Hoe een dashboard te demonteren?
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Hoe een dashboard te demonteren?
Hey,
Zoals je in mijn wie is wie hebt kunnen zien ben ik mijn dashboard aan het demonteren. Nu zit alles los, tenminste dat dacht ik en dat verdomde ding komt er maar niet uit. Mensen met nog tips of suggesties?
Ik hoor het graag!
Zoals je in mijn wie is wie hebt kunnen zien ben ik mijn dashboard aan het demonteren. Nu zit alles los, tenminste dat dacht ik en dat verdomde ding komt er maar niet uit. Mensen met nog tips of suggesties?
Ik hoor het graag!
Freude am Fahren.
-
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
- Location: emmeloord
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Joost wrote:er zitten door het schutbord 2 flink grote rubbere noppen. en die zijn naja suc6
weet je zeker dat er geen schroefje zit bij de ruitenwissermotor?
Onder het ruiserwissermotortje zit een flinke bout ja! MOet i kdie hebben? Heb er al aan zitten draaien, maar had weinig resultaat!
Freude am Fahren.
het dashbord (type 1) zit op deze punten vast:
* bout bij ruitenwiser motor
* aan de zijkant vh dashbord, links vd bestuurder en rechts langs de bijrijder.
type 2 zit op meer punten vast:
* ook op kachelhuis
* 2 punten onder de raam (zitten onder ruitenwisserplaat!)
succes
* bout bij ruitenwiser motor
* aan de zijkant vh dashbord, links vd bestuurder en rechts langs de bijrijder.
type 2 zit op meer punten vast:
* ook op kachelhuis
* 2 punten onder de raam (zitten onder ruitenwisserplaat!)
succes
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
AX_POWAH wrote:het dashbord (type 1) zit op deze punten vast:
* bout bij ruitenwiser motor
* aan de zijkant vh dashbord, links vd bestuurder en rechts langs de bijrijder.
type 2 zit op meer punten vast:
* ook op kachelhuis
* 2 punten onder de raam (zitten onder ruitenwisserplaat!)
succes
Geweldig dank je! Ik heb die linkse en rechtse los! Die onder de ruitenwisser wel losgedraait, maar nog niet helemaal (tijd gebrek). Gaat het morgen ff verder proberen.
Dank je Geert! Het eerste waardevolle advies tot nu toe!!!!
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:Dank je Geert! Het eerste waardevolle advies tot nu toe!!!!
Hoe moet ik dit interpreteren...
- Het eerste waardevolle advies op dit topic,
- Of het eerste waardevolle advies van Geert?
Ik ga maar ff uit van het eerste
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Arn?... een beetje rustiger mag ook wel... ok
Wel allemaal vriendjes blijven goed Alvast bedankt
Wel allemaal vriendjes blijven goed Alvast bedankt
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Citro?nAXDriver wrote:Arn?... een beetje rustiger mag ook wel... ok
Wel allemaal vriendjes blijven goed Alvast bedankt
Hij bedoelt het ook wel goed hoor (neem ik aan)
Alleen is die zin een beetje op 2 manieren te lezen
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
TjizZzuH wrote:Citro?nAXDriver wrote:Arn?... een beetje rustiger mag ook wel... ok
Wel allemaal vriendjes blijven goed Alvast bedankt
Hij bedoelt het ook wel goed hoor (neem ik aan)
Alleen is die zin een beetje op 2 manieren te lezen
Je kan het idd op 2 manieren opvatten, maar bedoelde meer dat dit het eerst advies was waar ik echt wat mee kon! De opmerkingen die boven die van geert stonden waren niet bepaald waardevol Sorry
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Q01Z, Mark, Kakanox,
ik heb even wat huiswerk gedaan en vrees het ergste! De motor heb ik stationair laten draaien en de bovenste dikke slang werd zoals het hoort niet warm, totaal niet.
Verder ben ik "opsekop" onder het dashboard gaan liggen aan de passagiers kant en zie daar inderdaad netjes 2 buisjes binnen komen die naar verloop van tijd (ongeveer 8 minuten, beetje gas geven, niet te veel af en toe) echt wel heet worden alleen komt er niet echt hete lucht uit de ventilator maar lauw en hoe harder je de ventilator zet hoe sneller er weer koude lucht uitkomt ook al staat de kachel op zijn heetst.
Naar mijn inzien is er dus iets aan de hand met de kleppen van het kachelhuis als ik jullie adviesen zo volg en volgens mij is dat niet goed, of wel?!
Verder vertelde ik dat de fan niet aansloeg wat volgens mij komt door ongeduld daar met een paperclip de fan prima werkt en het contact als nieuw eruit ziet! Ik zal als er wat meer benzine in de auto zit de motor eens flink warm laten lopen en kijken wat er gebeurd maar naar mijn mening is dit een eventueel ander probleem, toch?! haha!
Jullie zien het aan mijn naam, echt een beginner, heb wel brommer ervaring en een beetje kijk op maar dan houdt het op.
Graag jullie advies en alvast bedankt voor alle genomen moeite!
Edo
ik heb even wat huiswerk gedaan en vrees het ergste! De motor heb ik stationair laten draaien en de bovenste dikke slang werd zoals het hoort niet warm, totaal niet.
Verder ben ik "opsekop" onder het dashboard gaan liggen aan de passagiers kant en zie daar inderdaad netjes 2 buisjes binnen komen die naar verloop van tijd (ongeveer 8 minuten, beetje gas geven, niet te veel af en toe) echt wel heet worden alleen komt er niet echt hete lucht uit de ventilator maar lauw en hoe harder je de ventilator zet hoe sneller er weer koude lucht uitkomt ook al staat de kachel op zijn heetst.
Naar mijn inzien is er dus iets aan de hand met de kleppen van het kachelhuis als ik jullie adviesen zo volg en volgens mij is dat niet goed, of wel?!
Verder vertelde ik dat de fan niet aansloeg wat volgens mij komt door ongeduld daar met een paperclip de fan prima werkt en het contact als nieuw eruit ziet! Ik zal als er wat meer benzine in de auto zit de motor eens flink warm laten lopen en kijken wat er gebeurd maar naar mijn mening is dit een eventueel ander probleem, toch?! haha!
Jullie zien het aan mijn naam, echt een beginner, heb wel brommer ervaring en een beetje kijk op maar dan houdt het op.
Graag jullie advies en alvast bedankt voor alle genomen moeite!
Edo
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch