

vanwaar de plotselinge omslag weer? bij mij was dat omdat ik aan het wachten ben op mijn blok (eind volgende week als het meezit...) maar dat ligt er bij jou in! Carosserie probleem? of toch kabelboomprut?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

omslag? nee, ik heb er gewoon een 2002 tii bij.. en als ik idd een kansje krijg met een Mini Cooper.. tsja.. die zijn toch superieur aan een AX vind ik.. en een AX 1.6 vervangen met een BMW 2002 tii met throttlebodies en een vlotte nokkenas+aangepaste kop, een snelle Mini Cooper (type 1), ?n een C2 VTS is helemaal een topplan ;)

de toekomst laat nog even op zich wachten :P

BTW, kreeg vanavond nog het aanbod om de BMW te ruilen voor een Merc 350 SLC op gas, oldtimer.. weet 't nog niet, eens kijken wat die dingen waard zijn en hoe goed of slecht ie is...

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tja heel eerlijk gezegd snap ik er ook niks meer van.. :S
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

wie wel? :P :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Ik ook niet, maar ik denk dus dat hij er nu een BMW bij heeft, misschien een leuk dealtje kan sluiten voor een Mini Cooper en als dat doorgaat de AX inruilt ofzo? Wel goede deal, Mini Coopers zijn echt wijs! Maar we krijgen vast nog wel een update van Kevin, en vergeef me als ik helemaal fout zit met mijn theorie :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

de BMW is er inderdaad bij gekomen en kost me met korting van m'n werkgever een dikke 60 euro per jaar (alleen verzekering >> bwjr. '75)
Verder is het een fijne auto, verdomd snel, zuipt alleen als een gek (ong. 1:6-7). Volgens mij is er wat gedaan aan het blokje van de BMW, zat namelijk in no-time achterop de bumper van een fonkelnieuwe Passat TDI die al gauw moedeloos aan de kant ging, waardoor ik ff door kon stomen tot de 180 - best grappig, in een oldtimer :P
Ding staat op mooie BBSjes en heeft eigenlijk vooral wat cosmetische probleempjes. Wil 'm nog wel verder kietelen, waarschijnlijk daar dus de throttlebodies op, met een DTA computer is de bedoeling... tenzij ie weg gaat dus ;)

de Mini Cooper kan ik vrij goedkoop krijgen. het is eigenlijk vooral een gerestaureerd chassis, maar in that case probeer ik ook zo'n 1.3T conversie (de MG Metro heeft een turbomotor gehad met 96 pk, en ik weet nu zo'n blokje te liggen. en 96+ pk in een Mini is grappig :D een ex-vriendinnetje van me had er een, door haar broer gebouwd - 130 pk :P) Als dat dus doorgaat ga ik me daarop concentreren, 13" Minilite Replica's eronder enzo... en dan moet de AX weg, anders wordt het de duur.

dan hoop ik binnen afzienbare tijd alweer een nieuwe leasesloep te mogen bestellen en dat wordt een C2 VTS, laatst weer even in gereden, en jep, zonder twijfel :D

Verder kreeg ik dus een aanbod om die BMW alweer in te ruilen op een oude Mercedes 350SLC in goede staat, m?t gastank. En dat is... GOEDKOOP RIJDEN! :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

owhhhh zeg dat dan :)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

maar nu eerst: FOTOS! :D
Image

Post Reply