Ik kwam er gisteren achter dat ik weer een probleem heb met het koelsysteem van mn dieseltje, hij gooit er wederom water uit via het aparte overlooptankje dat ik heb zitten.
Koppakking is pas vervangen en gemonteerd door de garage, demontage e.d is zelf gedaan, kop is gevlakt en afgeperst omdat het toen de 2e keer was dat de kop dr af ging.
Wat me opvalt dat als ik de auto stil zet na een lange rit, en ik hem dan laat lopen met wat gas erop, dat de fan helemaal niet aan slaat.
Thermostaat lijkt het wel te doen, krijg iig warmte in de auto met de kachel aan.
Pomp lijkt ook te werken, ik zie tenminste water het tankje inspuiten door 1 van de slangen.
Lijkt mij op zich vrij stug dat nu voor de 3e keer de koppakking eruit ligt, ik rij nu net weer 3 maand rond zonder een centje pijn, en gisteren ging ineens het lampje branden en stond er thuis een plasje water onder.
Koppakking zelf ziet er netjes uit, iets vettig maar dat is normaal, smeert niet echt zwaar olie, of koelvloeistof
Koelingsproblemen 1.4 diesel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
bokkie wrote:Of een resevoirtje dat beetje te dicht bij het hete uitlaatspruitstuk geplaatst is en daardoor een beetje poreus uiterlijk heeft
Nope, reservoir zit aan de passagierskant vd auto, achter het tankje voor de ruitensproeier.
De dop is het probleem niet, die laat wel water door, anders kan het niet door de overloop komen, dat is echte de enige plek waar ie lekt
Ben vandaag naar de garage gekeken, morgen goed warmrijden en dan nog ns ff ontluchten, anders koelsysteem op uitlaatgas testen, zo ja, kop of iets anders in het blok, zo nee, verder zoeken.
Thermostaat zou het ook nog kunnen zijn, die ook maar ns vervangen voor een ander exemplaar
-
- AX Master Spammer
Bovenop het koelprobleem is nog een ander probleem gekomen, sinds vanavond is er niet meer mee te rijden.
Ik heb gigantische rookontwikkeling uit de uitlaat... as in zet de hele straat vol rook
Het ruikt naar diesel/petroleum, dus niet echt naar koelvloeistof, verder loopt ie erg belabberd, en pakt ie bijna niet meer aan
Olie binnenin de dop zag er zo in het donker en in de binnenverlichting goed uit, geen mayo oid, ook aan de peilstok zat het er goed uit.
Koelsysteem zag dr ook normaal uit, voor zover ik kon beoordelen.
Morgen maar weer ns afslepen, en kijken wat er nu weer aan de hand is
Ik heb gigantische rookontwikkeling uit de uitlaat... as in zet de hele straat vol rook
Het ruikt naar diesel/petroleum, dus niet echt naar koelvloeistof, verder loopt ie erg belabberd, en pakt ie bijna niet meer aan
Olie binnenin de dop zag er zo in het donker en in de binnenverlichting goed uit, geen mayo oid, ook aan de peilstok zat het er goed uit.
Koelsysteem zag dr ook normaal uit, voor zover ik kon beoordelen.
Morgen maar weer ns afslepen, en kijken wat er nu weer aan de hand is
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Master Spammer
kakanox wrote:kijk eens naar je dieseltoevoer, filter misschien? maakt ie een kloppend geluid? >> verstuivers vuil en/of defect. dan gaat ie ook roken als een idioot, trekt ie een stuk minder en in het ergste geval vallen er complete cilinders uit..
Heb het idee dat ie maar op 3 cylinders loopt, starten was ook een ramp 1x, hij ging niet meer rond, maar na een paar keer pakt ie met moeite aan, heb toen snel een parkeerplaats opgezocht en hem daar weer stil gezet