Heb sinds gisteren een open luchtfilter in mijn ax gti geplaatst, maar ik begrijp het volgende niet. Op de Ax-club pagina onder kop 'How to" staat beschreven hoe een luchtfilter te plaatsen. De verbindingvan de warme lucht naar de filter wordt hier verwijderd. Nu heb ik de vraag of dit in de winter geen bevriezing van de carbarateur kan veroorzaken, omdat geen warme lucht aan de filter wordt gegeven.
Het filter heeft een aansluiting nodig van 76 MM Een uitzondering hierop kunnen enkele 1.0 uitvoeringen zijn. Alle ander slangen kunnen worden verwijderd. het slangetje om de warmeluchtklep te bedienen kan het beste worden afgedopt.
om die te krijgen moet je een koudelucht aanvoer maken doormiddel van een buis. ben ik nu mee bezig maar hij vliegt er steeds af bij 195 en kan ik weer opnieuw gaan zoeken!!
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
GTI is altijd injectie de I staat voor injectie namelijk dus een GTI met carbs bestaat niet
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
de mijne zuigt zijn lucht van buiten dus kouder kan het niet, als de mijne bevriest deze winter zal ik het eens laten weten. staat GT echt voor grand touring? heb laatst een discussie gehad daarover en de een beweert dat het grand tourisme betekent en de ander zegt dat het van gasoline tuned betekent
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt www.saxoclubvlaanderen.tk
manuarmata wrote:de mijne zuigt zijn lucht van buiten dus kouder kan het niet, als de mijne bevriest deze winter zal ik het eens laten weten. staat GT echt voor grand touring? heb laatst een discussie gehad daarover en de een beweert dat het grand tourisme betekent en de ander zegt dat het van gasoline tuned betekent
oke laten we even simpel nadenken.
Uit welk land komt een Citroën, juis Frankrijk!
dus touring valt af en gasoline tuned zeker
en Grand Tourisme is 100% zeker het goede antwoord
nog een kleine vertaling GT = (iets van) Heftige reis
Kheb er een gekocht, 35 euro bij heuts.
Maar ik heb nog een vraag. Er loopt een slangetje vanuit dat grote platte ding (waar je luchtfilter onder hangt) naar voren toe en komt uit bij die zogenaamde T-splitsing vooraan (bij de grill dus). Wat moet ik daarmee doen? gewoon eraf trekken en de aansluiting op dat grote platte ding ofdoppen ofzo?
Ik heb het filter gemonteerd. Het geluid is super!!! het slangetje heb ik nog niet afgedopt, ik hem nl geen passend dopje kunnen vinden. Komt wel een keer.