kakanox wrote:hahah.. ik vind een 1.6 juist fijn omdat ze vooral ook veel koppel hebben en ik dus met een redelijk toerental (zeg 4k/min) 140-145 kan rijden op de snelweg.. wil dan niet al aan de 6k zitten
150 @ 5200 toeren
Moderator: webmasters
Bij 5200 rpm rijd ik ongeveer 160+Joost wrote:kakanox wrote:hahah.. ik vind een 1.6 juist fijn omdat ze vooral ook veel koppel hebben en ik dus met een redelijk toerental (zeg 4k/min) 140-145 kan rijden op de snelweg.. wil dan niet al aan de 6k zitten
150 @ 5200 toeren
jah.. sorry man..CitRoel wrote:Nou snap ik dat je niet gebeld hebt...
regelmatig hoeft niet hoor.. een weekendje helpen is ook goedKMvrtr wrote:Potvolblomme! Jammer dat je zo ver weg woont.Anders zou ik nu zeker regelmatig even langs komen.
![]()
Als dat met je toerenteller gaat lukken hoor ik graag hoe je dat gefikst hebt, want daar zit ik ook nog mee.
je trekt de as van de bak die de motor ingaat krom. de tandwielen in de bak worden daardoor omlaag gedrukt en uiteindelijk zullen ze idd vastslaan. denk dus dat de vertanding van jouw bak ver heen is. de mijne deed het eigenlijk nog prima, denk niet dat ie heel veel geleden heeft omdat ik het vaak aandraaide. Zou je de jouwe eens open willen draaien? Wil de binnenkant ook wel ff bekijken eigenlijk... vooral ook omdat ik vrij goedkoop aan een vertanding van een 306 S16 kan komen en ik erg benieuwd ben of het mogelijk is om er een zesbak van te maken!Joost wrote:blij te horen dat het probleem nu echt boven water is.
ben ik wel benieuwd wat voor schade dit aan versnellingsbakken levert aangezien ik de oude bak nog heb liggen.
Die zat overigens zo ver ik weet en voelde vast in zijn 5

Hmm, dan heb ik verkeerd gekeken achterop die autoedwin ss50 wrote:6 bak lukt je denk ik niet, is een hele andere bak namelijk.
en als het wel lukt kun je niet eens meer normaal sturen, de 6de versnelling zit naast de 5, dus de bak is nog langer.
en een s16 heeft geen 6 bak, een 306 gti-6 heeft alleen een 6 bak.