AX start niet/motordiagnose lampje brandt niet

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
polderpeter
AX Starter
AX Starter

AX start niet/motordiagnose lampje brandt niet

Post by polderpeter »

wie kan mij helpen.

Ben in het bezit van een AX 1.1i. De AX wil niet meer starten. Startmotor doet het, accu is nog goed. Opvallend is dat het oranje motordiagnose lampje niet meer brandt als de auto op contact staat. Staat de auto op contact, doet alles het behalve vanaf het motormanagement niet. Probleem reeds eerder gehad. Toen alle contactpunten ingespoten en hij liep weer als een trein. Nu helpt dat niet. Opvallend was dat de motor vlak voordat dit probleem zich voordeed stationair een hoger toerental had dan normaal.

Reeds gedaan:

Ontstekingsmodule vervangen
Hoofdrelais vervangen
Groot relais onder de computer vervangen
Computer gereset
Alle contacten schoongemaakt

Alvast bedankt voor de reacties.
AX-fan uit de Polder

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

als eerste 2 dingen checken. Je hebt hulp nodig

1 vonkt ie?
trek de kabel van je bobine los. Laat iemand het contactpunt vasthouden en start de motor. Begint ie te schreeuwen dan heb je een vonk.

Je kan ook een schroevendraaier met een plastic handvat tegen het contactpunt houden. Het stalen deel dus van de schroevendraaier, je moet zelf het kunststof gedeelte vasthouden. dan zou je tussen je schroevendraaier en een massapunt (iets van staal wat aan de motor zit) een vonk van minstens 2cm moeten kunnen trekken. Vergelijk dit met de vonk die je kan trekken door de schroevendraaier in een bougiekabel te steken en dan bij een stalen deel van de auto te houden.

2 vonkt ie op tijd
je kan dit alleen controleren door een stroboscooplamp op je ontsteking aan te sluiten. Die heb je waarschijnlijk niet dus hou het maar even op het controleren van het vacuumslangetje van je vacuumvervroeging.

3 krijgt ie benzine
haal dat zwarte ding van je injectiehuis af en laat iemand de auto starten. Check even of er benzine uit de injector komt.

Als de ontsteking wel werkt maar de benzine niet dan ben je nog even storing aan het zoeken. Het beste kan je hem dan even door de dealer laten uitlezen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Sander wrote:1 vonkt ie?
trek de kabel van je bobine los. Laat iemand het contactpunt vasthouden en start de motor. Begint ie te schreeuwen dan heb je een vonk.

whahahahahahaha

sander die owned :D
hahahahahaha

owhja, dat doet echt pijn.. ik had het maandag nog.. en geloof me.. je voelt het als de vonk goed is...
Image

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by CitRoel »

Probeer een andere ECU, mijn ervaring is als het lampje niet brand (tenzij ie kapot is) is de ECU kapot of niet aangesloten.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bokkie »

Sander wrote:1 vonkt ie?

Als je ff 13000-20000 Volt over je mieter krijgt, dan ga je wel jodellen ja, haha.

Bekende geintjes in de bromfietstechniek :D Ask my little nephew :P

polderpeter
AX Starter
AX Starter

Nog steeds niet starten

Post by polderpeter »

Hellup!!! Na alle advies is de auto onder handen genomen. Dit is inmiddels vervangen:

Ontsteking
vervroeger
aansluiting Carburateur
stappenmotor
lampda sonde
temperatuurregelaar
hoofdrelais
6 schakelrelais
ECU
diverse bekabeling

Vervolgens ging het lampje van de motordiagnose weer branden en deed de auto het.

Tot ik deze week een keer thuis kwam met de auto, de auto parkeerde en een uurtje later weg wilde....Auto startte weer niet. lampje motordiagnose doet t gewoon en de startmotor ook. Weer hetzelfde probleem als eerst...Iemand nog een idee?

Alvast bedankt!!!!

AX-groet

Peter
AX-fan uit de Polder

LWinter
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by LWinter »

Kijk eens naar de stekker onder de computer. Deze wil nog wel eens slecht contact maken. Ik heb dat ook gehad. Ik heb me daar rot naar gezocht aangezien hij niet in het zicht zit :roll: Goed schoonmaken is het devies.

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by the lone night rider »

staat er geen gras in de verdeler kap?
is die niet compleet vies geworden?
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

Post Reply