1.6 op 1.4 ecu
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
1.6 op 1.4 ecu
zou het ook mogelijk zijn om met een 1.6 op de ecu injectors en inlaatsrpuitstuk en gasklep van een 1.4 te laten draaien, multipoint spul natuurlijk.
of heb je een 1.6 ecu nodig?
injectors en inlaatspruitstuk met gasklep heb ik van een 1.6 maar de ecu niet.
of heb je een 1.6 ecu nodig?
injectors en inlaatspruitstuk met gasklep heb ik van een 1.6 maar de ecu niet.
Ja dat loopt. Beetje arm vermoedelijk, misschien moet je wat spelen met de stationair afstelling van de gasklep en krijg je niet het maxiamale vermogen uit je 1.6 maar het koppel loopt al aardig op en het rijdt prima. Heb het al meer dan eens uitgehaald. Het wordt iets mooier als je wat betere software in de 1.4 ecu stopt, dan is de hele handel aangepast aan 1.6
Heb je overigens een hoog of laag compressie 1.6? dus van origine 90 of net iets boven de 100 pk?
P.
Heb je overigens een hoog of laag compressie 1.6? dus van origine 90 of net iets boven de 100 pk?
P.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
1.6 injectors en een gasklep van een 1.4 of 1.6, zijn namelijk dezelfde diameter, alleen zo nu en dan met een klein blokje er op om de stroming wat te optimaliseren.
En dan gewoon een andere chip in de 1.4 ecu. Heb zelf redelijk goeie ervaringen met 106 xsi groep N software die wat aangepast is.
moet op een nfy goed werken omdat de compressieverhouding redelijk in de buurt zit van de originele 1.4
P.
En dan gewoon een andere chip in de 1.4 ecu. Heb zelf redelijk goeie ervaringen met 106 xsi groep N software die wat aangepast is.
moet op een nfy goed werken omdat de compressieverhouding redelijk in de buurt zit van de originele 1.4
P.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
PeterM wrote:1.6 injectors en een gasklep van een 1.4 of 1.6, zijn namelijk dezelfde diameter, alleen zo nu en dan met een klein blokje er op om de stroming wat te optimaliseren.
En dan gewoon een andere chip in de 1.4 ecu. Heb zelf redelijk goeie ervaringen met 106 xsi groep N software die wat aangepast is.
moet op een nfy goed werken omdat de compressieverhouding redelijk in de buurt zit van de originele 1.4
P.
euhm.. volgens mij is de compresie verhouding van de 1600 90 pk gelijk aan die van de 1400 multipoint.. maar niet aan die van de 1600 105pk?
heeft het trouwens wel zin om een 1600 te vervangen door de 1400 je gaat er opzich maar een paar pk op voor uit en wat koppel.. maar je hebt geen hoogtoeringe motor meer.. ? of komt dat door het wat zware 1600 vliegwiel? of lul ik nu onzin?
zoals altijd iets met waarheid en het midden. De multipoint 1400 heeft een hogere compressie dan de 90 pk 1600. Het sneller op toeren komen van de 1400 heeft wel iets te maken met de massa van het vliegwiel, maar op een 1600 past prima een 1400 vliewiel met sportkoppeling.
Met de combinatie hoog compressie 1600 met een licht vliegwiel heb je het felle gedrag weer aardig terug in combinatie met meer vermogen en koppel.
P.
Met de combinatie hoog compressie 1600 met een licht vliegwiel heb je het felle gedrag weer aardig terug in combinatie met meer vermogen en koppel.
P.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
Omdat ik het pas ben wezen uitzoeken weet ik het.
Het 1.6 vliegwiel is loodzwaar onderandere daardoor is het een trage motor.
Een gewone 1400 koppeling rook je waarschijnlijk binnen niet afzienbare tijd op als je je 1.6je gaat kietellen. Je kan de koppeling voor een 1.6 nemen met het vliegwiel van een 1.6 Ik raad je wel aan om die af te laten draaien. National heeft een sportkoppeling voor een 1.6 en OMP waarschijnlijk ook.
Het vermogen van een 1.6 is naar 130 pk te brengen voor hetzelfde geld als dat je een 1.4 naar de 110 brengt. Maar het koppel is gewoon veel hoger.
Het 1.6 vliegwiel is loodzwaar onderandere daardoor is het een trage motor.
Een gewone 1400 koppeling rook je waarschijnlijk binnen niet afzienbare tijd op als je je 1.6je gaat kietellen. Je kan de koppeling voor een 1.6 nemen met het vliegwiel van een 1.6 Ik raad je wel aan om die af te laten draaien. National heeft een sportkoppeling voor een 1.6 en OMP waarschijnlijk ook.
Het vermogen van een 1.6 is naar 130 pk te brengen voor hetzelfde geld als dat je een 1.4 naar de 110 brengt. Maar het koppel is gewoon veel hoger.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
maar een 1.6 is toch zonder veranderingen ook al sneller dan een 1.4
en die gas reactie zal minimaal zijn denk ik, en dit blok komt uit een 106xsi.
die 106 motortjes hebben meer compressie dan die uit een vtr meende ik, en ook meer vermogen. (dit heb ik uit een atezet boekje)
het is een nfy motortje en die uit een saxo is een nfz (staat in het atezet boekje) en een nfy heeft 103 pk en een nfz 90.
en er staan nog meer verschillen in het boekje.
dus ik denk dat zon blokje al wat anders loopt, of misschien al wat veller is dan een vtr motortje.
maar ik zet eerst het 1.6 blokje er zo in, ik ga er eerst niets aan veranderen.
en die gas reactie zal minimaal zijn denk ik, en dit blok komt uit een 106xsi.
die 106 motortjes hebben meer compressie dan die uit een vtr meende ik, en ook meer vermogen. (dit heb ik uit een atezet boekje)
het is een nfy motortje en die uit een saxo is een nfz (staat in het atezet boekje) en een nfy heeft 103 pk en een nfz 90.
en er staan nog meer verschillen in het boekje.
dus ik denk dat zon blokje al wat anders loopt, of misschien al wat veller is dan een vtr motortje.
maar ik zet eerst het 1.6 blokje er zo in, ik ga er eerst niets aan veranderen.