Mistlichten / Verstralers schoonmaken

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Mistlichten / Verstralers schoonmaken

Post by Mark »

Heeft iemand enig idee hoe je de reflector van de mistlampen schoon kan maken?

Die dingen gaan echt zo snel oxideren. Of dat er gewoon vuil inzit zoals ik nu heb. Maar dat krijg je er met blazen niet meer uit.

Heb nu wat azijn in die lamp gemikt. En er kwam heel wat vuil los. Meeste is eruit gespoeld. Maar ja. Zie nu de binnenkant maar eens schoon te maken.

1 poging om het glaasje eraf te halen resulteerde in een krak. :? Glaasie stuk. Welk goedje kun je er het beste ingooien?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

wowo
AX Starter
AX Starter

Re: Mistlichten / Verstralers schoonmaken

Post by wowo »

Mark wrote:Heeft iemand enig idee hoe je de reflector van de mistlampen schoon kan maken?

Die dingen gaan echt zo snel oxideren. Of dat er gewoon vuil inzit zoals ik nu heb. Maar dat krijg je er met blazen niet meer uit.

Heb nu wat azijn in die lamp gemikt. En er kwam heel wat vuil los. Meeste is eruit gespoeld. Maar ja. Zie nu de binnenkant maar eens schoon te maken.

1 poging om het glaasje eraf te halen resulteerde in een krak. :? Glaasie stuk. Welk goedje kun je er het beste ingooien?

Is het niet een idee om er van dat hele fijne 'asbakzand' in te gooien en de boel eens lekker te schudden?
--
Groet, Wouter
'89 AX 14 TRD

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Zand erin lijkt me nou niet zo handig. Er zat juist al wat van dat fijne zand / vuil in. Wat je er bijna niet meer uit kan spoelen.

Heb nou gewoon heet water met sopje erin gegooit. En goed schudden.
Daarna met overvloedig regenwater uitgespoeld. Laat geen kalk achter.

Nu issie wel schoon... Alleen allemaal condens. Maar dat ging er aardig uit door hem ff aan te zetten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply