1- is opgelost!
dat wil zeggen,. hij tikt niet meer.. maar waarom hij is gaan tikken wil ik eigenlijk wel es wteen :S
toen het blok 'inde soep' gelopen was.. was bij cilinder 2 de klepstoter helemaal los en kletterde daardoor tegen het kleppendeksel.. nu dus weer.. en hij zat echt vast!! dus blijkbaar gaat die klep niet zo mooi meer.. ook herinner ik me opeens dat die klep ook nat was (olie) en de andere niet.. dus rond de klepzetting.. erg gare klepseal? of toch iets krom?
2- is nog steeds niet opgelost.. ik was even blij omdat ik de rook niet in mn buitenspiegel zag.. maar toen ik mn hoofd naar rechts draaide bleek gewoon de wind de andere kant op te staan :S
zometeen toch maar es afbouwen en misschien rijdne
Eriks wrote:Misschien moet het blok weer inlopen en schoonbranden en rookt ie met de tijd vanzelf minder! ik ben in ieder geval optimistisch!
gelukkig zegt mijn pa ongeveer hetzelfde (vanaf een terasje ergens in frankrijk.. makkelijk praten hij)
hij vind een liter olie op 1000km helemaal niet raar
Klepveertang kost een vermogen. Een lijmtang een stuk minder
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
voor de goede orde.
als je klepseals wil vervangen hoeft de kop er niet af.
maar vergeet niet druk in de cilinder te zetten anders ligt er straks een klep op je zuiger...
en 1 liter op 1000 km, dan praten die franse pas over verbruik....
q01z wrote:hoe krijg je die klepseals uit de kop dan?
zit hier op mn oefenkop te kloten.. werkt niet erg!
als de kop op het blok zit wordt er druk via het bougiegat in de cilinder gezet met lucht.
vervolgens kan je met speciaal gereedschap de klepseals en dergelijke eruit halen.
heb het zelf nooit gedaan maar in mijn periode bij de Citroën wel 2 keer bij een ander gezien hoe die dat deed...
klepseals zullen het niet zijn want ik heb geleerd dat dan je bougies nat moeten zijn vd olie.. en dat zijn ze niet.. wat me echter opviel was dat er vocht tussen mn cilinderkop en onderblok uitborrelde bij mn d-riem.. ik goed kijken.. bijna een mm speling ertussen!!
kop lijkt dus goed krom te zijn.. lekke koppakking werd nog eens extra bevestigt door de pot remia in mn kleppendeksel en water dat ik daar uit goot (ja gewoon water.. )
kop was gecheckt doormiddel van de glasplaat methode.. en leek dus niet krom te zijn, maar blijkbaar was die glasplaat gewoon echt krom want dit slaat weer nergens op
ik ga zo het geheel in elkaar schroeven en dan denk een zijl eroverheen trekken.. ik heb namelijk de komende maand iig totaal GEEN geld dus zal er ook niets meer aan de auto gebeuren
Eriks wrote:Zoveel motoren en andere zooi! Heb je geen complete andere kop meer liggen?
jawel!
1 met kromme kleppen
1 met krassen aan de onderkant (dankje pap)
1 wellicht goede.. maar die zit nog op het blok en de rest vh blok was niet al te best