Sander heeft ook type 2 dash. Sensoren zijn wel degelijk anders! Dat was ook een probleem bij die straatracer van PeterM die nu van Antoine is. En als PeterM dat zegt.......q01z wrote:mmm en toerenteller had je al draaiende toch?Sander wrote:Ik heb wel een klein stapeltje foto's gemaakt die zal ik je eerdaags eens doormailen. Het is wel een ander injectiesysteem maar dan zie je even wat. Van de kabelboom van je motorblok lopen 3 draden naar binnen namelijk Contact+, benzinepomp en toerenteller.
waarom zeurt iedereen dan altijd dat het niet kan met een type1 dash?![]()
is idd wel logisch dat het verder helemaal niet anders is!
alhoewel, sensoren wellicht?
[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)
Moderator: webmasters
-
arnie
- AX super weirdo

- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Freude am Fahren.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
haha, ja, PeterM is heilig, maar kheb 'm nog niet echt veel nodig gehad. Eerst zelf proberen, dan pas naar anderen.. zoals net met 'n motorsteun die we er niet op kregen. Bel ik Sander, zegt ie "ja, je kan die aan de bakzijde verschuiven he" >> Niet aan gedacht..
Nou ja, vandaag dus iig het blokje erin gehangen. Moet het nog even aansluiten allemaal, heb de kabelboom mee naar huisgenomen om schoon te maken, te ordenen en te markeren wat waar voor is. Morgen even achter verlagen + de (vandaag geprimerde en met rust-o-leum bewerkte) raamrand licht opschuren en in de kleur spuiten (zodat het niet gaat roesten.. kleurverschil onder de rubber boeit me niet zo
). Dan moet eigenlijk 's avonds nog de ruit erin en als we d?n nog zin hebben beginnen we aan de uitlaat (de originele pijp herstel ik later, voorlopig ga ik eerst eens werken aan mijn sportpijp - die heeft nl. ruzie met een stang onder de auto enerzijds en anderzijds de bodem
).
Donderdag als het goed is de electronica erin en de tank aansluiten. Dan misschien ook direct ff compressie meten om eens te kijken wat er nu precies met die blokjes gebeurd is.
Ben benieuwd of ik de planning ga halen.. morgen zijn we weer met z'n 4-en + 4 krikken en 6 bokken, dus de hele auto kan in principe van de grond.
Ik vind wel dat ie M???I wordt, voor ligt ie echt lekker l??g
Ben nu al trots! Morgen komen waarschijnlijk de foto's van afgelopen zaterdag + worden er nieuwe foto's geschoten.
Nou ja, vandaag dus iig het blokje erin gehangen. Moet het nog even aansluiten allemaal, heb de kabelboom mee naar huisgenomen om schoon te maken, te ordenen en te markeren wat waar voor is. Morgen even achter verlagen + de (vandaag geprimerde en met rust-o-leum bewerkte) raamrand licht opschuren en in de kleur spuiten (zodat het niet gaat roesten.. kleurverschil onder de rubber boeit me niet zo
Donderdag als het goed is de electronica erin en de tank aansluiten. Dan misschien ook direct ff compressie meten om eens te kijken wat er nu precies met die blokjes gebeurd is.
Ben benieuwd of ik de planning ga halen.. morgen zijn we weer met z'n 4-en + 4 krikken en 6 bokken, dus de hele auto kan in principe van de grond.
Ik vind wel dat ie M???I wordt, voor ligt ie echt lekker l??g
Last edited by kevin.broke on WedJun29, 2005 7:14:26 AM, edited 1 time in total.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
prima Nous, kom je morgen helpen?
wel handig, want nu zijn er een heleboel foto's verloren gegaan, misschien door de slechte batterijen ofzo.. 
Foto's!!!!

beginsituatie: TU3JZ (KDY) er nog in..

TU3JZ (KDY) eruit takelen. bovenlangs dit keer. ging niet zo makkelijk als onderlangs. heb de 1.6 nu ook klaargelegd en de auto eroverheen getakeld, daarna het blok erin getakeld. en dat werkt dan wel weer super!

hoppa!! TU5JP (NFZ), nieuwe distributieriem monteren..

TU3JZ (1.4) hoog in de lucht... en TU5JP (1.6) op de achtergrond.
En dan nog ff de autootjes van m'n technische en mentale ondersteuningsploeg...
een Audi A4, Camaro Z28, een Astra F (de basskist staat op de foto van de 2 garages links in de hoek!), een verdomd rappe Corsa 1.6 GSi en tot slot de motorruimte van een '78 Kadett C met een getunede 2.2 liter injectiemotor erin.. 670 kg, een Scania-koppel en in elk geval meer dan 135 pk
(hoeveel precies? goeie vraag!)



Foto's!!!!

beginsituatie: TU3JZ (KDY) er nog in..

TU3JZ (KDY) eruit takelen. bovenlangs dit keer. ging niet zo makkelijk als onderlangs. heb de 1.6 nu ook klaargelegd en de auto eroverheen getakeld, daarna het blok erin getakeld. en dat werkt dan wel weer super!

hoppa!! TU5JP (NFZ), nieuwe distributieriem monteren..

TU3JZ (1.4) hoog in de lucht... en TU5JP (1.6) op de achtergrond.
En dan nog ff de autootjes van m'n technische en mentale ondersteuningsploeg...



-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
nee, heb ik niet. toen was Robert er niet. was alleen met Shonki en die heeft ook geen digicamera. en aangezien hij een oude foon heeft en ik een Nokia 6610... was ook dat geen optie.peter wrote:Dit is alvast een begin, maar foto's van de echte motorwissel, dus de inbouw van de 1.6, heb je dat ook?
Overigens.. toekomst van mijn AXje:
alles gaat eraf. typeplaatje voor op de kap had ik sowieso al niet (op m'n nieuwe kap). gaatjes ga ik netjes dichtmaken en dan wordt de kap gespoten.
op de achterkant komt een meegespoten type 2 klep + bumper. dit zonder wisser, en ook de spoiler blijft er vanaf. zo strak en simpel mogelijk dus...
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Leuke foto's Kevin! Alleen jammer dat er een paar verloren gegaan zijn. Het is dat ik vandaag moest werken, anders kwam ik wel foto's maken. Helpen kun je beter niet aan mij overlaten, was toch de bedoeling dat je AX heel bleef
Fotograafje spelen kan ik echter heel goed! vooral met mijn nieuwe camera!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
hmm.. misschien is het slimmer om fotograafje te spelen als we 'm gaan spuiten. dat is als het goed is 16-17 juli van dit jaarAnouschka wrote:Leuke foto's Kevin! Alleen jammer dat er een paar verloren gegaan zijn. Het is dat ik vandaag moest werken, anders kwam ik wel foto's maken. Helpen kun je beter niet aan mij overlaten, was toch de bedoeling dat je AX heel bleefFotograafje spelen kan ik echter heel goed! vooral met mijn nieuwe camera!
zin in? wel gezellig..
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
nope.. bij nader inzien toch niet. de tijd dringt, mogelijk ga ik binnenkort toch weer verhuizen, ik heb straks waarschijnlijk ook een nieuwe baan (zonder leasebak) en ik wil 'm dus midden juli grotendeels klaar hebben (net voor de vakantie). waarschijnlijk is ie dan dus gespoten, en moeten er later alleen nog maar een keer andere velgjes onder enzo.bad_my84 wrote:Ga je zelf proberen te spuiten?
heb overigens vandaag de achteras weer even opnieuw ingespoten, was niet los te krijgen en 't was weer echt k**weer. Vervolgens even gauw de voorruit erin gekit, de veerpootbrug gemonteerd en vervolgens even wat opgemeten om het luchtfilterhuis te kunnen maken en monteren. Waarschijnlijk ga ik er zo snel geen vinden dus wordt 't zelf knutselen!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

suc6

