185/55r14 bandjes Spoorzoekers!
Moderator: webmasters
185/55r14 bandjes Spoorzoekers!
wie heeft 185 bandjes en geen last van spoorvorming? zou de uitlijning toch iets aangepast moeten worden, in princiepe zou dit niet nodig moeten zijn....
Maar stond van de week bij t stoplicht en ik trok op terwijl ik n shaggie draaide , mn wielen sloegen gewoon de hoek om!!!
wie heeft hier ook last van ? en belangrijker wie heeft t opgelost zonder naar smallere bandjes terug te gaan??
Maar stond van de week bij t stoplicht en ik trok op terwijl ik n shaggie draaide , mn wielen sloegen gewoon de hoek om!!!
wie heeft hier ook last van ? en belangrijker wie heeft t opgelost zonder naar smallere bandjes terug te gaan??
Zou best door de breedte van de band kunnen komen. Heb ik bij een andere auto ook meegemaakt. Toen ik daarbij van 205 naar 225 ging was het een wereld van verschil.... niet positief dus wat betreft het zoeken naar sporen in de weg.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
ja ik denk dat het komt door de 'langere arm' die je hebt tov het gewricht denk ik. zoals ibijna iedereen hierboven al aangaf heb ik er vooral last van met afremmen en optrekken bij stoplichten.
opzich moet je natuurlijk altijd scherp zijn in de auto maar schrok laatst toch wel, ik wilde vooruit rijden en mn auto wilde rechtsaf....
opzich moet je natuurlijk altijd scherp zijn in de auto maar schrok laatst toch wel, ik wilde vooruit rijden en mn auto wilde rechtsaf....
Ik herken het probleem. Zelf ook 185//55/14. Zoekt echt iritant in de sporen bij remmen. Bij optrekken iets minder dan bij remmen maar nog steeds erg.
Standaard zat er 155/70/13 onder. Had ik er NOOIT last van. Veerpoot brug heeft het iets minder gemaakt. Maar nog steeds zwaar iritant.
Standaard zat er 155/70/13 onder. Had ik er NOOIT last van. Veerpoot brug heeft het iets minder gemaakt. Maar nog steeds zwaar iritant.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

q01z wrote:i
(jeriel remde beetje TE hard voor een flitser)
1 vd wielen klapte nraar rechts.. ik had m gelukkig snel weer recht
1 vd wielen? dat kan nooit alleen aan de banden liggen....
maar idd, bas gewoon je stuur vasthouden! roken is toch niet goed voor je![]()
ja op deze manier kan het idd erg ongezond worden op zeer korte termijn ook!
tis ook wel erg makkelijk!!
-
- AX Spaster Mammer
op mijn alfa was grotere velgen + plattere banden de oplossing. je sidewall is volgens mij te hoog, dus hij veert mee en dat versterkt het effect als je een spoor vindt.
mijn AX heeft 't ook, vooral met veel gas erop (in 3) inhalen op 80km-wegen is een ramp.
bij mijn alfa was het ineens stukken minder toen ik van 205/50R15 naar 235/40R17 ging.
BMW had er ook last van met 185/60R14, met 195/50R15 wordt het ook minder.
mijn AX heeft 't ook, vooral met veel gas erop (in 3) inhalen op 80km-wegen is een ramp.
bij mijn alfa was het ineens stukken minder toen ik van 205/50R15 naar 235/40R17 ging.
BMW had er ook last van met 185/60R14, met 195/50R15 wordt het ook minder.
Zijn al deze auto?s waar dit effect optreed ook wat platter op de buik gelegd of nog op originele veren?
Probleem zit hem in je wielgeometrie en het middelpunt van je raakvlak band-wegdekcontact. Er ontstaat een moment om je fusee-schanierpunt en daarom "KAN" dit effect versterkt worden. Sowieso als het ene wiel net iets meer grip (momentoverdracht) heeft als het andere.
Probleem zit hem in je wielgeometrie en het middelpunt van je raakvlak band-wegdekcontact. Er ontstaat een moment om je fusee-schanierpunt en daarom "KAN" dit effect versterkt worden. Sowieso als het ene wiel net iets meer grip (momentoverdracht) heeft als het andere.
Die van mij is in ieder geval 4 cm rondom verlaagd.
Maar met zijn orinele 155 banden 13" was die ook al verlaagd.
En toen had ik er geen last van.
Het zou ook wel eens kunnen zijn dat je normaal met de smalle banden net tussen de sporen in ree. En met de nieuwe brede banden. Met ook een andere ET staan je banden verder uit elkaar. En pak je misschien juist die sporen.
Maar met zijn orinele 155 banden 13" was die ook al verlaagd.
En toen had ik er geen last van.
Het zou ook wel eens kunnen zijn dat je normaal met de smalle banden net tussen de sporen in ree. En met de nieuwe brede banden. Met ook een andere ET staan je banden verder uit elkaar. En pak je misschien juist die sporen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.