als hij niet vonkt is het bijna zeker dat het je module is, met mijn vorige AX die ik 8 maand heb gehad heb ik er 2 vervangen. hij valt uit, wacht ff en je start. die dingen gaan vaak kapot omdat er een gelijdings pasta achtermoet of er niet voldoende achter zit ,kwam ik later achter. nieuwe module kost 60 euro bij de sloop 20 euro. en evt. bobine ook van sloop 20 euro
hij gaat op den duur steeds vaker uit vallen bij mij was het op het laatst op 5 km ongeveer 4 keer stoppen.
als hij niet vonkt gewoon eerst module vervangen, met goed veel gelijdings pasta.
Hey:) Het vonken deed ie juist perfect, dus het leek mij dan niet de module.
Ik heb nu inmiddels een nieuw brandstoffilter gekocht, en de oude onder de auto kunnen lokaliseren.
Nou vraag ik me dus af of het erg is dat de leiding leegloopt als de leiding niet aangesloten is. Ik kan me voorstellen dat door al die lucht in de leiding het starten lang gaat duren.
Nee hoor. Er komt een kleine 200cc vrij uit je leidingen en je filter. Op het moment dat je je contact aanzet dan gaat de brandstofpomp lopen en dan pompt ie je hele leidingsysteem weer vol zonder dat je de motor gestart hebt. Nou ik dit zo zeg snap ik ook opeens waarom de auto's met een carb het filter onder de kap hebben. Die zouden namelijk wel eerst de hele leiding weer vol moeten starten omdat de pomp op de nokkenas zit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Nee hoor. Er komt een kleine 200cc vrij uit je leidingen en je filter. Op het moment dat je je contact aanzet dan gaat de brandstofpomp lopen en dan pompt ie je hele leidingsysteem weer vol zonder dat je de motor gestart hebt. Nou ik dit zo zeg snap ik ook opeens waarom de auto's met een carb het filter onder de kap hebben. Die zouden namelijk wel eerst de hele leiding weer vol moeten starten omdat de pomp op de nokkenas zit.