Rijden op zonnebloemolie illegaal!
Moderators: Rock's, webmasters
Rijden op zonnebloemolie illegaal!
Lees net dat rijden op zonnebloemolie illegaal is en dat je er een aardige boete voor kunt krijgen.
Het is verboden omdat je geen accijns over de zonnebloem olie betaald en dus mag je het niet gebruiken als brandstof.
Dus hoe ga je dat oplossen kakelbont?
Jij bent toch zo"n beetje de zonnebloem expert
Het is verboden omdat je geen accijns over de zonnebloem olie betaald en dus mag je het niet gebruiken als brandstof.
Dus hoe ga je dat oplossen kakelbont?
Jij bent toch zo"n beetje de zonnebloem expert
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
De kans dat je gepakt wordt met een diesel is behoorlijk groot ik ken al 2 mansen die in de afgelopen tijd bij een verkeerscontrole een boete kregen voor het gebruik van rode diesel.
Je kunt een formulier invullen waarin je aangeeft hoeveel biodiesel, PPO of wat anders je verbruikt en daar accijns over betalen. Maarja wie gaat dat nou doen? Je betaalt tenslotte ook al BTW over je zonnebloemolie?
Het is wel een beetje vreemd dat de regering er vanalles aan wil gaan doen om de vervuiling door diesels tegen te gaan en dan gaan ze mensen die minder (roet)uitstoot hebben weer eens aanpakken! Te belachelijk voor woorden. In Duitsland is biodiesel accijnsvrij en in Nederland mag je weer lappen
Je kunt een formulier invullen waarin je aangeeft hoeveel biodiesel, PPO of wat anders je verbruikt en daar accijns over betalen. Maarja wie gaat dat nou doen? Je betaalt tenslotte ook al BTW over je zonnebloemolie?
Het is wel een beetje vreemd dat de regering er vanalles aan wil gaan doen om de vervuiling door diesels tegen te gaan en dan gaan ze mensen die minder (roet)uitstoot hebben weer eens aanpakken! Te belachelijk voor woorden. In Duitsland is biodiesel accijnsvrij en in Nederland mag je weer lappen
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Helemaal mee eens. Het zijn zulke acties dat je doen denken dat ze echt enkel en alleen op je geld uit zijn en verder kan et ze geen ruk schelen!
Ze zouden juist zulk soort projecten moeten subsidieren, tenzij er bewezen kan worden dat PPO juist slechter is voor et milieu als diesel. En jah, waarom er nou nog niet eens BioDiesel is... Daar is et Nederland voor, zullen we maar zeggen!
Ze zouden juist zulk soort projecten moeten subsidieren, tenzij er bewezen kan worden dat PPO juist slechter is voor et milieu als diesel. En jah, waarom er nou nog niet eens BioDiesel is... Daar is et Nederland voor, zullen we maar zeggen!
Ik snap er ook niks van met al die accijnzen enzo. Nu gaan ze op tl buizen en spaarlampen ook verwijderingsbijdrage heffen.... Wil je lekker zuinig omgaan met energie, worden die lampen overdreven duur... Soms heb ik echt t idee dat we hier gewoon in de een of andere corrupte bananenrepubliek leven!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
Eerst subsidies en weet ik veel wat op alles wat "goed" voor et milieu is en nou wordt ALLES ongedaan gemaakt. Echt... dit kabinet Balle-ellende doet ook echt nix goed he! Ziektenkostenstelsel omgooien, accijnsen belachelijk hoog gooien, subsidies stopzetten en men extra geld ervoor laten betalen, dat je begint te denken "waarom zou ik de moeite doen om schoon te zijn, als et me meer geld kost?"
Heb de moeite even genomen een mailtje te doen naar het ministerie van Verkeer en waterstaat:
Mailtje
Mijn vraag is de volgende: waarom is het als particulier niet mogelijk
om zonder problemen op zonnebloemolie te rijden in plaats van gewone
diesel?
Zoekend naar informatie kwam ik op de website van VROm de volgende tekst
tegen:
In 2004 heeft de ministerraad ingestemd met de Beleidsnota
Verkeersemissies. In dit stuk staan voorstellen om het verkeer in
Nederland schoner, stiller en zuiniger te maken. Over biobrandstoffen
zegt de nota dat het kabinet een uiterste inspanning zal verrichten om
met ingang van 2006 een stimuleringsregeling voor biobrandstoffen in te
voeren.
Op dit moment is het echter zo dat de duane boetes uitschrijft als er
geconstateerd word dat een auto op zonnebloemolie rijd in plaats van op
normale diesel.
Slaolie is minder vervuilend dan normale diesel en is niet van invloed
op de hoeveelheid fossiele brandstof. Wat ik om me heen veel hoor is het
omdat er geen accijns over word geheven.
Kunt u mij daar een duidelijk antwoord over geven?
Antwoord:
Bedankt voor uw e-mail met kenmerk 96031.
Biobrandstof wordt gezien als een milieuvriendelijk alternatief om
fossiele brandstoffen te vervangen door brandstof die uit organische
materialen wordt gewonnen.
Vooralsnog is het niet toegestaan om op biobrandstof te rijden en kan
het een boete van de Douane opleveren. Op biologische brandstof wordt
geen accijns geheven en dáárom is het een verboden brandstof voor
voertuigen
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
ofwel:
De uiterste inspanning voor het stimuleren van gebruik van biobrandstof begint met het beboeten van mensen die goedkoper willen rijden en het milieu een warm hart toedragen.
*snik*
Kutland.
Mailtje
Mijn vraag is de volgende: waarom is het als particulier niet mogelijk
om zonder problemen op zonnebloemolie te rijden in plaats van gewone
diesel?
Zoekend naar informatie kwam ik op de website van VROm de volgende tekst
tegen:
In 2004 heeft de ministerraad ingestemd met de Beleidsnota
Verkeersemissies. In dit stuk staan voorstellen om het verkeer in
Nederland schoner, stiller en zuiniger te maken. Over biobrandstoffen
zegt de nota dat het kabinet een uiterste inspanning zal verrichten om
met ingang van 2006 een stimuleringsregeling voor biobrandstoffen in te
voeren.
Op dit moment is het echter zo dat de duane boetes uitschrijft als er
geconstateerd word dat een auto op zonnebloemolie rijd in plaats van op
normale diesel.
Slaolie is minder vervuilend dan normale diesel en is niet van invloed
op de hoeveelheid fossiele brandstof. Wat ik om me heen veel hoor is het
omdat er geen accijns over word geheven.
Kunt u mij daar een duidelijk antwoord over geven?
Antwoord:
Bedankt voor uw e-mail met kenmerk 96031.
Biobrandstof wordt gezien als een milieuvriendelijk alternatief om
fossiele brandstoffen te vervangen door brandstof die uit organische
materialen wordt gewonnen.
Vooralsnog is het niet toegestaan om op biobrandstof te rijden en kan
het een boete van de Douane opleveren. Op biologische brandstof wordt
geen accijns geheven en dáárom is het een verboden brandstof voor
voertuigen
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
ofwel:
De uiterste inspanning voor het stimuleren van gebruik van biobrandstof begint met het beboeten van mensen die goedkoper willen rijden en het milieu een warm hart toedragen.
*snik*
Kutland.
Don't let sensible people talk you out of your dreams.
205 1.9 GTI³
205 1.9 GTI³
Een zogenaamde demodictacratie
Waarin een land geregeerd wordt als een bedrijf. M.a.w. er moet winst gemaakt worden en de directeuren moeten zo snel mogelijk in zulke dik mogelijke wagens rijden en zoveel mogelijk geld verdienen zonder dat daarbij het belang van het bedrijf voorop staat. Het is misschien niet zaligmakend maar ik mag toch hopen dat we de volgende periode een linkse regering krijgen zodat iedereen weer een beetje adem kan halen.
Ow voor iedereen die nu begint te balken dat links slecht is voor de economie want ze hebben het in voorgaande jaren vreselijk verknald. Kijk voor de gein even hoe lang zalm al minister van financieeen is, en de VVD in de regering zit.
Waarin een land geregeerd wordt als een bedrijf. M.a.w. er moet winst gemaakt worden en de directeuren moeten zo snel mogelijk in zulke dik mogelijke wagens rijden en zoveel mogelijk geld verdienen zonder dat daarbij het belang van het bedrijf voorop staat. Het is misschien niet zaligmakend maar ik mag toch hopen dat we de volgende periode een linkse regering krijgen zodat iedereen weer een beetje adem kan halen.
Ow voor iedereen die nu begint te balken dat links slecht is voor de economie want ze hebben het in voorgaande jaren vreselijk verknald. Kijk voor de gein even hoe lang zalm al minister van financieeen is, en de VVD in de regering zit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Ik blijf toch wel doorbakken met m'n mobiele frietpan. Als ze achter mij rijden zet ik het schakelaartje om en ruikt niemand wat.
Maarre dat het verboden is is inderdaad te belachelijjk voor woorden. Vanaf 2005 moet elke lidstaad van de EU voldoen aan de norm dat 2% van al het wegverkeer op biobrandstof rijdt. In Duitsland halen ze dat bijna. En in Nederland nog geen 0.001% Houdt dus in dat onze regering eind dit jaar enorme sancties (miljoenen praten we dan over) krijt opgelegd vanuit Brussel.
In 2010 moet zelfs elke lidstaat 10% van al het wegverkeer op Biobrandstof hebben rijden. Ken je nagaan wat een boetes we dan krijgen van de EU.
Maargoed, lekker doorgaan met mensen bekeuren die op zonnebloempjes rijden
De automobilist is de meest winstgevende melkkoe voor de overheid. En door het plantaardig rijden missen ze bergen accijns natuurlijk. Dat is o.a. de reden. Andere reden is dat de nederlandse staat grootaandeelhouder is van Shell. En die zijn er natuurlijk ook niet happig op.
Overigens heb ik nog niemand gehoord die gepakt is hiermee.
Maargoed, morgen eerst weer effe langs de Aldi :bye
Maarre dat het verboden is is inderdaad te belachelijjk voor woorden. Vanaf 2005 moet elke lidstaad van de EU voldoen aan de norm dat 2% van al het wegverkeer op biobrandstof rijdt. In Duitsland halen ze dat bijna. En in Nederland nog geen 0.001% Houdt dus in dat onze regering eind dit jaar enorme sancties (miljoenen praten we dan over) krijt opgelegd vanuit Brussel.
In 2010 moet zelfs elke lidstaat 10% van al het wegverkeer op Biobrandstof hebben rijden. Ken je nagaan wat een boetes we dan krijgen van de EU.
Maargoed, lekker doorgaan met mensen bekeuren die op zonnebloempjes rijden
De automobilist is de meest winstgevende melkkoe voor de overheid. En door het plantaardig rijden missen ze bergen accijns natuurlijk. Dat is o.a. de reden. Andere reden is dat de nederlandse staat grootaandeelhouder is van Shell. En die zijn er natuurlijk ook niet happig op.
Overigens heb ik nog niemand gehoord die gepakt is hiermee.
Maargoed, morgen eerst weer effe langs de Aldi :bye
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Door rood rijden mag ook niet, rechts geen voorang geven mag ook niet! Er mag zoveel niet in deze wereld! Lekker door blijven rijden. Lang leven de Lidl. Weet dat het in Duitsland geen drol kost!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**