Roest? hoe hier mee omgaan?
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 239
- Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
- Location: Nijverdal
Roest? hoe hier mee omgaan?
dit is een foto van vorig jaar.. maar als je goed kijkt zie je boven het rechter achterwiel een plekje roest.. en deze is het afgelopen jaar aanzienlijk gegroeid...
ik wil er nu echt wat aan gaan doen... wat moet ik doen wat ben ik nodig..
ik heb nog wel zo'n verfstift van Citroën met mijn kleur grijs..
maar er zo overheen stippen heeft denk ik weinig zin..
ik ben bang als ik ga schuren dat ik een gat krijg... iemand goede ideeen????
alvast bedankt...
Je moet wel zorgen dat alle roest weg is voordat je kunt gaan bijwerken. Als je een gat tegen komt is dat niet zo heel erg, het is toch geen dragend deel. Maar dan moet er wel een plaatje achter zodat je 'm kunt aansmeren met plamuur o.i.d. (sorry ben niet zo'n plamuur fan)
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Je moet het uitslijpen. Tis nog best stevig.
Wordt wel lastig met een 5 deurs. De caroserie krijg je wel netjes rond.
Maar de 3 deurs sideskirt past dan niet.
Dan zal je die ook doormidden moeten halen en een gedeelte op de deur monteren. Dat wordt tobben.
Denk dat je het beter recht kan laten en goed behandelen. Het is toch idd geen dragend deel. Dus niet echt belangrijk.
Wordt wel lastig met een 5 deurs. De caroserie krijg je wel netjes rond.
Maar de 3 deurs sideskirt past dan niet.
Dan zal je die ook doormidden moeten halen en een gedeelte op de deur monteren. Dat wordt tobben.
Denk dat je het beter recht kan laten en goed behandelen. Het is toch idd geen dragend deel. Dus niet echt belangrijk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Na grondige inspectie op roest onder de motorkap onder beide AX-en, kwam ik erachter dat ze beide op dezelfde plekken roest hadden. Bijna direct achter de koplampen aan beide kanten van de auto. Dus bij de dop van de ruitensproeiervloeistof, en aan de andere kant. De gaten zijn ongeveer 5x5.
Nu wil ik die gaten dichtmaken, maar ken niemand in de nabije omgeving die kan lassen. Nu zou ik graag willen weten of ik deze gaten ook kan dichten met polyster? En zijn dit al dragende plekken?
Nu wil ik die gaten dichtmaken, maar ken niemand in de nabije omgeving die kan lassen. Nu zou ik graag willen weten of ik deze gaten ook kan dichten met polyster? En zijn dit al dragende plekken?
het zijn natuurlijk wel plekken die bijdragen aan de stevigheid van je auto!
maar jou gaten zijn nog niet zo heel groot..
als ik jou was;
roest zo grof mogelijk weghalen (harde staalborsel/vijl) opzoek gaan naar iets van roestomvormer.. rust-o-lehem ofzoiets zei kevin hierboven al, dat zal wel hetzelfde zijn.
dan ff schuren, matje glasvezel erover en netjes afwerken
glasvezel wordt, als je het goed doet, kei en keihard en zal dus bijdragen aan de stevigheid van je auto! bij een botsing heb je wel wat verloren.. maar ach dat wil je toch al niet met een ax. Je moet er nu gewoon voor zorgen dat het er weer netjes uitziet en vooral dat het niet verder gaat roesten.. ik had bij mijn 1.0 een plaatje gepopnagelt zodat je het niet meer zag en alles goed geschuurt en in de hamerrite.. maar dat roeste door, mijn linkerbumperophangpunt zat nauwelijks nog vast!
jij bent nog op tijd dus jij kan het nog redden
maar jou gaten zijn nog niet zo heel groot..
als ik jou was;
roest zo grof mogelijk weghalen (harde staalborsel/vijl) opzoek gaan naar iets van roestomvormer.. rust-o-lehem ofzoiets zei kevin hierboven al, dat zal wel hetzelfde zijn.
dan ff schuren, matje glasvezel erover en netjes afwerken
glasvezel wordt, als je het goed doet, kei en keihard en zal dus bijdragen aan de stevigheid van je auto! bij een botsing heb je wel wat verloren.. maar ach dat wil je toch al niet met een ax. Je moet er nu gewoon voor zorgen dat het er weer netjes uitziet en vooral dat het niet verder gaat roesten.. ik had bij mijn 1.0 een plaatje gepopnagelt zodat je het niet meer zag en alles goed geschuurt en in de hamerrite.. maar dat roeste door, mijn linkerbumperophangpunt zat nauwelijks nog vast!
jij bent nog op tijd dus jij kan het nog redden
Als roestomvormer heb ik net een blik Owatrol RLS besteld (ik heb die plekken achter mijn koplampen ook). Schijnt echt superspul te zijn voor roestbestrijding, 2cv rijders smeren er de hele onderkant mee in.
Verkrijgbaar of te bestellen bij de verfspeciaalzaak. Enige nadeel is dat het alleen in 1L blikken te krijgen is a 21 eu.
Kan het wel meenemen naar de limburgmeeting
Verkrijgbaar of te bestellen bij de verfspeciaalzaak. Enige nadeel is dat het alleen in 1L blikken te krijgen is a 21 eu.
Kan het wel meenemen naar de limburgmeeting
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Heb zojuist spul bij Heuts gekocht. Een kant is onderhand behandeld en is nu aan het drogen cq inwerken. En net toen de andere kant zover geschuurd was begon het te onweren.
Zondag of na het weekend met glasvezelmatjes de gaten dicht zien te maken. Als de gaten gedicht zjin wil ik binnen niet al te lange tijd de hele onderkant insmeren met iets wat roestvorming tegengaat.
Zondag of na het weekend met glasvezelmatjes de gaten dicht zien te maken. Als de gaten gedicht zjin wil ik binnen niet al te lange tijd de hele onderkant insmeren met iets wat roestvorming tegengaat.
Popmart wrote:De gaten achter de koplampen zijn gedicht met glasvezelmatjes en polyster.
De bovenkant is afgewerkt met polyster, maar onderkant heb ik nog niet afgewerkt. Moet ik dit ook insmeren met polyster, of kan ik beter iets anders gebruiken om de onderkant in te smeren?
ik zou de onderkant lekker dik in de tectiel zetten
en ik wil foto's zien
q01z wrote:
ik zou de onderkant lekker dik in de tectiel zetten
en ik wil foto's zien
Onderkant staat in de tectiel. Heb geen digi cam, dus zal je moeten wachten tot de komende meeting.
De 1.1 was vorige week APK afgekeurd op oa de hulpbalk links. Dus het deel onder de skirt. Hier was roest te vinden en moest dus gelast worden.
Aangezien mn GT toch vandaag op oprijblokken stond heb ik eens mn linkerskirt los gemaakt om te kijken of ik ook roest had. Ook mn GT had een aardige roestplek op deze balk. De oorzaak is dat de skirt vastgezet is met gewone schroeven. Op 1 plaats is er een gat, en op 2 plaatsen lichte roest. Deze laatste plekken heb ik ingesmeerd met roestomvormer, maar dat grote gat moet dus gelast worden.
Toen ik bezig was vanmiddag kwam de overbuurman aan, die zich aanvroeg wat ik toch al die dagen aan het doen was aan de auto. Ik vertelde hem van de roest, en wat ik nog allemaal van plan was. Aangezien het soms nogal behelpen is met oprijblokken, mocht ik de volgende keren gebruik maken van zijn garage + put
Is er trouwens iemand uit de buurt die kan lassen??
ff over anti-rot....
op het forum van 2cv.nl staan hierover meerdere draadjes te lezen.
Dit is er ??n van....
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=1343
Misschien heb je er iets aan.....
Ik las hierboven iets over rls. Dat mag helaas niet meer geleverd worden ivm het feit dat het spul loodhoudend is. Het is vervangen door cip. Verder weet ik er ook niks van.
op het forum van 2cv.nl staan hierover meerdere draadjes te lezen.
Dit is er ??n van....
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=1343
Misschien heb je er iets aan.....
Ik las hierboven iets over rls. Dat mag helaas niet meer geleverd worden ivm het feit dat het spul loodhoudend is. Het is vervangen door cip. Verder weet ik er ook niks van.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"