Klok voor toeren teller vervangen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Mark wrote:Ok. Lampje van het koelvloeistof niveau is nog wel handig.

Maar om nou moeite te gaan voor een gordel lampje?
Lijkt mij dat er dan ook een sensor in je stoel zal moeten zitten om te kijken of er iemand op zit ja of nee. :D

Anders brand dat lampje altijd. Of je moet de rest van je gordels gesloten neerleggen. Maar ja, je weet zelf ook wel of je hem om hebt of niet.


Als je hem alleen in de bestuurdersstoel inbouwd heb je daar geen last van, ik mag hopen dat daar altijd wel iemand in zit als ie rijd :D

xantiarules
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueMay10, 2005 2:42:10 PM
Location: heemstede

Post by xantiarules »

Ik was nog vergeten te melden (als je toch op de sloop bent) dat je een andere sensor moet halen voor je koelvloeistof temperatuurmeter. Op je thermostaathuis zit een sensor en vlak daarachter zit ook een sensor met een blauwe plug erop. Als je deze plug eraf haalt zul je zien dat er slechts 1 pinnetje uit de sensor komt. Deze is voor je rode lampje die bij iets van 120 graden (van je koelwater) gaat branden. Al je op de sloop even de autos met een tu-motor afgaat haal je gewoon ergens een sensor uit die 2 pinnen uitspuugt. 1 weer voor het rode waarschuwingslampje, de tweede is komt van een ntc-weerstand (warmte-afhankelijk) in de sensor en dient dus verbonden te worden met de temp meter....

That's all folkes.
Ga dus nu even fotos sturen naar de 'foum-collega'. Mochten er meer vragen zijn mbt ombouw naar dash met toerenteller en temp meter, gewoon even vragen, schroom niet! ;-)

Even voor de duidelijkheid, ik heb een ax '93, 1.1i TGE, en het toerental heb ik rechtstreeks vanuit de brandstofcomputer (ECU) getrokken (hoe het officieel ook zou gebeuren) wat bij mij van het type Magneti Marelli is.
Dit kan je eenvoudig checken door even het plastic kapje wat over de ecu is geklemt eraf haalt (ecu zit als je voor de auto staat aan de linker kant, not voor het ruitenwisservleoistof vuldingetje). Even op de sticker kijken van wat voor type de ecu is. Al deze idd van MM is kan ik je zekers helpen!

GRTZ

Post Reply