ax GT
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ax GT
heey mensen.
ik heb nu sins een maand een ax GT en daaarvoor had ik een gewoone ax plasir.
deze ax is verlaagt en hij blijft mij maar tegen de wiel kasten aan lopen( voor )
ik heb er nu bump stop rubbers tussen gedaan maar dat helpt niks, de ruimte tussen de band en de auto is ongeveer 4 cm, ik rijdtmet banden maat 185/55 r14
als ik hem uit de vering doe kan ik de veer heen er weer bewegen en uit de onderste schotel trekken.( wat niet mag voor de apk )
nou is mijn vraag, zou ik er verkeerde veren onder hebben zitten, en als jullie je auto uit de vering doen hebben jullie dan ook ruimte om de veer op en neer te bewegen??
wat kost een schroefset voor een ax??
mijn stabilisatorstang is 19 mm dik zijn daar dikkeren voor te krijgen??
ik heb nu sins een maand een ax GT en daaarvoor had ik een gewoone ax plasir.
deze ax is verlaagt en hij blijft mij maar tegen de wiel kasten aan lopen( voor )
ik heb er nu bump stop rubbers tussen gedaan maar dat helpt niks, de ruimte tussen de band en de auto is ongeveer 4 cm, ik rijdtmet banden maat 185/55 r14
als ik hem uit de vering doe kan ik de veer heen er weer bewegen en uit de onderste schotel trekken.( wat niet mag voor de apk )
nou is mijn vraag, zou ik er verkeerde veren onder hebben zitten, en als jullie je auto uit de vering doen hebben jullie dan ook ruimte om de veer op en neer te bewegen??
wat kost een schroefset voor een ax??
mijn stabilisatorstang is 19 mm dik zijn daar dikkeren voor te krijgen??
al is iets nog zo snel, mijn ax achterhaalt het wel.
Nou ik heb precies dezelfde banden maat en hij is ook verlaagd. Maar ik kan de veer volgens mij niet heen en weer bewegen. Hij ziet er juist uitgetrokken uit.
Voor loopt het zelden tot nooit aan. Denk dat je idd beter andere veren erop kan zetten.
Voor loopt het zelden tot nooit aan. Denk dat je idd beter andere veren erop kan zetten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
ik denk he (zomaar een gok) dat die veer gezaagt is.. dus niet een verlagingsveer.. maar dat er gewoon een stuk afgeslepen is!
dattie zo los zit hoort in ieder geval niet.. dus die veer, dat is echt raar.. dat de auto aanloopt is nog veel gekker, aangezien je m voor toch wel 12cm moet kunnen verlagen zonder aanlopen van je banden..
achter wordt het lastiger, maar kan het ook nog steeds een eind zakken.
maar ik denk dus dat je gewoon een ingekorte veer hebt waardoor het niet goed zit
dattie zo los zit hoort in ieder geval niet.. dus die veer, dat is echt raar.. dat de auto aanloopt is nog veel gekker, aangezien je m voor toch wel 12cm moet kunnen verlagen zonder aanlopen van je banden..
maar ik denk dus dat je gewoon een ingekorte veer hebt waardoor het niet goed zit
q01z wrote:ik denk he (zomaar een gok) dat die veer gezaagt is.. dus niet een verlagingsveer.. maar dat er gewoon een stuk afgeslepen is!
Ga ik ook voor. Op mijn witte AX heb ik ook verlagingsveren zitten met 1 spoet eraf geslepen. Als je hem opkrikt wil de veer soms ook nog wel eens langs de schotel schieten. Heeft voor mij overigens nog nooit APK problemen opgeleverd.
12 CM naar beneden voor zonder problemen?
Bij mij is ie nu 5 cm gezakt. Maar de ruimte tussen band en wielkas is nog maar een paar CM. Misschien dat dat gaat met de standaard 155 banden. Maar bij mij staat het rubber dan toch echt vast op de voorwielkas.
Bij mij is ie nu 5 cm gezakt. Maar de ruimte tussen band en wielkas is nog maar een paar CM. Misschien dat dat gaat met de standaard 155 banden. Maar bij mij staat het rubber dan toch echt vast op de voorwielkas.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
heey
als ik naar de veer kijk lijkt het me wel een verlagings veer toe. maar banden maat 185/55 heben jullie ook dan???( met nat weer dweil je wel over de weg )
ik zal de veerpoten wel eens een keer uit elkaar trekken.
als de de veer los van de schotel kan bewegen dan is dat een afkeur punt voor apk.
dus ik moet er dan denk ik wel andere veren onder zetten!!
maar vanacht is mij de koppakking er tussen uit gesprongen duss geluk heb ik er niet mee
KLIK HIER VOOR EEN FOTO
als ik naar de veer kijk lijkt het me wel een verlagings veer toe. maar banden maat 185/55 heben jullie ook dan???( met nat weer dweil je wel over de weg )
ik zal de veerpoten wel eens een keer uit elkaar trekken.
als de de veer los van de schotel kan bewegen dan is dat een afkeur punt voor apk.
dus ik moet er dan denk ik wel andere veren onder zetten!!
maar vanacht is mij de koppakking er tussen uit gesprongen duss geluk heb ik er niet mee
KLIK HIER VOOR EEN FOTO
al is iets nog zo snel, mijn ax achterhaalt het wel.
-
- AX Master
axracer wrote:heey
Ik heb zelf ook 185-55-14" onder de AX GT en die is ook verlaagd van voren
maar ik heb echt nog NOOIT last gehad van aanlopende banden...
Blijkbaar zit het toch niet helemaal goed in je voorwielophanging
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer